Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Pare pytań do speców od LPG.

  1. #1
    dududs
    Gość

    Domyślnie Pare pytań do speców od LPG.

    Witam. Potrzeba mi pomocy przy moim LPG. (stag/skorpion/waltek) 2.0 TS
    Przez dłuższy okres jeździłem na źle wyregulowanej mapie, i teraz czas wtrysku PB na jałowym wynosi 3,6-3,9 i w ogóle bella na benzynie słabo się zbiera. Czy to możliwe, że adaptacja PB tak sie rozjechała? Jeżeli tak czy jazda na samym PB naprawi sytuację i po jakim czasie/dystansie? A może wystarczy dobrze wyrególowac mapę. Gaziarz, u którego wczoraj byłem stwierdził, że mieszanka LPG była za uboga i dlatego PB sie wydłużyło. Ale dlaczego na LPG lambda waha się od 0,4 do 0,9 na na PB pracuje w całym zakresie? Spalanie wynosi na trasie przy pieszczenie pedału gazu 10l natomiast przy normalnej jeździe na trasie 12l wydaje mi się, że to kiepski wynik. I jeszcze pytanie czy jak skrócę wężyki od wtryskiwaczy do kolektora to czy muszę robic autokalibracje?
    Ostatnio edytowane przez dududs ; 09-06-2010 o 11:59

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Każda ingerencja w mechanikę LPG w tym i skrócenie wężyków to strojenie instalacji od nowa. Co do rozjechanej adaptacji PB, reset parametrów, nauka na PB i dopiero regulacja LPG pod "świeży" sterownik PB. Co do spalania wsadź zamiast Valteka wtryskiwacz LPG a nie coś co go tylko udaje to i spalanie spadnie.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Zrobiłem adaptację PB i czas spadł do 3,3ms więc chyba wtryskiwacze PB nie są jeszcze w tak złej kondycji. Pozostaje jeszcze regulacja LPG. Czy mogę śmiało kalibrowac i ustawiac mape samemu jeżeli wiem, że mapy mają się pokrywac, czy lepiej oddac do gaziarza?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dududs Zobacz post
    Zrobiłem adaptację PB i czas spadł do 3,3ms więc chyba wtryskiwacze PB nie są jeszcze w tak złej kondycji. Pozostaje jeszcze regulacja LPG. Czy mogę śmiało kalibrowac i ustawiac mape samemu jeżeli wiem, że mapy mają się pokrywac, czy lepiej oddac do gaziarza?

    Słuchaj Twoja ingerencja w ustawienia pozostawi zapis/informacje w sterowniku i na tej podstawie gaziarz będzie mógł anulować Ci gwarancję, więc uważaj i pomyśl z kim masz do czynienia, czy nie będzie robił problemów.

    Co do regulacji przez Ciebie, jesteś w stanie to zrobić, poczytaj instrukcję STAGa odnośnie regulacji, ewentualnie pytaj, powiem co i jak jeśli będą niejasności.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Po małych próbach udało ustawic mi się takie cos. Pytanie czy tak może zostac, czy jeszcze coś poprubowac. Przy mocnym bucie wywala mi błąd o wtryskiwaczach ale wiem, że to ich wina. Autko śmiga fajnie. Jak zielona linia jest pod niebieską to jest za bogato czy za ubogo?? Wtedy muszę mnożnik obniżyc czy podnieśc, bo bawiąc się w pewnym momencie zgłupiałem. Pośmigam troszkę i pozbieram więcej punktów gazowych.

    Ostatnio edytowane przez dududs ; 29-06-2010 o 09:56

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Plik OSC zapisany z jazdy proszę, to Ci powiem dokładnie dlaczego się zapętla wtrysk i co z tym zrobić, generalnie dysze skalibrowane rozmiarowo dobrze do tego silnika raczej patrząc na mnożnik, na 90% klęka mocno ciśnienie z reduktora, zapętlanie to nie wina wtryskiwaczy Ale jak mówiłem plik osc z jazdy podeślij, ma zawierać jazdę na LPG ze średnimi obciążaniami i pare razy przeciągnięcie auta do odcinki na 3 i 4 biegu.

    Jak zielona pod niebieską za ubogo na LPG, na odwrót za bogato, żeby wzbogacić [jeśli mapa LPG poniżej PB] podnosisz mnożnik do góry.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 29-06-2010 o 09:59
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    W środę będę miał laptopa to nagram osc. Dzięki bardzo

  8. #8
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Niestety pliki tylko na postoju krótkie bo brak prądu w laptopie. Jutro wrzucę coś lepszego.
    http://rapidshare.com/files/404130756/osc3.osc.html
    http://rapidshare.com/files/404132556/osc5.osc.html
    http://rapidshare.com/files/404132636/osc6.osc.html
    Można coś z tego rozpoznac??
    Zakładka odchyłki służy tylko do podglądu czy również do korekcji, w taki sam sposób jak w mapie??

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał dududs Zobacz post
    Zakładka odchyłki służy tylko do podglądu czy również do korekcji, w taki sam sposób jak w mapie??

    Podglądu, pokazuje wprost % ile w danym zakresie czasów wtrysku masz za bogatą lub za ubogą mieszankę.

    Z plików na postoju nic się nie dowiesz, trzeba z jazdy, z przeciągnięciem auta po obrotach aż do "odcinki" na 3 i 4 biegu na LPG.

    Jedyne co Ci moge z tych plików powiedzieć:
    - w pkt wolnych obrotów zmniejsz mnożnik, masz trochę za wysoki i sterownik PB skraca czas wtrysku z nominalnego 3,5ms na 3,3ms, więc ciutkę mnożnik w tym miejscu w dół.
    Ostatnio edytowane przez GrzesiekK. ; 30-06-2010 o 21:51
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  10. #10
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    http://rapidshare.com/files/404911220/oscmax123.osc

    Jest od 1-go do 3-go biegu i jeszczę troszkę niestety nie mam w pobliźu żadnej odpowiedniej drogi. Wiem że mam do dupy wtryskiwacze ale czy to ich wina, że przy max bucie ustawiam mieszankę tak aby sąda pokazywała tak samo na gazie jak i benzynie a auto gorzej się zbiera, a jak troszkę dam bardziej ubogo to lepiej idzie??

    Przy wymianie reduktora na skorpiona z alaski kumpel polecił mi spiłowac taki czpien wchodzacy do reduktora nie wiem jak to się nazywa ale tłumaczył, że to wada konstrukcyjna czy jakoś tak, może to jest wina, że cisnienie klęka albo za mało spiłowałem??

    I jeszcze jeden filmik z jazdy.
    http://rapidshare.com/files/40491344...ozniknisko.osc
    Ostatnio edytowane przez dududs ; 04-07-2010 o 17:09

Podobne wątki

  1. Pare pytań V6
    Utworzone przez maniek-doniu w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2013, 20:10
  2. [33] Pare pytań
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 20:08
  3. PARE Pytań
    Utworzone przez Kuraczek1992 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 09:42
  4. Pare pytań na temat ECU itp.
    Utworzone przez kriskros89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2011, 15:31
  5. Remont i pare pytań...
    Utworzone przez Seferiel w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 18:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory