Jeszcze nie zrozumiałeś że kabinowy wskaźnik jest do D....? - tylko podpięty mkomputer coś powie o temperaturze
Jeszcze nie zrozumiałeś że kabinowy wskaźnik jest do D....? - tylko podpięty mkomputer coś powie o temperaturze
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Nie tam że od razu wskaźnik w Alfie do dup. Trzeba nauczyć się z nim żyć, wiedzieć jak "kłamie" i nauczyć się go poprawnie odczytywać.
peenbe na twoim miejscu już bym zaczynał sprawdzać co jest nie tak. Podłącz pod kompa.
Wskaźnik może i oszukuje (ale nie skokami) takie skoki temp. to walnięty termostat, problem z pompą wody lub chłodnicą. Stawiam na termostat.
Wiem Macku ze ten kabinowy to lipa ,ale jak sam pisales samo zjawisko skoków temperatury moze dac troche do myslenia. Tak wiec u mnie te skoki sa, czyli cos na pewno jest do d...
Dzisiaj rano wracajac z pracy ponownie sprawdzilem rury od chlodnicy i jednak rura z lewej strony (stojac przadem do auta) byla goraca ,a ta z prawej zimna, wiec na jałowym postanowilem rozgrzac slilnik. Obroty 2.5 k i temperatura wzrosla do miedzy 60 a 70 , (kabinowy) sprawdzilem rury i ta ktora byla zimna powoli sie rozgrzewala, wiec rozumiem ze termostat dziala poprawnie tak ?
Nie znam sie raczej i mozecie mnie poprawic ,ale stawialbym na chlodnice. probowalem ja obejzec ,ale jest slabo widoczna. W tych miejscach gdzie mozna bylo cos zobaczyc od przodu ,jest troche wyszczerbiona, tzn te "listki" sie sypią :/ Nie jakos drastycznie jest wyszczerbiona ,ale takie miejsca są ,moze to normalne :/
Dance1, pompa wymieniona tydzien temu :/ i nic sie nie poprawilo.
Jutro podepne kompa. Ale komputer powie mi tylko o ile przeklamuje kabinowy ,wiec na co jeszcze zwrocic uwage. moze przejechac sie i parametry jakies sprawdzic czy cos jeszcze ?
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 12:02
Może czujnik temp. wkręcony w termostat jest na wykończeniu. Ręką sprawdź czy chłodnica się nagrzewa, jeżeli pozostaje zimna świadczy to o jej zabiciu.
Ostatnio edytowane przez dance1 ; 13-06-2010 o 12:52
sprawdzalem chlodnice i jest ciepla. nawet bardzo. jesli silnik nagrzany to wentylatory krecą sie jednakowo. oba w prawo (stojac przodem do auta). Pojecia nie mam o ich dzialaniu ,ale wydaje mi sie, ze one wysysaja powietrze z chlodnicy, a nie na nią dmuchaja. chyba, ze mi sie cos pomylilo ,albo tak ma bycsprawdze to jeszcze raz
.
Dzisiaj nie jest tak upalnie jak przez ostatnie dni i wydawalo mi sie ze temp. oscyluje w granicach 80 stopni, co wydawaloby sie dobra temp. ale jak depnalem troche to zaraz pojawiło się 90. kilka wzniesien i kolo 100C. zwolnie troche, wraca do 90. Za jakis czas kolo 70 i tak w kolko. jak depne to moment 90 ,jak mocniej to zaraz 100 :/ nie powinno tak byc :/
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 13-06-2010 o 16:52
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Maciek jak zwykle mial racje(szanuje Twoje diagnozy bo zawsze sie sprawdzaja). jeszcze raz dziekuje. moja chlodnica nie domagała. przegrzewanie auta nie bylo winą termostatu (a juz bylem po odbiór nowego ,ale naszczescie zamowili vernet i podziekowalem) tylko chlodnica. po wymianie temp. waha sie w granicach 80C. jesli postaje w korku skoczy pod 90, ale nie dochodzi.
Jesli rusze i jade to ponizej 80C ponad 70C.
podczas normalniej miejskiej jazdy stoi na poziomie 80C, wiec, jak mowil moj guru Maciek ,to w porzadku temp...pozdrawiam![]()
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 17-06-2010 o 20:24
Mnie tam nic do tego, ale czytając temat od początku Maciek tobie o wskaźniku do dupy napisał, później dance o chłodnicy, termostacie i pompie. Guru to guru ;-)
z Maćkiem na pw pisalem...oczywiscie dziekuje twardemu dance1 i kazdemu kto chociaz czytal to co pisze...
Witam czarowników. Moje pytanko o stan termostatu. Wymieniłem go 2 lata temu. Obecnie nie jestem pewny jego działania. A wygląda to tak, że w lato temp dochodzi na wskaźniku do 80*C u mnie jest to ta środkowa temperatura(optymalna?) - ts 1.6.
I tu moje dodatkowe pytanie ja mam 80 *C a w nowszych licznikach jest 90*C? Zmiana temp czy błąd w nadruku licznika?
Od października jadę do szkoły około 8km- trasa mieszana i wskazówka temp jest 4-5 mm pod kreską 80*C i do niej raczej nie dochodzi. W czasie jazdy gdy włączę grzanie na max i wentylator na 4 to temp utrzymuje się na około 65 - 70 *C. Powietrze leci wtedy bardzi ciepłe i długo w kurtce się nie wysiedzi. W zeszłym roku było podobnie. Nogę mam średnio ciężką (szybko przyśpiszyć, potem trzymam 70-100 na 5 biegu). Mam to traktować jako normalne, czy jako do wymiany?
Ostatnio edytowane przez aqaz ; 14-11-2010 o 23:05
dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6