"Na oko" wszystko takie same. Nie ma możliwości identyfikacji.
"Na oko" wszystko takie same. Nie ma możliwości identyfikacji.
Jedynie po numerze silnika.
no i o to mi chodziło. Sa jakieś numery tych silników? Mam nadzieje že ich nie sa stówki![]()
Z tego co się orientuje to oznaczenia są następujące:
939A2.000 - 150 HP
939A8.000 lub 937 A8.000 - 136 HP
pozdrawiam
Jeżdżę 159 1.9JTDm 16V, która z Power-Boxem ma 180 KM i 415 Nm (przed tuningiem wynik na hamowni to 150KM i 356Nm). Jeździ fenomenalnie. Przyspieszenia są rewelacyjne. I nie chodzi mi tu o ruszanie z miejsca, bo w dieslu trzeba się nieźle namachać biegami, ale o to co dzieje się gdy jadę 80-100 km/h na 4. lub 5. biegu i chcę przyspieszyć np. przy wyprzedzaniu. Wciskam gaz i po chwili auto dosłownie odlatuje. A do tego średnie spalanie spadło o 0,7 l /100km.
Ostatnio koledzy z alfaclub.pl postraszyli mnie wieszcząc awarię sprzęgła stąd moje drążenie tematu i zabranie głosu w tej dyskusji. Wasze doświadczenia jednak uspokoiły mnie trochę, ale mimo wszystko chyba nikt nie ma "159" z momentem powyżej 400Nm. Jeżeli rzeczywiście wersja 2.4 JTDm ma to samo sprzęgło co 1.9 JTDm to chyba mogę być spokojny, bo jeśli w silnikach 5-cio cylindrowych fabryka daje więcej momentu niż podaje w katalogu (u mnie zamiast 320 było 356Nm) i sprzęgło to znosi to moje 415Nm też przeżyje.
Co do szpery to też się przymierzam do tego rozwiązania. Zakolegowałem się ostatnio z szefem ASO Alfa Romeo w Łodzi i obiecał mi układ Q2 nawet taniej niż u kolegi Freeco. Jeśli chodzi o to gdzie się da to założyć to okazuje się, że to nie tylko kwestia silnika, ale przede wszystkim skrzyni biegów. Do mnie założyć na pewno się da. Podejrzewam, że do "156" z silnikiem JTD i skrzynią "6" też, ale przecież wystarczy zapytać w ASO.
[QUOTE=mojmario;321926. Wasze doświadczenia jednak uspokoiły mnie trochę, ale mimo wszystko chyba nikt nie ma "159" z momentem powyżej 400Nm. .[/QUOTE]
Alfa 159 1.9 JTDM 16V kolegi rbt2005 ma parametry 192 KM i 410Nm![]()
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
No to pogratulować! Ale z mojej strony to nie była chęć przechwałki tylko raczej dociekanie jak zachowuje się przy takim momencie sprzegło - chodzi o jego trwałość. A do Kolegi prOkOpa - możesz być spokojny, że z wersji 136KM wyciśniesz tyle samo co ze 150KM, bo to jest identyczny silnik tylko elektronicznie zdławiony - taki chiptuning tylko w odwrotną stronę. Tam (w Belgii) opłaty ubezpieczeniowe zależą nie - jak u nas od pojemności silnika, tylko od mocy.
Sprzęgło wymiarowo (średnica tarczy) w 2,4 jest takie samo jak w 1,9 ale docisk ma większą siłe !
Kto puscil plote, ze 1.9 i 2.4 maja te same sprzegla? W 2.4 jest mocniejsze. Po delikatnym chipie w 2.4 moment laduje w granicach 470 Nm, a przy takim momencie i masie 159 sprzeglo z 1.9 nie pozyloby dlugo.
Do Kolegi rbt2005 mam pytanie: parametry, ktore podajesz: 192/410 byly mierzone na polskiej hamowni, czy w UK u tunera?
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor