Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Temat: [156]Warto wybrąc to autko? Porady...

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Coś mi się w tę elastyczność nie chce wierzyć .
    To dziwne właśnie zamieściłeś wykres na którym wyraźnie widać że po przekroczeniu 1 800 obrotów moment obrotowy strzela w górę... wykres mocy w przypadku przyspieszenia jest mało istotny bo jest ona funkcją moment x obroty x jakiś tam współczynnik. Zresztą mniejsza o elastyczność, kiedyś na jakimś amerykanskim forum przeczytałem, że najprostszy sposób żeby zarżnąć Alfę to trzymać silnik poniżej 3 000 obrotów ;-) , a jak się jedzie dynamiczniej to poniżej 3 500 i tak się nie schodzi. Dalej broniąc TSa - na jednym ze spotkań LKARu, kiedy postanowiliśmy potestować co kto ma pod butem, klekoty zarówno 1.9 jak i 2.4 (nie było tam wersji 175km) wymiękły (chociaż w sumie wtedy i Vka została w tyle, ale to kolega jeszcze nie do końca naumiał się ruszać i biegi zmieniać).
    Tyle off topa - teraz wracając do pytania kolegi:
    - klekoty - dobre, fiatowskie silniki, z tego co na wiosce mówią mało awaryjne, da się nimi przemieszczać sprawnie - zwłaszcza 2,4. Wadą jest ich masa własna - bardziej przodem będzie w ciasnych zakrętach uciekać. Wbrew panującej wszech obecnie mody na klekoty pomyśl: Diesel + Alfa ... ale ja to niepostępowy jestem. W temacie pytałeś o 1.9 - osiągi dla przeciętnego zjadacza chleba wystarczające, spalanie trochę mniejsze od benzyny o podobnej mocy, nie kręci się tak ochoczo jak benzyna, klekocze.
    - 2.0 TS - jednostka najbardziej awaryjna, za to 156tka (nie licząc GTA) ponoć najlepiej właśnie z nią się prowadzi - opinia z programów motoryzacyjnych typu Top Gear, Fifth Gear. Z własnej praktyki wiem, że zadbany TS to bezawaryjny TS. Wariator (regulator faz rozrządu) - średnio co 60 - 70 kkm do wymiany.
    . 1.6 i 1.8 TS - jak dla mnie za słabe, zwłaszcza 1.6, w porównaniu do 2.0 mniejsza szansa walnięcia panewki, ale coś za coś.
    - 2.5 V6 - to samo co przy klekotach, masa własna robi swoje i autko bardziej przodem wyjeżdżać będzie z zakrętów. Mimo to ja bym brał właśnie tą (chociaż zawias bym na starcie modził) - jak usłyszysz Vke Alfy kręconą do ogranicznika, a masz trochę benzyny we krwi to się zakochasz w tym dźwięku. Pali najwięcej z tu przedstawionych, ale nadrapia bezawaryjnością.
    - wspominałeś wcześniej o 146 - to o niej jeszcze kilka słów - jak szukasz czegoś do zabawy, to seria 145/146/155 daje więcej frajdy, należą do samochodów które naprawdę w zakręcie daje się ustawiać gazem i hamulcem, czego (teraz podpadnę) w 156 z taką swobodą nie da się robić. Poza tym jest tańsza w utrzymaniu - dużo części podchodzi z Fiatów, zawieszenie ma mniej elementów i też części fiatowskie.
    Najpierw zastanów się co jest dla Ciebie najistotniejsze w samochodzie, a potem zadecyduj. Najlepiej pochodzić po komisach, osobach sprzedających, popatrzeć, posłuchać, a przede wszystkim pojeździć a wtedy sam się przekonasz o czym Ci tu temat zaśmiecamy.

    - Kolejne pytanie jak się sprawują: zawias leci szybciej niż 145/146, ale większość sportowo zestrojonych zawieszeń ma w polsce ten sam problem. O silnikach było. Skrzynie biegów - manuale dobre, małoawaryjne, unikaj wszelkiego rodzaju zautomatyzowanych skrzyń. Korozja - pełny ocynk blachy, czytaj: nie bita, nie występuje. Elektryka - postęp w porównaniu to modeli z dowcipów.

    - Jakie są ich wady: hmm w gazetach typu Motór, czy Auto Świt dużo o nich mówią: za sztywne zawieszenie, to to awaryjne takie, a to bagażnik ma za mały, z tyłu jak goryla zapakujesz to głowę będzie musiał pochylać i takie tam. Jak dla mnie jedna zasadnicza: przedni napęd.

    - Czy dobry wybór - jak będziesz o nią dbał to wybór doskonały: piękna, przyjemna w prowadzeniu, dieselek 1.9 jak na pierwszy samochód w zupełności powinien Cię zadowolić. Jak trafisz dobry egzemplarz to będziesz miał tylko jeden problem: będzie już tylko Alfa

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    To dziwne właśnie zamieściłeś wykres na którym wyraźnie widać że po przekroczeniu 1 800 obrotów moment obrotowy strzela w górę... wykres mocy w przypadku przyspieszenia jest mało istotny bo jest ona funkcją moment x obroty x jakiś tam współczynnik. Zresztą mniejsza o elastyczność, kiedyś na jakimś amerykanskim forum przeczytałem, że najprostszy sposób żeby zarżnąć Alfę to trzymać silnik poniżej 3 000 obrotów ;-) , a jak się jedzie dynamiczniej to poniżej 3 500 i tak się nie schodzi.
    Tyle, że ten moment strzela w zasadzie od zera . Dobra, nie będę się sprzeczał, bo faktycznie TS 2.0 nie jechałem, ale generalnie te silniki trzeba kręcić, żeby chciały jechać, widocznie 2.0 trochę mniej .
    Ja również uważam, że jak Alfa to benza i również 2.0 jest dobrym wyborem jeśli chodzi o kompromis masa/moc. Ale jeśli się raz usłyszy V6 Busso...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Zna ktoś kolege z forum?? Jade oglądać autko w niedziele czy warto wziąść.
    Utworzone przez Nazar w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 13:57
  2. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  3. Co warto obejrzeć w Poznaniu lub gdzie warto przysiąść?
    Utworzone przez Pietia w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-12-2011, 15:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory