Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Wentylator chłodnicy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8TS, 144KM 16V, 2000r sedan (932A3)
    Postów
    14

    Domyślnie Wentylator chłodnicy

    Witam.
    Przeglądałem forum i znalazłem kilka podobnych problemów, jednak od różnych odpowiedzi trochę zgłupiałem, więc przedstawię swój problem

    Dzisiaj jadąc w korku zagotowałem samochód - 130st (AR 156 1,8 TS 144KM + klima). Otwieram maskę i oprócz pary zauważyłem, ze wentylator chłodnicy nie pracuje. Odczekałem, uzupełniłem płyn i jakoś wróciłem do domu.
    Pod blokiem sprawdziłem bezpieczniki, pomierzyłem przekaźniki, poczyściłem styki - wszystko wydaje się być dobrze - przejścia wszędzie są, a sam wetnylator podłączony "na krótko" działa.
    Wypiąłem dwa kabelki, czarny i biały, każdy ze swoją wtyczką (z opornika? czujnika?) znajdujące się w grórej części chłodnicy pod grubym wężem. Po ich zmostkowaniu wentylator też nie działał.
    Przy wkładaniu przekaźnika I biegu, wentylator zaskakuje na ok 1s i znowu się wyłącza (wygląda jak jakiś test obwodu), a przy jego zmostkowaniu - działa.
    Naczytałem się o oporniku, termostacie itp itd i sam nie wiem co to może być. Co steruje wentylatorem? Czy czujnik temperatury generuje jakieś napięcie (termopara) czy tylko zamyka obwód?
    Poradźcie mi coś, bo zaraz resztę włosów sobie powyrywam
    Z góry dzięki za podpowiedzi

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    A czy odłączyłeś czujnik temperatury w termostacie?? Jezeli tak to czy wentylator starował czy nie??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8TS, 144KM 16V, 2000r sedan (932A3)
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    A czy odłączyłeś czujnik temperatury w termostacie??
    Raczej nie... a w którym miejscu mniej więcej znajduje się wtyczka?
    Jak coś to zaraz zejdę i sprawdzę... rozumię, ze po jej wypieciu powinien wystartować?

    ---------- Post dodany o godzinie 23:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:01 ----------

    ok... wypiąłem czujnik w termostacie, obroty silnika troszkę wzrosły, wskazówka temperatury spadła do minimum, a wentylator chłodnicy jak stał tak stoi :/

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba szybciej i skuteczniej bedzie podpiąć Alfadiaga i zrobić testy I i II biegu wentylatora.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8TS, 144KM 16V, 2000r sedan (932A3)
    Postów
    14

    Domyślnie

    chyba znalazłem przyczynę....
    tak wygląda pozostałość po oporniku wentylatora, ale czy po zmostkowaniu przewodów od niego, wentylator miał prawo dalej nie ruszać?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek80 Zobacz post
    chyba znalazłem przyczynę....
    tak wygląda pozostałość po oporniku wentylatora, ale czy po zmostkowaniu przewodów od niego, wentylator miał prawo dalej nie ruszać?

    W łąsnie u mnie było identycznie. W moim akurat przypadku rezystor był dobry ale miał bardzo słabe styki na konektorach. Po wyczyszczeniu i poprawieniu styków przeszło.

    Wyciągnij przekaźnik i wentylatora ( mała puszka przy aku) i zewrzyj go na ostro jakimś kawałkiem przewodu i zmostkuj przewody od rezystora. Powinien wystartować
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8TS, 144KM 16V, 2000r sedan (932A3)
    Postów
    14

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    Wyciągnij przekaźnik i wentylatora ( mała puszka przy aku) i zewrzyj go na ostro jakimś kawałkiem przewodu i zmostkuj przewody od rezystora. Powinien wystartować
    Po zmostkowaniu styków przekaźnika wentylator rusza od razu, bez konieczności mostkowania styków opornika
    Zastanawia mnie tylko po co przewody z tego rezystora idą na styki innego przekaźnika... wygląda to tak, że przekaźnik ten dostaje jakiś sygnał (napięcie) i dopiero on zamyka obwód tego opornika.

Podobne wątki

  1. [164] Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-09-2016, 12:45
  2. [159] Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez borys639 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 19:01
  3. wentylator chłodnicy
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 21:57
  4. Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 13:55
  5. [164] Wentylator chłodnicy
    Utworzone przez bocianpolski w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2009, 08:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory