Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 91

Temat: Na zimnym silniku brak mocy.

  1. #21
    mick
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    panowie ale tu nie mowa o typowym...
    no dobra, obstawiam świece i sonde.

  2. #22
    Konik
    Gość

    Domyślnie

    Brawo marcins737. Ty jeden rozumiesz mój problem.

    Dla innych powtarzam że to jest PATOLOGIA a nie typowe zachowanie silnika. Proszę czytajcie uważnie.

    A co z tą przepływką? Silnik prawidłowo zereagował na odłączenie jej wtyczki?

    Ok postaram się podjechać do elektryka i sprawdzić tą lambdę, ile mam sond to nie wiem, jeśli mam dwie to którą ma sprawdzić za czy przed (bliżej silnika) katalizatorem.

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    w tej alfie występuja dwa rodzaje tego silnika z tego co mi wiadomo w jednym przypadku jest jedna sonda przed katalizatorem a w drugim przed katem i za nim . Ta druga metoda miałe poprawić dobór mieszanki ale zdrugiej z strony ją bardziej skomplikowała i jest bardziej podatna na zły dobór mieszanki paliwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    mick
    Gość

    Domyślnie

    tutaj masz układ z jedną...
    http://www.spangerum.com:7080/navi?C...=6&WINDOW_ID=1
    a tu z trzema sondami
    http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=2&DRW_NUM=2
    elektrozawór = sonda

  5. #25
    marcinel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    to nie krokowy , on odpowiada za obroty tylko na luzie a nie podczas jazdy

    rzeczywiście odepnij wtyczkę przepływomierza , jesli będzie tak samo (nie licząc kontrolki która się zaświeci , nie przejmuj się nią , zgasnie po ponownym zapięciu przepływki) to jedź do mechanika który zmierzy zakres pracy sondy lambda na silniku po nocy - czyli albo zaciągasz auto na sznurku albo zostawiasz na noc i rano robisz pomiar lambdy , żadne studzenie przez godzinę czy trzy nie wchodzi w grę

    miałem to samo w 2.0 TS , przyczyną była lambda , własciwy zakres pracy miała dopiero po rozgrzaniu
    Lambdę sprawdza się na ciepłym :wink: ,a poza tym stawiam na nią.Ewentualnie przepływka .
    Konik ,sprawdź jeszcze rurę dolotową (od filtra powietrza do przepustnicy) lubi się przetrzeć i pobierać lewe powietrze.
    Oczywiście zakładam,że wszystko inne masz sprawne i wymienione (świece ,rozrząd ,sprawny wydech itd).
    Spróbuj jeszcze po odpaleniu silnika (rano) po 2-3 sekundach wyłączyć go i jeszcze raz zapalić .Może doraźnie pomóc ale problemu nie zlikwiduje.

  6. #26
    marcinel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    Cytat Napisał marcinel

    Lambdę sprawdza się na ciepłym :wink:

    i tu się mylisz , lambdę należy sprawdzać od zimnej do ciepłej aby wiedzieć jak zmienia się zakres napięcia , moja lambda była uszkodzona choć na ciepłym pracowała poprawnie...
    Lambda będąc sprawną pracuje prawidłowo tylko w odpowiednio wysokiej temp.
    Nie wiem co było u Ciebie ,może grzałka .

  7. #27
    marcinel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcins737
    owszem , właściwą amplitudę ma po rozgrzaniu , jednak na zimnym silniku tez ma pewien zakres napięć w jakim powinna pracować...

    usterka o której mówimy polega na natychmiastowym zduszeniu zimnego silnika przy próbie lekkiego dodania gazu

    u mnie jej przyczyną była lambda a zdiagnozować udało sie dzięki pomiarowi na zimno...

    ciepły silnik przy takim uszkodzeniu sondy jakie miałem pracował normalnie...

    jednak panowie z 3B wpadli na to co jest nie tak i po wymianie sondy problem zniknął jak ręką odjął ( a było to w 156 2.0 TS)
    Wiem na czym polega usterka ,bo też to miałem i była to lambda.

    Tu trochę o diagnozie sond cyt.

    "Parametry pracy

    Sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 do 850 st.C. Musi być więc z jednej strony chroniona przed obciążeniami cieplnymi, z drugiej zaś usytuowana jak najbliżej silnika jak najbliżej silnika, podgrzewana spalinami albo specjalnym elementem grzejnym. To ostatnie rozwiązanie jest dziś najczęściej spotykane i zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po 20 do 30 s od uruchomienia silnika. Pomiar stężenia tlenu wykonywany jest ok. 100 razy w ciągu sekundy, korekcja składu mieszanki ok. 300 razy na min. Stała czasowa (szybkość reakcji) czujnika wynosi 50 do 100 ms.

    Diagnostyka sondy lambda

    Sprawdzić, czy złącze wielostykowe sondy lambda nie jest skorodowane lub uszkodzone.

    Sprawdzić, czy styki są prawidłowo połączone z sondą lambda i znajdują się na swoim miejscu w złączu wielowtykowym.

    Zdjąć gumowy kapturek zabezpieczający z sondy lambda.

    Podłączyć ujemna końcówkę pomiarową woltomierza (testera) do masy silnika.

    Odnaleźć zaciski. Zależnie od układu są to: masa grzałki sondy lambda, zasilanie grzałki sondy lambda, sygnał sondy lambda, masa sondy lambda.

    Podłączyć dodatnią końcówkę pomiarową woltomierza (testera) do przewodu przymocowanego do zacisku sondy lambda.

    Zgodnie z ogólnymi zaleceniami wskazania analizatora spalin powinny mieć następujące wartości:
    a) zawartość CO- zgodnie z danymi pojazdu,
    b) zawartość CH- mniej niż 50 ppm
    c) zawartość CO2- większa niż 15%,
    d) zawartość O2- mniej niż 2%,
    e) współczynnik lambda – 1,0 +_ 0,03.

    Uruchomić silnik i rozgrzać do temperatury normalnej pracy.

    Podwyższyć prędkość obrotową silnika do 3000 obr./min na 30 sekund. Spowoduje to wzrost temperatury sondy lambda, co powinno spowodować zmiany napięcia sygnału wyjściowego.

    Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2500 obr./min. Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas, sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału wyjściowego mogą ustać.

    Sprawdzić, czy zmienia się sygnał wyjściowy sondy lambda"

  8. #28
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    marcinel, W głowie mi sie kręci od tej paplaniny :roll: Takie rzeczy to powinni robic w warsztacie a nie na chodniku przed blokiem

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #29
    mick
    Gość

    Domyślnie

    no teraz to już Konik sprzeda alfe. DD

  10. #30
    marcinel
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    marcinel, W głowie mi sie kręci od tej paplaniny :roll: Takie rzeczy to powinni robic w warsztacie a nie na chodniku przed blokiem
    Pewnie ,że w warsztacie

Podobne wątki

  1. Brak mocy na zimnym silniku w TS-ach
    Utworzone przez m4rcel w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 12-01-2018, 17:33
  2. [156] brak mocy na zimnym silniku 1.9 JTD
    Utworzone przez Dawid923 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 18:44
  3. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez mkmara w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-07-2014, 13:04
  4. Brak mocy na zimnym silniku
    Utworzone przez luki158 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 07:37
  5. Brak mocy na zimnym silniku 2.0 TS
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory