Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Wentylator chłodnicy na krótko???

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie Wentylator chłodnicy na krótko???

    Witam mam takie pytanie czy jast możliwość zrobienia wentylatora na chłodnicy na krótko bez zadnego niebezpieczeństwa dla samochodu???

    Chodzi mi o to zeby poprowadzić kabel od wentylatora do kabiny podłączyć go pod przycisk i włączać i wyłączać samemu, z tym ze wentylator jest załączany (-) a (+) jest ciągle podłączony. zrobiłem narazie kabelki na sucho i po ich zetknięciu raz mi zaczął z nich dymek lecieć czy to przypadek czy taka operacja jest szkodliwa dla instalacjii elektrycznej???

    Wyprzedze wasze uwagi typu ze on sam powinien sie załączyć itp.
    Po prostu chce zrobić taki awaryjny przycisk jakby sie nie załączył bo ogólnie nie wiem czy sie załącza

    Pozdrawiam
    Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
    Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
    Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slades Zobacz post
    Wyprzedze wasze uwagi typu ze on sam powinien sie załączyć itp. Po prostu chce zrobić taki awaryjny przycisk jakby sie nie załączył bo ogólnie nie wiem czy sie załącza
    Jak się załączy to to wyraźnie czuć trzymając choćby ręce na kierownicy - bynajmniej ja czuję. Jak chcesz przetestować wentylator to wystarczy, że odepniesz wtyczkę od czujnika wkręconego w termostat. Wentylator natychmiast zacznie się kręcić. Często przyczyną nie włączania się wiatraka jest właśnie ten czujnik lub uszkodzony/zużyty przekaźnik. Zarowno jedo jak i drugie nie kosztuje majątku i gwarantuje sprawność układu chłodzącego. Wiatrak ma bardzo duży pobór prądu i umieszczanie w jego obwodzie bezpośrednio włączników awaryjnych bez pośrednictwa przekaźnika o odpowiedniej obciążalności prądowej to proszenie się o problemy z pożarem włącznie, więc nawet o takich protezach nie myśl. Powodzenia
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Jeśli chcesz sprawdzić, czy załącza Ci się wentylator - pogoń trochę bolid (tylko nie na zimnym silniku) i stań na parkingu z włączonym silnikiem - przy takiej pogodzie, jak dziś nie powinieneś długo czekać

    Co do podłączania wentylatora na krótko - wcale nie głupi pomysł, bo słyszałem, że niektórzy taryfiarze też tak kombinują, jednak koniecznie trzeba to zrobić z głową tj. poprzez przekaźnik i obowiązkowo bezpiecznik, gdyż tak, jak nadmienił jeden z Kolegów wentylator pobiera dość sporo prądu :/
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #4
    homel86
    Gość

    Domyślnie

    jest opcja zeby go podpiac na krotko, sam tak mialem jak mi sie czujnik temp. uszkodzil, mialem bez przekaznikow bezpiecznikow itp z tym ze zalaczalem go na krotko to jet na paredziesiat sekund, bo po dluzszym czasie kable moga sie zafajczyc

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał homel86 Zobacz post
    jest opcja zeby go podpiac na krotko, sam tak mialem jak mi sie czujnik temp. uszkodzil, mialem bez przekaznikow bezpiecznikow itp z tym ze zalaczalem go na krotko to jet na paredziesiat sekund, bo po dluzszym czasie kable moga sie zafajczyc
    Sam sobie niestety przeczysz i niestety takiej opcji nie ma jeżeli ma się o tym marne pojęcie. Owszem da się zrobić takie obejście jednak należy zrobić to z zachowaniem zdrowego rozsądku a przede wszystkim całość musi być poparta wiedzą. Żaden przekaźnik i bezpiecznik nie zabezpieczy Cię przed paleniem kabli jeżeli te mają zły przekrój i się grzeją. W tym przypadku całość można załatwić prostym układem odłączającym czujnik temperatury co pozwoli wymuszać włączanie wentylatora bez angażowania do całości układów wysokoprądowych i narażania się na niebezpieczeństwo. A najlepiej pozwolić aby całość działała tak, jak ją stworzyli konstruktorzy. Układ jest prosty i działa jednak należy zadbać o jego sprawność i nie trzeba będzie kombinować jak koń pod górkę.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Slades
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Radziejów
    Auto
    Była 145 1.6 TS/ Była 147 1.9 JTD/ Jest 159 1.9 JTDM 16V :D
    Postów
    219

    Domyślnie

    To może ktoś powie jaki przekaźnik i bezpiecznik zastosować zeby nic sie nie stało?? I jak to ogólnie podłączyć ....
    Posiadam Blokady wałków rozrządu zastosowanie:
    Alfa 145 1.4 16V i 1.6 16V ,Alfa 147 1.6 16V ,Alfa 156 1.6 16V
    Oraz VAG USB KKL + Alfadiag. Moge pomóc

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slades Zobacz post
    I jak to ogólnie podłączyć ....
    Jeżeli pytasz o tak podstawowe sprawy to się za to nie bierz. Nikt rozsądny nie weźmie za to odpowiedzialności. Idź z tym do elektryka i niech naprawi całość bez zbędnych kombinacji. Będzie pewniej, taniej i bez wioski z wiecznie włączonym wentylatorem. Odpuść sobie jeżeli nie zrozumiałeś tego, co napisałem wcześniej.
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  8. #8
    staszek8
    Gość

    Domyślnie

    Ostatnio postanowiłem, że wymienię płyn w chłodnicy i ostatecznie doszedłem do wniosku że wybuduję całą chłodnice w celu pooglądania wenylatora i przewodów zasilających.Okazało się że opornik wentylatora chłodnicy ma wypalony jeden pin, po wybudowania go cały był spalony.Kupiłem nowy opornik chodnicy, mój miał rezystancję 0,30 oma ( na to trzeba zwrócić uwagę).Jeśli temperatura osiągnie 80-90 stopni wentylator się załącza.

Podobne wątki

  1. Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 06-09-2015, 15:57
  2. [159] Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez borys639 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 19:01
  3. Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez elninio w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-11-2014, 20:24
  4. wentylator chłodnicy
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 21:57
  5. [164] Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 19:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory