Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: 146 problem z klimą

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Presostat odpowiada za pomiar ciśnienia czynnika. Skoro się grzeje to wzrasta ciśnienie a komp włącza wentylator żeby je zbić. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Ręczna klima nawet go nie rozpoznaje (nie ma takego czujnika).
    Albo układ jest słabo drożny albo czujnik szwankuje.
    Czujnik można od kogoś na pròbę przekręcić ale do innych elementòw trzeba ściągać gaz. Może jeszcze sie przypychać osuszacz.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krystiankiki
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Siertadz
    Auto
    146 BOXER i 156 1,9 JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Ja moze cos podpowiem jesli chodzi o ilosc gazu to jest to 750 gr a wiem ponieważ nabijalem miesiac temu i sie pytalem z ciekawosci bo mialem pusty uklad .

  3. #23
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem czy 100g czynnika mniej może być (troche sporo) ale na wstępie widać że fachowiec fachowcowi nie ròwny. Ja zanim bym cos grzebal to tak jak pisalem, skoczyłbym do rzetelnego serwisu. Niech ktoś z okolicy doradzi. Poza tym jak koleś będzie spoko to za samo sprawdzenie (wystarczy podpiąć i sprawdzić ciśnienie) nie powinien brać kasy.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    Jeśli chodzi i działanie klimy w 145 to są dwie wersje. Manualna i połautomat. Manual posiada na panelu siły nawiewu 5 pozycji ( 0 - wyłączony po kolei 1, 2, 3, 4 - maksymalna moc nawiewu), w półautomacie natomiast jest jeszcze pozycja "auto" i wtedy po wybraniu temperatury czujnik temperatury kabinowej (nad kluczykiem w zielonej tapicerce) poprzez zmienne napięcia podawane na sterownik klimatyzacji znajdujący sie jesli sie nie myle w obu wersjach klimy po stronie pasazera przy podlodze za tą zaślepką z otworami. Do tego sterownika podpięty jest również czujnik temperatury zewnętrznej (pod prawym lusterkiem taka wypustka) i przy pewnym zakresie temepratur dodatnich (chyba powyżej 10 stopni C) podane zostanie napięcie wzbudzające na sprzęgiełko sprężarki i klima działa.

    Przyczyn niedziałającej klimy jest więc klika:
    1. sprężarka
    2. sterownik od klimy
    3. czujnik napełnienia układu
    4. może byc walnięty czujnik temperatury zewnętrznej
    5. brak chłodziwa w układzie6
    6. istnieje też możliwość uszkodzonego włacznika klimatyzacji (przycisk obok obiegu wewnętrznego)
    7. coś nie działa jak powinno

    Na tą chwilę sam borykam sie z niedziałającą klima - chyba czujnik napełnienia układu bo sprężrka działa, albo przycisk walnięty... podpięcie pod kompa może zdradzi przyczynę

  5. #25
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprężarka działa (pracuje) czy jest sprawna ale nie działa? To zasadnicza ròżnica. Wcześniej już pisałem jaka jest logika działania klimatyzacji dzięki czemu można zawężyć pole poszukiwań usterki albo nawet zlokalizować. Między innymi napisałem jak sprawdzić działający przycisk i parę innych rzeczy.
    Jeżeli chodzi o logikę działania to między klimą ręczna a automatem prawie niema ròżnicy. Automat ma poprostu kilka czujnkòw więcej i inne elementy wykonawcze. Istota się nie zmienia do czasòw montowania szyn CAN.

  6. #26
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    No u mnie sprężarka się załącza, widać po obrotach silnika. Czyli mogę się spodziewać że najprawdopodobniej jest uszkodzona chłodnica? Wiem wiem, może być uszkodzone co innego ale jak mechanik nie zauważył nic pod maską to nieszczelność jest gdzieś schowana. Umówiłem się na poniedziałek w Auto Resie w Rzeszowie na sprawdzenie.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To że silnik reaguje obrotami na włączenie klimy nie oznacza że sprężarka się włączyła. Sprawdź sprzęgło na sprężarce czy sie obraca. Kiedy ostatnio była klima nabijana? Gdyby coś było uszkodzone (rozszczelnione) to napewno komp klimy nie włączy.

    P.S. Koleś powiedział, że klima chodzi ale nie daje zimna bo jest nieszczelna? Jak tak to ja bym już nigdy do takiego partola nie pojechał
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 17-06-2010 o 08:48 Powód: .

  8. #28
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    Tzn nie powiedział że klima chodzi tylko że jest duża nieszczelność w układzie i jak nabije to w ciągu tygodnia czynnik ucieknie a że sprawdzał tylko powietrzem i powiedział ze musiałby całą klime sprawdzać po kolei to stwierdziłem że nie będę zostawiać u niego auta żeby mi całe rozbabeszył.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Skoro na pròbie powietrzem wyszła duża nieszczelność to na 90% chłodnica-pewnie skorodowała. Nie będzie tego widać. Sam też możesz podpiąć kopresor i obczajać gdzie syczy. W zasadzie nie ma dostępu do skraplacza i złączy przy nim (podszybie) a resztę można obczaić bez większych demontaży z pod maski albo kanału.

  10. #30
    simeone
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nawala ktòryś czujnik albo najzwyklej nie dociera prąd do sprężarki (przerwany kabel, zaśniedziała wtyczka) wtedy silnik nie zareaguje i ruszy obrotami. Jeżeli czujniki to silnik nie zareaguje.
    Jeżeli coś niejasne to piszcie
    Zrobiłem próbę z żarówka wpietą w kabel zasilania spręzarki- przy właczaniu klimatyzacji żaróweczka się nie zapala. Gdy podam do kompresora prąd "na krótko"-bezpośrednio z akumulatora sprężarka startuje, leci chłodne powietrze z nawiewów i startuje wentylator chłodnicy.
    Sprawdzałem bezpieczniki i są w porządku.
    Czy może to byc wina np presostatu czy raczej jakiegoś połączenia.. ?

Podobne wątki

  1. [159] 159 problem z klimą.
    Utworzone przez krzysiektbr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2015, 11:54
  2. Problem z klimą
    Utworzone przez Jeż w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-07-2012, 17:48
  3. [159] Problem z klimą!
    Utworzone przez pabloXXL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 12:43
  4. Problem z klimą.
    Utworzone przez tomekd w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 23:18
  5. problem z klimą
    Utworzone przez kolorowy w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 16:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory