Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Grzejące się hamulce ...

  1. #1
    aza1983
    Gość

    Domyślnie Grzejące się hamulce ...

    Hej,

    mam do Was pytanie.

    zmieniłem tarcze i klocki na ATE. co do ich oryginalności mam wątpliwości , ale mniejsza z tym.

    zrobione jest już na nich z min. 1000km

    przy ostrzejszym hamowaniu strasznie śmierdzą i są nagrzane. pytam Was o to dlatego, że na wcześniejszych hamulcach nie było takiego efektu. nie chcę nawet myśleć co by było, gdybym hamował ze 150 km/h :/ :/ :/

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    przy ostrzejszym hamowaniu strasznie śmierdzą...
    Jeżeli chodzi o tarcze to raczej stal nie bedzie śmierdzieć. Bardziej skłaniałbym się że to klocki są z jakiegoś lichego materiału który nie wytrzymuje temperatury wytwarzanej podczas hamowania i poprostu się "pali".

    Jest też jeszcze jedna opcja możliwe że klocki cały czas lekko są dociśnięte do tarczy bo zacisk jest zapieczony. Przejedź kilometr bez hamowania, zatrzymaj spokojnie auto i dotknij śruby mocujące koła jeżeli będą ciepłe to znaczy że hamulce trzymają

  3. #3
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał aza1983 Zobacz post
    Hej,

    mam do Was pytanie.

    zmieniłem tarcze i klocki na ATE. co do ich oryginalności mam wątpliwości , ale mniejsza z tym.

    zrobione jest już na nich z min. 1000km

    przy ostrzejszym hamowaniu strasznie śmierdzą i są nagrzane. pytam Was o to dlatego, że na wcześniejszych hamulcach nie było takiego efektu. nie chcę nawet myśleć co by było, gdybym hamował ze 150 km/h :/ :/ :/
    Wydaje mi się że to może być tylko problem z niewypaleniem się farby na klockach. Czy przez te 1000km przejechanych hamowałeś kiedykolwiek gwałtownie?? Czy dopiero niedawno tak wyhamowywałeś że zaczęło śmierdzieć??

    Bo jeśli jest tak jak piszę to prawdopodobnie potrzebujesz jeszcze kilka takich hamowań i przestanie śmierdzieć. To wypala się farba na klockach. Zazwyczaj góra klocka ma kolor, czarny, czerwony....
    Ja w poprzednim autku też miałem sportowy komplet BREMBO + FERRODO nacinane i też śmierdziały po ostrych hamowaniach dopóki nie wypaliła się porządnie farba. Co do nagrzewania to normalne że mocno się grzeją przy hamowaniu. Nie powinny natomiast bardzo się nagrzewać przy jeździe bez ostrego zatrzymywania się- jeśli jednak będą rozgrzane mocno i felga ciepła to sprawdź zaciski.
    No chyba że faktycznie bubel kupiłeś i hamujesz klockami drewnianymi

  4. #4
    aza1983
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Wydaje mi się że to może być tylko problem z niewypaleniem się farby na klockach. Czy przez te 1000km przejechanych hamowałeś kiedykolwiek gwałtownie?? Czy dopiero niedawno tak wyhamowywałeś że zaczęło śmierdzieć??

    Bo jeśli jest tak jak piszę to prawdopodobnie potrzebujesz jeszcze kilka takich hamowań i przestanie śmierdzieć. To wypala się farba na klockach. Zazwyczaj góra klocka ma kolor, czarny, czerwony....
    Ja w poprzednim autku też miałem sportowy komplet BREMBO + FERRODO nacinane i też śmierdziały po ostrych hamowaniach dopóki nie wypaliła się porządnie farba. Co do nagrzewania to normalne że mocno się grzeją przy hamowaniu. Nie powinny natomiast bardzo się nagrzewać przy jeździe bez ostrego zatrzymywania się- jeśli jednak będą rozgrzane mocno i felga ciepła to sprawdź zaciski.
    No chyba że faktycznie bubel kupiłeś i hamujesz klockami drewnianymi
    Nie wiem jak powinny wyglądać oryginalne klocki ATE ? jeżeli ktoś miałby jakąś wiedzę to proszę o wypowiedź. te mają tylko wymalowane białą farbką "Ate" i jakiś numer. Tarcze mają wybite numer i nazwę.

    Niestety w trakcie okresu docierania raz musiałem hamować na obwodnicy, bo mi jakiś idiota drogę zajechał. i było to mocne hamowanie

    teraz przy każdym mocnym hamowaniu czuć ogromny smród :///

  5. #5
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Zdejmij koło i sprawdź jak wyglądają hamulce. Jeśli czuć smród to coś się przypala, może zobaczysz co.
    Poczytaj też to:
    http://www.pbauto.com.pl/?site=cieka...artykuly&ln=pl

  6. #6
    aza1983
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Zdejmij koło i sprawdź jak wyglądają hamulce. Jeśli czuć smród to coś się przypala, może zobaczysz co.
    Poczytaj też to:
    http://www.pbauto.com.pl/?site=cieka...artykuly&ln=pl
    ok. przeczytam. dziękuje !

    mam jeszcze pytanie. nie chcę zakładać nowego tematu :/

    Od moderatora: Zakładaj zakładaj, bo zrobi się bałagan. Sprawdź czy wcześniej nie było takich tematów

    możliwe, żeby autko więcej paliło jak trzyma temperaturę ok.70 stopni ? dopiero dzisiaj jak zrobił się prawdziwy upał ma cały czas 90 stopni.

    jak jest u Was ?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 08-06-2010 o 17:03

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    przed montażem klocków powinieneś był lekko zeszlifować ich uchwyty , bo pewnie ciężko w jarzmie chodziły
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał aza1983 Zobacz post

    możliwe, żeby autko więcej paliło jak trzyma temperaturę ok.70 stopni ? dopiero dzisiaj jak zrobił się prawdziwy upał ma cały czas 90 stopni.

    jak jest u Was ?

    Możliwe, nawet pewne, silnik działa CI na połowicznym lub tylko dużym obiegu wody, miałem tak samo - na 90 proc leży termostat (nie domyka) Temperatura po wymianie to "żelazne" 90 st.

    A klocki ? Mogą śmierdzieć "w okresie nowośći" moi rodzice pracują w Brembo, w tym tata na prototypach, więc wiem co mówię .

  9. #9
    aza1983
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Możliwe, nawet pewne, silnik działa CI na połowicznym lub tylko dużym obiegu wody, miałem tak samo - na 90 proc leży termostat (nie domyka) Temperatura po wymianie to "żelazne" 90 st.

    A klocki ? Mogą śmierdzieć "w okresie nowośći" moi rodzice pracują w Brembo, w tym tata na prototypach, więc wiem co mówię .
    Mam pytanko. To chyba jednak termostat. :/

    Warto kupować zamiennik firmy Vernet czy brać oryginał ?

  10. #10
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał aza1983 Zobacz post
    Warto kupować zamiennik firmy Vernet czy brać oryginał ?
    Vernet robi dobre termostaty, ja polecam
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

Podobne wątki

  1. Hamulce
    Utworzone przez tomek.rynkar w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-08-2013, 08:16
  2. [145] Hamulce ????
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 07:28
  3. Grzejące się tylne hamulce
    Utworzone przez Lucky w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-07-2011, 13:49
  4. hamulce
    Utworzone przez maciekk w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 16:25
  5. hamulce
    Utworzone przez jachimol w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-07-2009, 10:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory