Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Kopcenie przy wchodzeniu na obroty JTD

  1. #1
    Rysiu
    Gość

    Domyślnie Kopcenie przy wchodzeniu na obroty JTD

    Witam wszystkich na forum ponieważ jest to mój pierwszy post na forum

    Wiem że temat był poruszany, ale chciałbym prosić o pomoc ponieważ nie bardzo wiem jak się zabrać do tego.

    Więc do rzeczy.
    Posiadam Alfę 156 1,9 JTD z 2001 roku. Wszystko było z nią ok jak ją kupiłem z wyjątkiem rury dolotowej od turbiny do kolektora, która była pęknięta i złączona jakąś metalową wstawką.
    Samochód oddałem do mechanika który wymienił rozrząd, olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza i naprawił rurę od turbiny.
    Naprawa rury polegała na odcięciu uszkodzonego kawałka, i zespawania z fragmentem z innego samochodu (to tymczasowe rozwiązanie ponieważ nie mieli nigdzie na miejscu nowej, a samochodem chciałem jeździć).

    Po odebraniu samochodu stwierdziłem że zaczął strasznie kopcić na czarno, gdzie wcześniej nie puścił nawet dymku.

    Odstawiłem go z powrotem do mechanika i okazało się że rura jest w stanie strasznym i pękła przy samej turbinie.
    Myśląc że znaleźliśmy problem na szybko załataliśmy rurę taśmą kauczukową aby potwierdzić że to jest przyczyna, okazuje się że jest bez zmian...

    Więc wtedy samochód idzie na komputer i okazuje się że wszystko w porządku...

    Więc sprawdzamy następną rzecz (mimo braku błędu na kompie) i zaślepiamy EGR, ale nic się nie zmienia.

    Mechanik twierdzi że przy turbinie jest coś co wygląda jak magazyn podciśnienia, ale jest tam trudny dostęp a ja miałem zbyt mało czasu żeby samochód zostawić na dłużej.

    W rezultacie efekt jest taki że nawet jak samochód stoi na luzie i da mu się pedał gazu do końca to kiedy wchodzi na obroty puszcza ogromną chmurę czarnego dymu i przestaje kopcić jak wejdzie na obroty.

    W czasie jazdy sytuacja jest podobna, kiedy jest sytuacja że przyśpieszam lub obroty idą w górę to zaczyna kopcić, czym ostrzej daje w gaz tym bardziej.

    Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną to będę wdzięczny za pomoc.

    P.S
    Jeżeli ktoś wie gdzie można kupić tą rurę dolotową za normalne pieniądze to też będę wdzięczny za pomoc, bo w takich miejscowych sklepach to jakiś żart chyba jest

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR 166 3.2
    Postów
    489

    Domyślnie

    Może to wina złego paliwa albo turbo puszcza duzo oleju ???

  3. #3
    Rysiu
    Gość

    Domyślnie

    Co do paliwa to tankuje Verve, a co do turbiny, gdyby to była wina oleju to chyba kopcił by bardziej na niebiesko niż czarno, ale może się mylę.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar rolek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Wyszków
    Auto
    była 156 SW 2.4 JTD powered by cinsoft.pl
    Postów
    431

    Domyślnie

    Sprawdź dokładnie układ pod względem nieszczelności- jeśli ciągnie lewe powietrze będzie kopcił.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Rury z dolotu się wymienia, nie łata. Ja bym wciąż szukał nieszczelności.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  6. #6
    Rysiu
    Gość

    Domyślnie

    jak napisałem, chciałbym je wymienić, ale na miejscu nie mają, a poza tym koszt 800 zł po lekka przesada.

    Dlatego prosiłbym jeżeli ktoś wie gdzie można kupić za normalne pieniądze to będę wdzięczny:-)

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    800zł ???? to chyba za wszystkie wymień tę, która była uwalona i sztukowałeś, a resztę sprawdź na szczelność. A tak a propos. Która była sztukowana, bo się pogubiłem? Z tą od turbiny do IC to nawet nie ma co się bawić w naprawianie, zalepianie itp.

    A co od zakupu to www.fiat-lancia-alfa.pl , ew.akuki na allegro. Na pewno udałoby Ci się jakiś rabacik złapać tu i tam.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    rury od dolotu maja tylko w aso, ja do swojego 2.4 kupowalem w zeszlym roku od filtra do turbiny za 220zl ale wiem ze taniej tez mozna znalezc.. nie wiem jak wyglada do twojego 1.9 ale napewno duzej roznicy w cenie nie bedzie..

  9. #9
    Rysiu
    Gość

    Domyślnie

    sztukowana była przy samym kolektorze, ta sam była zaklejona żeby wytrzymać dopóki nie kupie nowej, tylko trochę niżej.

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    klejenie rur nie pomoże taśmy klejące nie utrzymają ciś.powietrza. Możesz przeciąc rurę w miejscu uszkodzonym i połączyc obie części dopasowaną wstawką metalową (na chwilę zrobiłem tak 2 lata temu i do dziś jest Ok.), Na dymienie pisaliśmy wielokrotnie : szczelnośc wszystkich przewodów pow. obowiązkowe czyszczenie kolektora ssącego i czujnika doładowania oraz zaślepka EGR . .

Podobne wątki

  1. [159] Nierówna praca i kopcenie przy uruchamianiu silnika
    Utworzone przez domelmen w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-08-2015, 12:09
  2. [159] Dziwny kręcenie przy wchodzeniu na obroty
    Utworzone przez sieziu7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 15:08
  3. Obroty przy odpalaniu.
    Utworzone przez pawel365 w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-01-2015, 20:43
  4. [159] Pisk przy wkręcaniu się na obroty
    Utworzone przez Randall w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-10-2013, 20:24
  5. [156] Jakie obroty przy setce
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-05-2008, 19:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory