Strona 10 z 44 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617181920 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 432

Temat: Termostat TS, JTD

  1. #91
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jeszcze nie zrozumiałeś że kabinowy wskaźnik jest do D....? - tylko podpięty mkomputer coś powie o temperaturze
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #92
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Nie tam że od razu wskaźnik w Alfie do dup. Trzeba nauczyć się z nim żyć, wiedzieć jak "kłamie" i nauczyć się go poprawnie odczytywać.
    peenbe na twoim miejscu już bym zaczynał sprawdzać co jest nie tak. Podłącz pod kompa.
    Wskaźnik może i oszukuje (ale nie skokami) takie skoki temp. to walnięty termostat, problem z pompą wody lub chłodnicą. Stawiam na termostat.

  3. #93
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Wiem Macku ze ten kabinowy to lipa ,ale jak sam pisales samo zjawisko skoków temperatury moze dac troche do myslenia. Tak wiec u mnie te skoki sa, czyli cos na pewno jest do d...
    Dzisiaj rano wracajac z pracy ponownie sprawdzilem rury od chlodnicy i jednak rura z lewej strony (stojac przadem do auta) byla goraca ,a ta z prawej zimna, wiec na jałowym postanowilem rozgrzac slilnik. Obroty 2.5 k i temperatura wzrosla do miedzy 60 a 70 , (kabinowy ) sprawdzilem rury i ta ktora byla zimna powoli sie rozgrzewala, wiec rozumiem ze termostat dziala poprawnie tak ?
    Nie znam sie raczej i mozecie mnie poprawic ,ale stawialbym na chlodnice. probowalem ja obejzec ,ale jest slabo widoczna. W tych miejscach gdzie mozna bylo cos zobaczyc od przodu ,jest troche wyszczerbiona, tzn te "listki" sie sypią :/ Nie jakos drastycznie jest wyszczerbiona ,ale takie miejsca są ,moze to normalne :/
    Dance1, pompa wymieniona tydzien temu :/ i nic sie nie poprawilo.
    Jutro podepne kompa. Ale komputer powie mi tylko o ile przeklamuje kabinowy ,wiec na co jeszcze zwrocic uwage. moze przejechac sie i parametry jakies sprawdzic czy cos jeszcze ?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 12:02

  4. #94
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Może czujnik temp. wkręcony w termostat jest na wykończeniu. Ręką sprawdź czy chłodnica się nagrzewa, jeżeli pozostaje zimna świadczy to o jej zabiciu.
    Ostatnio edytowane przez dance1 ; 13-06-2010 o 12:52

  5. #95
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    sprawdzalem chlodnice i jest ciepla. nawet bardzo. jesli silnik nagrzany to wentylatory krecą sie jednakowo. oba w prawo (stojac przodem do auta). Pojecia nie mam o ich dzialaniu ,ale wydaje mi sie, ze one wysysaja powietrze z chlodnicy, a nie na nią dmuchaja. chyba, ze mi sie cos pomylilo ,albo tak ma byc sprawdze to jeszcze raz .
    Dzisiaj nie jest tak upalnie jak przez ostatnie dni i wydawalo mi sie ze temp. oscyluje w granicach 80 stopni, co wydawaloby sie dobra temp. ale jak depnalem troche to zaraz pojawiło się 90. kilka wzniesien i kolo 100C. zwolnie troche, wraca do 90. Za jakis czas kolo 70 i tak w kolko. jak depne to moment 90 ,jak mocniej to zaraz 100 :/ nie powinno tak byc :/
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 16:52

  6. #96
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    ....W tych miejscach gdzie mozna bylo cos zobaczyc od przodu ,jest troche wyszczerbiona, tzn te "listki" sie sypią :/ Nie jakos drastycznie jest wyszczerbiona ,ale takie miejsca są ,moze to normalne :/
    ...?
    To już znasz przyczynę - chłodnica słabo odprowadza ciepło jęsli lamelki się sypią...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #97
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Maciek jak zwykle mial racje(szanuje Twoje diagnozy bo zawsze sie sprawdzaja). jeszcze raz dziekuje. moja chlodnica nie domagała. przegrzewanie auta nie bylo winą termostatu (a juz bylem po odbiór nowego ,ale naszczescie zamowili vernet i podziekowalem) tylko chlodnica. po wymianie temp. waha sie w granicach 80C. jesli postaje w korku skoczy pod 90, ale nie dochodzi.
    Jesli rusze i jade to ponizej 80C ponad 70C.
    podczas normalniej miejskiej jazdy stoi na poziomie 80C, wiec, jak mowil moj guru Maciek ,to w porzadku temp...pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 17-06-2010 o 20:24

  8. #98
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Mnie tam nic do tego, ale czytając temat od początku Maciek tobie o wskaźniku do dupy napisał, później dance o chłodnicy, termostacie i pompie. Guru to guru ;-)

  9. #99
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    z Maćkiem na pw pisalem...oczywiscie dziekuje twardemu dance1 i kazdemu kto chociaz czytal to co pisze...

  10. #100
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Witam czarowników. Moje pytanko o stan termostatu. Wymieniłem go 2 lata temu. Obecnie nie jestem pewny jego działania. A wygląda to tak, że w lato temp dochodzi na wskaźniku do 80*C u mnie jest to ta środkowa temperatura(optymalna?) - ts 1.6.


    I tu moje dodatkowe pytanie ja mam 80 *C a w nowszych licznikach jest 90*C? Zmiana temp czy błąd w nadruku licznika?


    Od października jadę do szkoły około 8km- trasa mieszana i wskazówka temp jest 4-5 mm pod kreską 80*C i do niej raczej nie dochodzi. W czasie jazdy gdy włączę grzanie na max i wentylator na 4 to temp utrzymuje się na około 65 - 70 *C. Powietrze leci wtedy bardzi ciepłe i długo w kurtce się nie wysiedzi. W zeszłym roku było podobnie. Nogę mam średnio ciężką (szybko przyśpiszyć, potem trzymam 70-100 na 5 biegu). Mam to traktować jako normalne, czy jako do wymiany?
    Ostatnio edytowane przez aqaz ; 14-11-2010 o 23:05
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

Podobne wątki

  1. termostat 1.6 ts
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 11:50
  2. Termostat
    Utworzone przez czanket w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:57
  3. [156] Termostat
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 18:42
  4. Termostat EPC
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory