Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Okopcona rura

  1. #1
    romek126
    Gość

    Domyślnie Okopcona rura

    Daje coś czarną sadzą z wydechu. Mam tłumik remusa chromowaną końcówkę a tak okopconą że aż wstyd.
    A na poważnie to czy lambda padnięta może tak skutkować?
    Silnik chodzi równo i na obroty ładnie wchodzi tylko ta sadza czarna.
    Oleju też dolewam co 1000km jakieś 0,5l
    Przejechane 120 tys. silnik suchy żadnych wycieków. Przez co tak kopci, jak sprawdzić?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jack147
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    wrocław
    Auto
    alfa romeo 147 1.6 16V eco Impression-Progression 2001
    Postów
    51

    Domyślnie

    ja mam ultera z chromowaną końcówką i też mi brudzi końcówkę, ale wydaje mi się że to jest jak najbardziej normalne dlatego się tym nie przejmuję. Nie wiem w jakim stopniu to występuje u Ciebie, ja czyszczę końcówkę raz w tygodniu i jest ok

  3. #3
    romek126
    Gość

    Domyślnie

    Normalne to chyba nie jest.
    Czyszczę rzadziej ale co tydzień by wystarczyło.
    Rura powinna być czysta przy sprawnym sterowaniu silnika.
    Jak ostrzej jeżdżę to zaraz jest nalot z sadzy. Czyba wskazuje to na bogatą mieszankę.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Oczywiście że nie jest to normalne. Źle dobrana mieszanka, za dużo paliwa. Warto pojechać na analizę spalin lub podłączyć się pod kompa i sprawdzić jak sonda działa.
    Krótkie jazdy po mieści i niedogrzewanie silnika także powoduje okopcanie.

  5. #5
    romek126
    Gość

    Domyślnie

    Sprawdzałem alfadiagiem i wyszło że sonda. Nie wiem tylko która, dwie mam.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Sondy przed katalizatorem odpowiadają za dobór mieszanki. Te za katem sprawdzają tylko w jakim on jest stanie.
    Jak nie masz pewności wepnij się multimetrem we wtyczkę sondy.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jack147
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    wrocław
    Auto
    alfa romeo 147 1.6 16V eco Impression-Progression 2001
    Postów
    51

    Domyślnie

    dokładnie sonda przed katalizatorem, miałem ją padniętą i brudziło mi tłumik, nie było to zbyt straszne brudzenie ale jednak, wymieniłem sondę i ostatnio się przypatrzyłem że jest znaczna poprawa,

  8. #8
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    czy wymiana sondy rozwiązała problem?

  9. #9
    romek126
    Gość

    Domyślnie

    Nie miałem jeszcze czasu zabrać się za wymianę sondy, pewnie niebawem to zrobię i opiszę swoje obserwacje.
    Przedtem dobrze by wiedzieć czy te sondy to są takie same czy trzeba je jakoś rozróżnić. Zdaje się wszystkie są trzy a długości przewodów to chyba różne?

Podobne wątki

  1. Co to za rura?
    Utworzone przez mati1448 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-10-2015, 18:35
  2. Co to za rura?
    Utworzone przez radosuaf w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 22:07
  3. JTS - nowa końcówka tłumika po już chwili okopcona.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-07-2012, 19:46
  4. Co to za rura?
    Utworzone przez booe90 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 13:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory