Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 53

Temat: Klima - problem - nie umie znaleźć tu podobnych objawów.

  1. #41
    gold1
    Gość

    Domyślnie

    tak to juz zrobiłem już, było ciężko bo tam same płytki scalone naładowane LED'ami ! zato zdejmowanie paneli wewnątrz kabiny opanowałem do perfekcji przez to że wymieniałem żarówki bo .. ;p przekombinowałem z dodatkowym oświetleniem w kabinie ale zaprzestałem prób, -> poczekam aż ktoś zrobi instrukcje jak to zrobić i dorzuci obrazki co i jak ;p hehe wczoraj wstawiłem meszki z białej wytłaczanej skóry... na najbliższe tygodnie do zrobienia została ów klima , alarm , zmiana na nie rzucający się w oczy sportowy tłumiki i rozrząd za kilka tys km. a po wakacjach new lakier / jak narazie... ;p

  2. #42
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    To ja się podepnę pod temat. Wczoraj byłem na nabiciu klimy i wyszło, że układ jest szczelny więc nabili (650 g. gazu). Później kazali uruchomić silnik i klimę. Wszystko działało jak najbardziej. Zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieniu można było pomarzyć o klimie. Sprężarka nie chciała się załączyć. Za to kiedy podali prąd z akumulatora na sprężarkę to się bez problemu załączyła i działała przez jakieś 10 min po czym znów się wyłączyła. Mechaniory mówią, że to problem z elektryką. Dodam, że mierzyli napięcie na przewodach dochodzących do klimatyzacji i na jednym było ok ale na drugim nie dochodził prąd.

  3. #43
    gold1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lubo89 Zobacz post
    To ja się podepnę pod temat. Wczoraj byłem na nabiciu klimy i wyszło, że układ jest szczelny więc nabili (650 g. gazu). Później kazali uruchomić silnik i klimę. Wszystko działało jak najbardziej. Zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieniu można było pomarzyć o klimie. Sprężarka nie chciała się załączyć. Za to kiedy podali prąd z akumulatora na sprężarkę to się bez problemu załączyła i działała przez jakieś 10 min po czym znów się wyłączyła. Mechaniory mówią, że to problem z elektryką. Dodam, że mierzyli napięcie na przewodach dochodzących do klimatyzacji i na jednym było ok ale na drugim nie dochodził prąd.

    u to grubo... a jesteś pewnien że to oni czegoś nie sperd.... mi raz bitexem pryskali podwozie i po 2 dniach musiałem wahacz wymienić dzieki ich zdolnosci i pasji do napraw...

  4. #44
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał lubo89 Zobacz post
    To ja się podepnę pod temat. Wczoraj byłem na nabiciu klimy i wyszło, że układ jest szczelny więc nabili (650 g. gazu). Później kazali uruchomić silnik i klimę. Wszystko działało jak najbardziej. Zgasiłem silnik i po ponownym uruchomieniu można było pomarzyć o klimie. Sprężarka nie chciała się załączyć. Za to kiedy podali prąd z akumulatora na sprężarkę to się bez problemu załączyła i działała przez jakieś 10 min po czym znów się wyłączyła. Mechaniory mówią, że to problem z elektryką. Dodam, że mierzyli napięcie na przewodach dochodzących do klimatyzacji i na jednym było ok ale na drugim nie dochodził prąd.
    do sprężarki idzie tylko jeden przewód, przynajmniej u mnie

    jak masz za dużo czynnika to klima tez się nie włączy...gdzieś kojarzę temat że to 650g to ciut za dużo i się różne klocki po tym dzieją...poszukaj na forum
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #45
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Tak mój błąd jest tylko jeden przewód. No szukałem i coś znalazłem tylko, że najdziwniejsze jest to, że jak dali prąd z akumulatora (nie to, że cały czas, tylko dotknięcie tak żeby pobudzić sprężarkę) to sprężarka włączyła się i chodziła jakiś czas normalnie.

  6. #46
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Oczywiście jak podasz bezpośrednio prąd to zawsze ruszy, nawet jak gazu nie ma... To awaria elektryki i/lub czujnika. Profilaktycznie przestrzegę żeby się upewnić że gazu jest dostatecznie dużo i odpowiedniego, bo często po kilku-kilkunastu postach czytam: "jednak się okazał że mi źle nabili" albo tego typu uwagi. Tak więc zakładam że fizycznie czynnik jest ok.
    W takim razie sprawdź bezpieczniki a potem włącz ręcznie klimę i zobacz czy z zera nawiew sam wskoczy na I bieg. Pòźniej czeka Cię żmłudne szukanie po kabelkach.

  7. #47
    Użytkownik Ogier Avatar lubo89
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8v 120KM (166KM) 2008r.
    Postów
    173

    Domyślnie

    Czynnika nabili 650g. Po włączeniu klimy nawiew zaczyna dmuchać tak jak na I biegu. A gdzie mniej więcej szukać tego czujnika? Dodam, że chyba z elektryką jest wszystko ok bo podłączałem FiatECUScan i robiłem test sprężarki. Włączała się i wyłączała bez problemu. Może to panel sterujący?
    Ostatnio edytowane przez lubo89 ; 07-07-2010 o 13:57

  8. #48
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Gdyby to byla wina panela lub przyciskow to nadmuch nie ruszylby na I bieg. Czujnik presostat jest przykrecony na osuszaczu (w rogu zderzaka). Albo on albo gdzies kabelki "nie kontaktuja". Kabelki trzeba przestrzeliwywac a w czujniku mierzy sie opornosc zgodnie z serwisowka AR. Mozna go tez sprawdzic zwierajac styki na wtyczce ale tylko i wylacznie jak sie ma 200% pewnosci co do czynnika.
    P.S. Sorki za brak PL znakow ale odpowiadam w biegu z PDA

  9. #49
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    Skraplacz to fachowa nazwa tego co potocznie nazywają "chłodnica klimy". Znajduje się on z przodu auta, przed chłodnicą wodną. Skontroluj jego stan, dokładne płukanie(zewnętrzne mycie) na pewno mu nie zaszkodzi. Może skraplacz jest bardzo skorodowany i przez to jest słaba wymiana ciepła?. Zwróć dokłanie uwagę na pracę wentylatorów skraplacza. Czy chodzą oba biegi, czy zaraz po załączeniu sprzęgła sprężarki klimatyzacji (cyknięcie) włączają się wentylatory. Spróbój jakoś ocenić temperaturę tego skraplacza powinien oscylować max do 50-60stopni. Kto Ci napełniał układ? Na maszynie? Możliwe lecz mało prawdopodobne, że w układzie znajduje się powietrze. Gdy klima nie będzie się włączać polej skraplacz wodą, napisz czy pomaga. Przy włączonej (pracującej) klimie złap za grubszy wężyk gumowy idący do sprężarki, czy jest wyraźnie chłodny, wykrapla się na nim woda czy szroni się?
    Acha skraplacz to ta mniejsza chłodnica znajdująca się przed dużą z układu chłodzenia U mnie wygląda na to, że jej stan jest dobry. Teraz były chłodniejsze dni (poniżej 25 stopni) więc klima cały czas pięknie chłodziła. Jak znów przygrzeje to sprawdzę Twój sposób z polaniem skraplacza. Ktoś tu pisał, że 650g to może być ciut za dużo, ja też gdzieś słyszałem o błędach na maszynie do 156. Mi nabili 655g :/

  10. #50
    MTechnix
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj sprawdzałem i polewanie wodą skraplacza dało efekt, po chwili klimatyzacja zaczęła ostro śmigać. Czy to znaczy, że mam jedynie czynnika za dużo? Aha i jakby co ile go spuścić??

Podobne wątki

  1. [159] !!!klima159!!!! Nawet aso nie umie sobie z tym poradzic!!!://////
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 07:40
  2. [155] TS 8 V Falują obroty na pb, brak objawów na lpg
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 21:08
  3. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 13-03-2012, 21:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory