Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: 2,5 v6 problem

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał weltal Zobacz post
    Dzięki. Przepustnica wyczyszczona. Czy adaptacje dam rade zrobic sam czy tylko na kompa? Jesli tak to prosze o instrukcje bo najblizszego serwisu alfy mam ponad 100km. A silniczek krokowy w tym modelu można wyczyścić samemu i jesli tak to dzie on sie znajduje?

    Co do adaptacji to w tym modelu czyli sterownik me2.1 bo auto 98r. robisz to jak w starszych AR czyli 0-90-0 poszukaj na forum, znajdziesz na pewno ;]


    Oddzielnego krokowca odpowiedzialnego za wolne obroty tu nie ma, jego role pełni przepustnica. Jeśli ją wyczyściłeś nic więcej robić nie muszisz.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    Zrobiłem adaptacje i poprawa jest ogromna. Wahania obrotów prawie zupełnie ustąpiły (przynajmniej na jałowym bo jeszcze nie jeżdziłem). Wielkie dzięki za pomoc. Teraz jeszcze tylko musze podjechać na kompa i sprawdzić ta lambde.

  3. #13
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    Samochodem od wyczyszczenia przepustnicy zrobiłem wprawdzie dopiero 110km ale mimo ze poczatkaowo wydawalo sie ze wszystko jest ok to niestety nie jest. Caly czas mam za wysokie obroty. Na jalowyn na postoju 1200 a podczas jazdy na luzie 1700. Wogole przy zmianie biegu po wcisnieciu sprzegla mija okolo 1sek. zanim obroty zaczna spadac. Podobno trzeba przejecha okolo 200km zanim przepustnicasie zaadaptuje ale moze ja jednak zrobilem cos nie tak? Po wyczyszczeniu przepustnicy odpalilem go mial 2000 obr alo po nagrzaniu silnika obroty spadly do 900 (czekalem do wlaczenia wentylatorow). Potem gdy zaczelem jezdzic znow byly za wysokie i sa do tej pory.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    no ja sie czepilem przepustnicy aby ja wyczyścic ale nie potrzebnie wczoraj i mam teraz ten problem spadających obrotów wolniej i te duze broty 1100 , 1000 ,900 jak sie robi ta adaptacje?

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Żle działająca sonda może też powodować falowanie obrotów

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    falowanie obrotow nie mam tylko nieraz mam tak ze jak ajde i wcisne sprzęgło to mam 1100 obr. a innym razem 1000 taki przykład podaje.. a no i strasznie wolno obroty opadaja po rozsprzegleniu silnika

  7. #17
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamien007 Zobacz post
    falowanie obrotow nie mam tylko nieraz mam tak ze jak ajde i wcisne sprzęgło to mam 1100 obr. a innym razem 1000 taki przykład podaje.. a no i strasznie wolno obroty opadaja po rozsprzegleniu silnika
    a masz tak samo jak jest załączona klima ?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    ale mi chodzi o to ze przed wyczyszczeniem przepustnicy miałem wszystko dobrze żadnych wahań obrotów nagle po tej operacji takie incydenty się zaczęły dziać.

  9. #19
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Odłącz klemę - na kilka minut i podłącz ponownie, po kilku minatach odpal silnik bez dotykania gazu i zanim silnik sie rozgrzeje ruszasz w drogę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Kolego Kamień ale jesteś majster popsuj ;]

    Adaptacja:
    - odepnij akumulator na 45min
    - po tym czasie podepnij
    - włóż kluczyk do stacyjki przekręć na zapłon ale nie odpalaj, czekaj 90sekund
    - po 90 sekundach cofnij kluczyk w pozycję 0, nie wyjmuj ze stacyjki czekaj kolejne 90s
    - po tym czasie odpal auto, nie dotykaj gazu!! Światła, klima OFF, nie kręć kierownicą, niech silnik chodzi sobie na wolnych obrotach aż włączą się wentylatory chłodnicy
    - zgaś silnik czekaj 10minut
    - odpal auto i jazda w trasę/miasto tylko na PB
    - po 20-30km zrobionych z różnymi obciążeniami silnika adaptacja skończona.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory