Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Zawodna skrzynia salespeed

  1. #1
    sekano
    Gość

    Unhappy Zawodna skrzynia salespeed

    Drodzy Forumowicze! Posiadam od kilku lat AR156 w wersji salespeed. Ostatnim czasem poważnie mnie ona zawodzi. Opiszę pokrótce problem, może ktoś z Was mi posłuży radą co robić. Przeczytałem chyba wszystkie wątki ale podobnego problemu nie zanlazłem. Otóż co jakiś czas po zatrzymaniu samochodu (np po dojechaniu do skrzyżowania) samoczynnie wrzucone zostaje położenie N, jednocześnie włącza się lamka sygnalizująca awarię, i nic więcej nie można zrobić, auto musi postać parę godzin, i dopiero wtedy da się nim jechać. W czasie jazdy raczej nie ma problemu - raz lub dwa skrzynia zatrzymała się na 2 i 3 biegu ale tylko przez pareset metrów, poczym się odblokowywała. Nigdy nie zdarzyło się to zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i ruszeniu, auto musi popracować minimum kilkanaście minut i wtedy czasem dochodzi do awarii. Jest to kłopot szczególnie jak wiezie się w aucie dzieciaki, bo wtedy kilkugodzinny postój lub blokowanie skrzyżowania wywołują "lekką" irytację nie tylko u mnie. Oleje w skrzyni sprawdzałem, ten od selespeed jest lekko powyżej minimum, ten w skrzyni pod korek. Gdy auto jest w trybie awarii (przy wyłączonym silniku, wyjętych kluczykach i zamkniętych drzwiach), to po otwarciu drzwi nie słychac pompy. Proszę o radę bo jestem z Kielc, a z tego co się orientuję to najbliższe ASO lub spec od selespeed to Kraków lub Warszawa. W Kielcach to nawet oleju do Selespeeda w ASO nie mają - tylko na zamówienie.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady!
    Sebastian

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Kup kabel 50 70 zł ściągnij darmowego fiatecuscan podepnij i sprawdz co tam Ci pokazuje.Ale to,że nie włącza się pompa świadczy o jakieś awarii
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    sekano
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuję za rady, dzisiaj kupiłem oba oleje do skrzyni selespeed i je wymienię, niektórzy na forum wypowiadali się że to może pomorze?! Zobaczymy
    Jeszcze raz dziękuję!
    Sebastian

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    W jakimś poście przy nie właczającej się pompie winny był przekażnik za 30 zł
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Jezeli pompa nie pracuje, to wymiana oleju chyba nic nie da. W koncu bez cisnienia skrzynia pracowac nie bedzie.

    Bodajze na alfaowner.com czytalem, ze wyrzucanie na N moze byc podowane slabym cisnieniem w ukladzie. Na poczatek sprawdz przekaznik pompy oraz ja sama (najlepiej podlacz na krotko). Zarowno o przekazniku, jak i podlaczaniu na krotko pisalem w temacie "selesped" (pisownia oryginalna).

  6. #6
    sekano
    Gość

    Unhappy selespeed cd help,help!

    Dziękuję! Przekażnik wymieniłem, olej w skrzyni wymieniłem, olej CS speed dolałem, kablami i wtykami poruszałem, i co, i znowu dziś się coś zacięło. Tym razem do zatrzymania samochodu i wyłączenia stacyjki wszystko działało. Po kilku godzinach otwieram drzwi i .... cisza - nie słychać pompy. Kilka razy otworzyłem i zamknąłem drzwi i nagle... bzzzz. Po przekręceniu stacyjki i odpaleniu silnika wszystko działało. Ciekaw jestem czy jak podłączy się go pod komputer to pokaże jakiś błąd? Ma ktoś jakiś pomysł?
    Acha mam pytanko co do przekażnika od pompy, ktoś napisał na forum że to był czarny duży przekażnik, u mnie wygląda na to że jest to jednak mniejszy czerwony??? Wie ktoś dokładnie?

    Pozdrawiam
    Sebastian
    Ostatnio edytowane przez sekano ; 26-05-2010 o 15:18

  7. #7
    Administrator weteran Romeo Avatar ozzy
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Maserati Levante S 3.0V6 benzina
    Postów
    915

    Domyślnie

    Albo przekaźnik od pompy, albo pompa wysokiego ciśnienia Ci siada.
    Jest: Maserati Levante S
    Były: Outlander II 2.0MIVEC CVT 2WD Lift, Mitsubishi Lancer Sportback CYxA 1.8; Ford Mondeo MK3 2.0 DuraTec Ghia; Alfa Romeo 156 2.0 T.S. Selespeed; Alfa Romeo 166 3.0 V6 SporTronic; Honda Civic 1.4i EJ9; Fiat 126p 650.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    U mnie byl to duzy, czarny przekaznik 50A. Z kolei czerwone, male mialy bodajze 30A (nie pamietam dokladnie).

    Co do pompy, to sprobuj ja podlaczyc na krotko, ewentualnie pier... w nia kilka razy. To ostatnie moze pomoc w razie zawieszajacych sie szczotek w pompie.

    Winny moze byc rowniez czujnik cisnienia w ukladzie, o czym w innym temacie wspominal piotriix.

  9. #9
    Mojsiej
    Gość

    Domyślnie

    Ewentualnie gdzieś coś nie łączy , skoro pompa nie włącza się za każdym razem , u mnie pomogła wymiana przekaźnika . Prawy dolny przekaźnik patrząc od strony zderzaka .

    Tyle ze nawet przy padniętym przekaźniku raz wrzucony bieg nie wyskakiwał mi w czasie jazdy . Zdarzało sie to jedynie przy bardzo wysokich mrozach

  10. #10
    wujozbujo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sekano Zobacz post
    Po kilku godzinach otwieram drzwi i .... cisza - nie słychać pompy. Kilka razy otworzyłem i zamknąłem drzwi i nagle... bzzzz. Po przekręceniu stacyjki i odpaleniu silnika wszystko działało.

    Witam!
    Pompa wlacza sie przy pierwszym otwarciu drzwi kierowcy ale przy kolejnych milczy przez okolo 10 min. jesli nie odpalisz, tak jest nawet opisane w instrukcji. Sprobuj z kluczykiem w pozycji MAR przerzucac biegi w gore i w dol z czestotliwoscia ok. 3 sek. i zauwaz ile razy pompa sie wlacza. Nawiasem mowiac tak sie sprawdza poziom oleju do skrzyni, kilkanascie, kilkadziesiat zmian i wtedy sprawdzasz jaki jest poziom!
    Powodzenia!

    P.S.
    Mialem manual, mam auto a najbardziej lubie selespeed (ciagle mam)!

Podobne wątki

  1. Salespeed problem
    Utworzone przez Szmycu w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-06-2015, 21:05
  2. Problem z AR 156 Salespeed Sportwagon
    Utworzone przez maralumi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 21:59
  3. 156 Salespeed sportwagon 2.0
    Utworzone przez maralumi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 07:26
  4. gta 147 salespeed
    Utworzone przez kapalek w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 17:03
  5. AR 147 SALESPEED 5drz. chcę kupić.
    Utworzone przez Coupe w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2011, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory