Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 91

Temat: Na zimnym silniku brak mocy.

  1. #11
    Dj.iCE
    Gość

    Domyślnie

    Ja tak rzuciłem jedynie oko na temat i treść, ale jeśli chodzi o słabe wyniki na zimnym silniku to może to być za sprawą układu (chipu) wbudowanego, który nie pozwala deptać po gazie zanim się silnik nie rozgrzeje - ustawiony był do określonej granicy i dlatego wielu rozebrało swoje autka niepotrzebnie szukając przyczyny (to tak zupełnie teoretycznie ponieważ nie jestem mechanikiem - poprostu dowiedziałem się tego od właściciela serwisu, który miał 156 i 166, i jest z nich zadowolony). Tyle co do tego układu, a jeśli jest to wyraźne powtazające się zjawisko to może być silnik krokowy, może przepływomierz, sonda... najlepiej oceni dobry mechanik ( i oby tani ).

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Sonde lambda mozesz sprawdzic sam za pomoca zwyklego voltomierza
    Zakres pracy powinien sie wachac od 0-1 V
    Jezeli stoi ( poza 3 sonda czyli za katem jesli ja posiadadsz )ub wybiega poza ta granice to znaczy ze jest uszkodzona

    Tu mozesz co nieco poczytac
    http://www.alfaromeo.pl/phpBB/viewto...t=sonda+lambda
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  3. #13
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    eh majstry to ze stoi po rozruchu to normalne bo ma stac sonda zaczyna pracowac prawidlowo dopiero po nagrzniu /ok 600 st c/ dlatego montowana jest grzalka aby proces nagrzania skrucic do minimum. kolega wyzej wspomnial cos o temp silnika i to jest tez dobry trop kazde ecu do poprawnej pracy potrzebuje kilku parametrow a jedym z nich jest wlasnie temperatura silnika na /czujnik jest przewaznie zintegrowany razem z czujnikiem temperatury do wskaznika/tak jest w v6/ jezeli jest uszkodzony to bedzie silnik na zimnym sie przydlawial.sprawdzic latwo i tanio..w starszych wersjach przeplywki /tz klapkowe/ tez jest czujnik temperatury powietrza. takze kolego miernik w raczki i do roboty sprawdz rowniez czujnik polozenia przepustnicy czy nie jest uszkodzony.w brew pozorom przyczyna moze byc banalna ale bez dokladnych pomiarow to tylko gdybanie.ps.gwoli ciekawosci silniki ferrari jak sa zimne to pracuja b nierowno i sa slabe do poprawnej ich pracy /czyt jazdy/ nalezy je troche podgrzac/ firma pewnie zabezpiecza silniki przed idiotami/ jak beda ci potrzebne jakies dane to podaj silnik najlepiej jego kod albo chociaz jego moc

  4. #14
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konik
    Odezwę się po testach z odłączeniem przepustnicy.
    Odłączenie przepustnicy :shock: to coś nowego i jak ten silnik będzie pracował bez przepustnicy :?: :wink: Takie pomiary jak napisał Piotrix to powinni zrobić w warsztacie nie każdy użytkownik auto potrafi to zrobić i znać odpowiednie parametry . Pomoc jaka udzielamy na forum to jest zawsze zgadywanka i kierunek poszukiwań usterki a trafną diagnozę powinni postawić w warsztacie Ten przykład z ferrari jest trochę nie trafiony w porównaniu do naszych aut ( zupełnie inne parametry pracy silnika i jego możliwości) :wink:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #15
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    eh andrzej pomarzyc nie mozna /o silniku ferrari/ :mrgreen:

  6. #16
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja przestałem już marzyć , nie te lata :cry:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #17
    Konik
    Gość

    Domyślnie

    Oczywiście wkradł się błąd! Nie odłączenie przepustnicy a przepływomierza, ot takie przejęzyczenie.

    A teraz do rzeczy.
    Odłączyłem przewód przepływomierza po nocy na zimnym silniku przed pierwszym uruchomieniem. Silnik odpalił, ale jego obroty wahały się powiedzmy 200-500obr/min, w każdym bądź razie wskazówka nie wychodziła poza ciemne pole ponad zerem obrotomierza ktore chyba zawiera zakres obrotów 0-500. Silnik strasznie skakał ratując sie przez zgaśnięciem. Oczywiście mrugała kontrolka od ładowania akumulatora ale to norma że przy tych obrotach nie ładuje. Nie reagowal na pedał gazu. Wyłączylem silnik zapiołem przewód na przepływomierz, odpalilem motor i chodził jak dawniej tzn jak w temacie ostu.

    Jeśli chodzi o przeciągnięcie auta które miało by pomóc, to pociągnołem go na III biegu do 140 = 7000obr/min i jeszcze nie odcieło zapłonu. Zauważyłem też że powyżej 6000obr/min jakby jeszcze pare koników dołączyło do stada, ale może to złudne wrażenie, bo emocje były ogromne, bałem sie że zaraz coś sie rozleci.

    A z tą sondą to nie wiem jak zrobić, nie znam żadnego dobrego warsztatu/elektryka który rzetelnie by wydał opinie na ten temat. A sam nie wiem jak się do tego zabrać.
    Pomocy :/

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Siekier
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 1,8TS
    Postów
    522

    Domyślnie

    Ja mam podobne objawy jezeli chodzi o moc ponizej 3000 RPM ale mysle ze to jest chyba taka charakterystyka tego silnika - wiele osob ma w 156 identycznie. Ja nauczylem sie jezdzic po prostu na nieco wyzszych obrotach

  9. #19
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    a ile masz sond w swoim aucie jedną czy dwie ??bo to też ważne

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #20
    mick
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Siekier
    Ja mam podobne objawy jezeli chodzi o moc ponizej 3000 RPM ale mysle ze to jest chyba taka charakterystyka tego silnika - wiele osob ma w 156 identycznie. Ja nauczylem sie jezdzic po prostu na nieco wyzszych obrotach
    chyba masz racje - ten typ tak ma choć nie zawsze.
    czasem jest ok, zwłaszcza po dłuższej trasie coś sie poprawia.
    myśle że winne są swiece które poprostu nieoczyszczają w trakcie codziennych niezbyt długich wojaży 8(((

Podobne wątki

  1. Brak mocy na zimnym silniku w TS-ach
    Utworzone przez m4rcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-01-2018, 17:33
  2. [156] brak mocy na zimnym silniku 1.9 JTD
    Utworzone przez Dawid923 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 18:44
  3. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez mkmara w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 13:04
  4. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez luki158 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 07:37
  5. Brak mocy na zimnym silniku 2.0 TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory