Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 169

Temat: Wysokie spalanie a wszystko jest dobrze

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    Dzięki zabiorę się dzisiaj do tego tylko mam jeszcze pytanie
    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post

    - 2. wykonac 4 wykresy jak w tym sub-temacie
    http://www.forum.alfaholicy.org/show...7&postcount=26
    1. Wykresy robię już na ciepłym silniku czy na starcie ?

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - 3. wyciągnąc miarkę poziomu oleju i podgazować obroty ciepłego silnika.
    - 4. rozłaczyć połaczenie rura gumowa do zaworka odmy, podgazować obroty ciepłego silnika.
    2. 3 i 4 punkt mam opisać co się będzie wtedy działo gdy wyciągnę miarke i odłącze rurę ? ( swoją drogą, która to jest rura ? )

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - 5. nie wiem czy to zadziała ale można na zimnym silniku zrobić pomiary sondy lambda z czasem grzania tak do 5 - 7 minut.
    3. Rozumiem że na zimnym silniku robię wykresy :

    engine coolant
    lambda sensor pre-cat
    lambda sensor pre-cat status
    lambda regulation row 1

    Na zimnym silniku pomiary do 7 minut z logowaniem ?

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1. nie ma znaczenia z wykresów bedzie widac jaka jest temperatura silnika.
    2. opis słowny, dymi, nie dymi, wali spalinami,
    - do pokrywy zaworów są dołączone dwie rurki gumowe, jedna leci do rury przpływomierza, druga idzie na zaworek odmy.
    3. tak do 7 minut z logowaniem i wcześniejszym ustawieniem parametrów logowania.
    ( po małym treningu na sucho )
    - logowanie sondy zbieramy non stop, !!!!!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #63
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    1. Wykresy ( na starcie ) :

    http://img237.imageshack.us/i/84544491.jpg/
    http://img265.imageshack.us/i/61295237.jpg/
    http://img185.imageshack.us/i/34447519.jpg/
    http://img41.imageshack.us/i/39064183.jpg/

    2. Na ciepłym silniku :

    http://img40.imageshack.us/i/40454392.jpg/
    http://img695.imageshack.us/i/51556586.jpg/
    http://img245.imageshack.us/i/63202210.jpg/

    3. Wyciągnąłem mieczyk od oleju i zauważyłem że na biegu jałowym regularnie leci sobie mały dymek, gdy przygazowałem nie leciało nic ale jak puściłem gaz to znowu leciało.

    4. Wyjąłem rurkę do odmy, (pierwsze co zauważyłem to jedna warstwa tej gumy troszkę rozcięta, później to zakleje izolacją) dymiło z rurki podczas gdy dodawałem gazu na małych obrotach jak obroty były większe to nie dymiło. Jak wyjąłem to gumową rurkę to tam w tej odmie widziałem że było sporo oleju, takie zaolejone wszystko.

    W Grudniu zmieniałem olej, stan wtedy to było gdzieś po środku czyli połowa, zrobiłem 1500 km i teraz jest połowa połowy. Nie wiem czy to dużo czy mieszczę się w normie.

    Sondę będę diagnozował rano na zimnym silniku.


  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    wyprzedzenie - norma
    inj time - norma
    pedał gazu - norma
    FRA = 1.00 , moze auto nie jezdziło albo jest po resecie
    TRA= - ujemne.
    - zapomniałeś o zrzucie blędów !!!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #65
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    1. Bubu rozumiem że kąt wyprzedzania zapłonu jest w normie ? Czy zły kąt mógł być spowodowany działającą cały czas sprężarką ?

    2. Błędów jak nie było tak nie ma dlatego nie pisałem.

    3. Proszę mi powiedzieć odnośnie tego dymienia z bagnetu i do odmy, czy to co napisałem w poście wyżej w jakich sytuacjach dymi to jest normalne ?

    4. Czy nie bierze za dużo oleju ?

    5. Rozumiem że teraz mam diagnozować sondę tak jak mnie poinstruowałeś ?

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    1. inny kąt wyprzedzenia zapłonu podaje ECU jak ma obciążenie, np. klimatyzacja.
    - dlatego aby mieć materiał porównawczy diagnostykę robimy bez obciążenia.

    2. jeśli nie ma bledów to taką informację podajemy, bo inaczej jest podejrzenie że zapomniałeś.

    3. z karteru oraz z rurki od odmy powinna wydostawać się mgiełka par oleju rozbijana przez pracującą klawiaturę rozrzadu i resztki wypychanego cisnieniem oleju.
    - tłoki dają efekt nadciśnienia dlatego te otwory dmuchają tą mgiełką.
    - na biegu jałowym obserwowałeś ta mgiełkę.
    - inaczej jest jak silnik ma przedmuchy, pierscienie puszczają kompresję.
    - wtedy po dodaniu gazu ( > 3.000 obr/mni ) widać siwy dym z tych otworów i czuć zapach spalin.

    4. nie podałes ile ci bierze oleju, norma ksiązkowa to w jednych 0.4 l/1000 km, w serwisówce 1l/1000 km, jeśli bierze > 1l/1000 km silnik do przeglądu, remontu.

    5. Proszę o te logi z rozgrzewania sondy lambda, mam nadzieję, że to nam pomoże odpowiedzieć na pytanie - czy sonda lambda ma dzialająca grzałkę.
    - w ECU M1.5.5 grzanie soandy lambda jest realizowane przez ECU cały czas impulsami, brak tego podgrzewania skutkuje przejściem w tryb awaryjny, czyli większym spalaniem
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #67
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    Dzięki że mi na wszystko odpowiedziałeś dużo się uczę przy tym.

    Co do diagnozy sondy lambda to rozumiem że robie tak :

    1. konfiguruje Alfadiag tak jak napisałeś

    2.Wybieram sensory :

    engine coolant
    lambda sensor pre-cat
    lambda sensor pre-cat status
    lambda regulation row 1

    3 Wlaczam odczyt CTRL + F1, pózniej CTRL + F2 czekam około 7 minut

    4. Pózniej zamieszczam pliki z folderu sensorlog

    Jeżeli coś źle to proszę o poprawkę

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dokłądnie tak ale obserwuj czy się wykresy robia, samo klikanie CTRL x nic nie daje jesli za ta czynnością nie idzie prawidłowa reakcja programu, czyli wykresy.
    - proponowałem potrenować na sucho bez uruchomienia zimnego silnika i poobserwowac czy logi się odkłądają.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #69
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Przemyśl
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 Ts 98 r
    Postów
    96

    Domyślnie

    Ok potrenuje.
    Co do dmuchania z bagnetu dzisiaj sobie pomyślałem a zobaczę jeszcze raz.
    Wyciągłem mieczyk i samego mieczyka poszlo mi troche dymu, tak jakby olej na nim byl i sie spalal ale to tylko moje sugestie. Pozniej dodalem gazu i powyzej trzech tysiecy cos tam lecialo gdy dodalem wiecej gazu okolo 6 tys to nic nie lecialo, gdy puscilem gaz momentalnie znowu lecialo. Chyba dobrze bedzie sprawdzic kompresje i wszystko bede wiedzial. Co do tego dymku ktory leci i ewentualnego zuzycia pierscieni to czy to ma wplyw na moje wysokie spalanie ?

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tak ale raczej pośrednio poniewaz spalanie oleju silnikowego powoduje zatykanie, osadzanie sadzy na sondzie lambda i jej brak odpowiedzi na zmianę składu mieszanki.
    - pomiar kompresji zawsze można wykonać, pomiar powinien dać wartości >= 12 bar ( serwisówka podaje 11 ) oraz z rozrzutem między poszczególne cylindry <= 0.5 bar-a.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Jest Bella.. jest dobrze :)
    Utworzone przez dawid_devel w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 20:02
  2. GT 3.2 wysokie spalanie
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:55
  3. Wysokie spalanie 1.6 TS 120 KM
    Utworzone przez adam08 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 11:20
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-06-2011, 11:13
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory