Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Klocki do v6 jakie polecacie...jaka cena??

  1. #11

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Dla Zimmermanna klocki robi Saxid, mieszanka dobra, ciut podobna w zachowaniu do Ferodo DS Performance, potrzebuje temp. do złapania optymalnej wydajności, można brać śmiało, bez porównania lepszy hamulec niż na Ferodo Premier z tej samej półki cenowej, Zimmerman dużo lepszy do wyczucia jest, bardziej płynnie dozuje się siłę hamowania.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Właśnie się rozglądam za tarczami + klocki na przód, bo mi się Lucas/TRW powyginały i lekko biją/mocno piszczą...
    Cena Zimmermanna jest bardzo zachęcająca, zarówno klocki jak i tarcze. Niestety sporo się naczytałem na sieci przed chwilą o:
    - pękających przy otworach tarczach Zimmermanna (nawiercane)
    - ogólnie średniej jakości tych tarcz (pełne)
    Były też głosy, że Zimmer jest OK
    Dodatkowo ludzie piszą, że pojawiły się podróbki Zimmermanna na allegro.. co mogłoby tłumaczyć rozbieżność opinii - ale nie jest to potwierdzona informacja.

    Stąd pytanie: czy ktoś ma tarcze/klocki Zimmermanna w 166 (najlepiej V6)? Jakieś opinie/spostrzeżenia?

    Jeżdżę raczej szybko, czasem agresywnie, do tego automat bardziej eksploatuje hamulce..

    pozdr,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #14
    ep1x
    Gość

    Domyślnie

    TRW, w sklepie u mnie cena ok 170-190 zl

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    - pękających przy otworach tarczach Zimmermanna (nawiercane)
    Każda nawiercana tarcza z czasem pęka przy otworach, niestety fizyki nie oszukasz, inaczej stygnie materiał w głąb tarczy a inaczej na krawędzi otworu, co nie założysz i tak pęknięcia na krawędziach otworów powstaną.

    A co do opinii w internecie, wiesz śmieszy mnie jak czytam właśnie takie kwiatki jak ktoś nie ocenia tarcz np. odnośnie ich odporności na zwichrowanie po przegrzaniu a opisuje czysto estetyczne problemy. Sam zjeździłem trochę różnych tarcz, w tym i wiercone/frezowane i też obserwowałem mikropęknięcia przy otworach i nie jest to nic złego, więcej dobra z wiercenia [lepsze odgazowanie spod powierzchni klocka przy hamowaniu] niż złego przez owe mikropęknięcia się dzieje.

    Gdyby ATM MIKODA produkowało tarcze do 166 to bym Ci ich z czystym sumieniem polecił ale niestety nie produkują, dlatego szczerze powiem kup dobrą nawet gładką/litą tarczę np. Febi Bilstein, Brembo, ATE do tego porządne klocki i przyłóż się do montażu głównie chodzi i powierzchnię styku tarczy z piastą pluś oczyść i sprawdź wszystkie 4 tłoczki w każdym zacisku i będziesz się długo cieszył dobrymi hamulcami. Ogrom problemów z gięciem tarcz, biciem przy zaciskach BREMBO spowodowane jest nie wyczyszczeniem/sprawdzeniem zacisku, który nie jest "pływający" i jeśli których z 4 tłoczków nie chodzi jak należy gniesz tarcze.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suchyprosto88
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Rzeszów-Nowa Sarzyna
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5l Sportronic 1999r.
    Postów
    123

    Domyślnie Jakie klocki hamulcowe ???

    witam. potrzebuje pomocy nie długo będę musiał zmienić klocki na przodzie w alfie 166 2.5l v6 24v gdzie jeszcze tego nie robilem.
    jakie kupić, bo te co mam po starym właścicielu to jakies mizerne raz piszcza raz nie. Co do ceny to interesują mnie nie najtansze, ale tez nie najdroższe takie pomiędzy. jak mozecie wysłac jakies linki na allegro lub marki to bede wdzieczny.
    mechanik mi powiedzial, ze tarcze trzeba dać do przetoczenia, bo maja rant i za jedna tarcze jego kumpel chce 25zl. czy to dużo ??
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 03-01-2011 o 19:52

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    srednio jak za toczenie ,ale jak tokarka bedzie stara to gówno z tych tarcz , a jakie masz zaciski ? zwykłe czy brembo ?? bo to istotne
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    25zł to jak za darmo, pytanie czy dobrze to zrobi. Na Twoim miejscu dałbym nowe tarcze brembo i klocki Ferodo Premier. To, czy będą piszczały zależy w dużej mierze od dobrego montażu.
    Tarcza ma minimalną grubość podaną przez producenta - jeżeli już do niej doszedłeś to lepiej zmień, bo przy konkretnym hamowaniu przegrzejesz i skrzywisz tarczę, a przy okazji możesz się zawinąć wokół drzewa... ja kiedyś straciłem hamulec w mojej 166 właśnie na skutek przegrzania, więc wiem jakie to "fajne" uczucie
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suchyprosto88
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Rzeszów-Nowa Sarzyna
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5l Sportronic 1999r.
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał CIAMILL156 Zobacz post
    srednio jak za toczenie ,ale jak tokarka bedzie stara to gówno z tych tarcz , a jakie masz zaciski ? zwykłe czy brembo ?? bo to istotne
    nie wiem jakie mam zaciski ale chyba zwykłe alfowskie pisze na biało alfa romeo

    ---------- Post dodany o godzinie 13:23 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:21 ----------

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    25zł to jak za darmo, pytanie czy dobrze to zrobi. Na Twoim miejscu dałbym nowe tarcze brembo i klocki Ferodo Premier. To, czy będą piszczały zależy w dużej mierze od dobrego montażu.
    Tarcza ma minimalną grubość podaną przez producenta - jeżeli już do niej doszedłeś to lepiej zmień, bo przy konkretnym hamowaniu przegrzejesz i skrzywisz tarczę, a przy okazji możesz się zawinąć wokół drzewa... ja kiedyś straciłem hamulec w mojej 166 właśnie na skutek przegrzania, więc wiem jakie to "fajne" uczucie
    co do grubości tarczy to ja sie nie znam mechanik powiedzial ze do toczenia i jeszcze beda dobre

  10. #20
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak z napisem to tylko brembo.
    Jezeli chodzi o przetaczanie ja w zyciu czegos takiego nie zrobie. Chyba ze auto Ci sluzy do prowadzenia konduktow pogrzebowych TYLKO.
    Po pierwsze producent zwykle dopuszcza zuzycie rzedu 1-2mm a tyle to ledwie zauwazysz i nie ma po co przetaczac. Tak wiec wnioskuje ze skoro ktos doradzil Ci przetoczenie to na strone brakuje z 2-3mm a to juz jest niedopuszczalne. Co grozi to juz wspomniano. Dodatkowo przy cienkich tarczach jest duzo gorsze hamowanie.
    Mialem takie "wyrebane" w bravoHGT (z 2mm na strone). Jak wymienilem na nowe tarcze to dopiero poczulem ze hamuje. Wczesniej to byla lebioda. Teraz mnie czeka wymiana w 166, tez mam z 2mm ranty. Na razie jezdze ostroznie a na wiosne wymiana. Jakby mi mechanik tak doradzil to by mnie widzial ostatni raz.

Podobne wątki

  1. Jakie klocki polecacie?
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 16:24
  2. [159] - rocznik, silnik, cena - co polecacie.
    Utworzone przez Gruby86 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 16:40
  3. alfa 145 1.6 ts jaka instalacja jaka cena czy warto
    Utworzone przez aqaz w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 14:09
  4. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 30-10-2010, 08:46
  5. [Temat organizacyjny] Jaka cena za zlot ??
    Utworzone przez Majkel w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-04-2010, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory