Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: 2,5 v6 problem

  1. #1
    weltal
    Gość

    Unhappy 2,5 v6 problem

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem ze swoją bellą 156 2,5 v6. Pare dni temu wracając do domu wyprzedzałem inne smochody i nagla alfa straciła moc. Nie reagowała wogóle na pedał gazu więc zjechałem na pobocze i podniosłem maske. Zrobiła się dziura w gumowym wężu między chłodnicą a silnikiem i lał się płyn chłodzący. Do domu miałem raptem 2 więc poczekałem aż silnik przestygnie, odpaliłem i dojechałem. Alfe odstawiłem do garażu. Kupiłem nowy ale po wymianie niestety dalej są z nią problemy. Bella się grzeje po przejechaniu ok. 10 km, potrafi mocno szarpać podczas jazdy ze stałą przedkością przy ok. 2000 obr. gdy silnik jest już ciepły, a na jałowym cały czas ma bardzo nierówne obroty do tego stopnia, że czasem aż przygasa. Wydaje mi się również, że zaczęła więcej palić. Czy ktoś z was wie może co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Największy błąd przy V6 to jazda bez płynu, nie chcę być złym prorokiem ale żeby nie okazało się że uwaliłeś uszczelkę pod którąś głowicą, V6 ma mokre tuleje, przy braku płynu momentalnie dostają w kość i uszczelki pod głowicami do kompletu. Ten silnik jest czuly na przegrzanie.

    Sprawdź jak wygląda olej i płyn, czy masz obieg cieczy [może doszła akurat przy okazji awaria pompy cieczy] potem będziemy myśleli co dalej. Nie wiem na ile jesteś obyty z tym autem/mechaniką, przy paleniu płynu chłodniczego spaliny specyficznie pachną, ewentualnie skocz do dobrego mechaniora i sprawdź płyn chłodniczy na obecność gazów spalinowych.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    Wracając do domu po awari ani po wymianie rury cały czas spoglądam na wskaźnik temp. i nie pozwalam jej przekroczyć nawet 90 stop. a więc raczej go nie przegrzłem.
    W oleju nie ma śladów płynu, a co do płynu to właśnie nie do końca się znam ale nie wydaje mi się żebym czuł zapach spalin. Jak sprawdzić czy jest obieg cieczy? (pompa wody była wymieniana razem z rozrządem jakieś 10k km temu)

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał weltal Zobacz post
    Wracając do domu po awari ani po wymianie rury cały czas spoglądam na wskaźnik temp. i nie pozwalam jej przekroczyć nawet 90 stop. a więc raczej go nie przegrzłem.
    Czujnik temperatury masz w obudowie termostatu wiszącej po prawej stronie silnika na króćcach wychodzących w głowic. Uwierz mi że jak nie ma płynu to jego wskazanie dużo różni się niż temperatura głowic. Mimo że on nie pokazuje jeszcze nic strasznego można już zabić silnik. Tuleja ma bardzo małą pojemność cieplna, nie masz płynu to niszczysz uszczelkę i oring pod tuleją uszczelniający komorę cieczy od miski olejowej, stąd po przegrzaniu bardzo często objaw płynu w oleju. V6 to nie TS, tu jak stracisz płyn masz w koło tulei cylindrów powietrze, w TS masz kawał bloku odbierającego ciepło od tulei.


    Na początek jedno pytanie, czy dobrze odpowietrzyłeś silnik?? Również na rurce obiegu cieczy za tylną głowicą??
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    Czujnik temperatury masz w obudowie termostatu wiszącej po prawej stronie silnika na króćcach wychodzących w głowic.

    Na początek jedno pytanie, czy dobrze odpowietrzyłeś silnik?? Również na rurce obiegu cieczy za tylną głowicą??
    W obudowie termostatu nie ma czujnika temp. chyba raczej w chłodnicy.
    Ale tak jak kolega mówi, czy dobrze odpowietrzyłeś silnik ? A miałeś lany kiedyś jakiś uszczelniacz do silnika ?
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    W obudowie termostatu nie ma czujnika temp. chyba raczej w chłodnicy.
    Ale tak jak kolega mówi, czy dobrze odpowietrzyłeś silnik ? A miałeś lany kiedyś jakiś uszczelniacz do silnika ?

    Qba wstydź się, gdzie takie banialuki pisać, nawet w starszych autach jeśli były oddzielnie czujniki temp silnika dla wtrysku i oddzielnie do sterowania wiatrakiem chłodnicy to zawsze czujnik temp. dla wtrysku był na głowicy lub w podstawie termostatu a drugi czujnik na wiatrak w chłodnicy. W V6 masz tylko jeden czujnik, wiatrakami steruje ecu wtrysku silnika, dlatego nie chodzą po wyłączeniu zapłonu!!!!!

    Czy 2,5 czy 3,0 oba maja tak samo.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    A jak "dobrze"odpowietrzyć silnik, bo ja odpowietrzałem układ chłodzenia normalnie jak w innych samochodach. W V6 robi się to jakoś inaczej?

    Silnik był mocno zapowietrzony ale już jest ok. Pozostał tylko problem falowania obr. na jałowym, szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkościa i lekko wciśniętym pedale gazu i przygasanie podczas hamowania i wrzuconym luzie. Macie może jakieś rady?
    Ostatnio edytowane przez weltal ; 10-04-2010 o 14:36

  8. #8
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    podbijam temat

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał weltal Zobacz post
    Pozostał tylko problem falowania obr. na jałowym, szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkościa i lekko wciśniętym pedale gazu i przygasanie podczas hamowania i wrzuconym luzie. Macie może jakieś rady?
    Czyszczenie i adaptacja przepustnicy, to na falowanie. Do tego zainteresuj się sondą lambda, po objawach wygląda że umiera/umarła ...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    weltal
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki. Przepustnica wyczyszczona. Czy adaptacje dam rade zrobic sam czy tylko na kompa? Jesli tak to prosze o instrukcje bo najblizszego serwisu alfy mam ponad 100km. A silniczek krokowy w tym modelu można wyczyścić samemu i jesli tak to dzie on sie znajduje?

Podobne wątki

  1. ICS problem z radiem, problem z dzwiękiem - przerywa, pyka
    Utworzone przez deszczyk w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-02-2016, 10:43
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory