Strona 14 z 144 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122232464114 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #131
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Witam
    Wczoraj miałem niemiłą przygodę. Wracałem z pracy po godzinie 22 autostradą A4. Jadąc te 120 km/h nagle auto straciło moc, nie ciągnął na żadnym biegu, wywaliło na kompie komunikat MCSF. Zjeżdżając na pas awaryjny zgasł silnik. Następnie silnik się już nie dał odpalić. Nie było wcześniej żadnych objawów, dziwnych dźwięków. Tak po prostu przestało działać.
    Pod dom wróciłem na lawecie. Auto stoi pod blokiem.
    Rano sprawdziłem poziom oleju, był na maks. Brak dymienia i oleju w rurach. Więc turbo ok. Silnik się uruchomił, ale pochodził dłużej i gasnął.

    Podpiąłem pod kompa i wykazał następujące błędy:
    P1673 - Napięcie kondensatora 1
    P0201 - Wtryskiwacz cylinder 1
    P0204 - Wtryskiwacz cylinder 4
    P0202- Wtryskiwacz cylinder 2
    PO203 - Wtryskiwacz cylinder 3

    Na dole opis:
    Powodem tego błędu jest to. że ECU otrzymało bardzo niski sygnał z czujnika. Usterka nie zostanie wykryta teraz, ale jest przechowywana w pamięci.
    Tylko z którego czujnika?
    Jeden znajomy mechanik rzucił też pomysł, że może to być wina alternatora, jak daję za niskie napięcie to wszystko wariuje.

    Dołączam screeny z Fiat ECU Scan.

    07.06.2010
    Problem został rozwiązany. Wszystko wskazywało ja czujnik położenia wału, został on co prawda wymieniony ponieważ, nie był w idealnym stanie. Jednak usterka była mechaniczna, mianowicie, przetarta (przepalona) wiązka kabli idąca do wtryskiwaczy. Było zwyczajne przebicie na silnik. Wbrew pozorom nie było to wcale takie łatwe do zdiagnozowania.
    Ostatnio edytowane przez kobe83 ; 07-06-2010 o 20:23 Powód: Problem rozwiązany
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  2. #132
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Witam Kolegow!
    Wczoraj jade sobie spokojnie moim autkiem (jakies 80km/h)z pracy do domu,przedemna jedzie autobus wiec szybka decyzja wyprzedzam!Zaczalem manewr i nagle szok (przy ok.3tys.obr.),nagly spadek mocy!Puscilem gaz i znow deplem i wszystko wrocilo do normy ale troche sie przestraszylem!Fakt ze zadko przekraczam 3tys.obr. wiec moze cos sie dzieje z lopatkami turbinki,moze czyjnik doladowania-jak go sie wogle czysci?!Z gory dzieki za pomoc!
    Aha...!Egr mam zaslepiony wiec chyba odpada!
    Dzisiaj zauwazylem dodatkowo nowy objaw,przy 3,5tys.obr. zapala sie marchewa,jak puszcze gaz to gasnie!Gdzie szukac turbiny,widzialem kilka na allegro ale czy warto tam kupowac?
    No i jeszcze jedno spostrzezenie,odkrecilem dzisiaj ta rure na gorze ktora idzie prawdopodobnie do kolektora ssacego i zauwazylem ze jest tam troche oleju,zrobila sie taka maź!
    Znalazlem firme na allegro ktora jest blisko mojego miejsca zamieszkania gdzie regeneruja turbinki:

    http://www.allegro.pl/item1050147268...obowe_tir.html

    czy lepiej wyslac gdzie inndziej?
    Jeszcze jedna sprawa czy jeszcze przez jakis czas moge pojezdzic na starej turbince czy cos moze sie stac?

  3. #133
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Nie zaczynaj od regeneracji turbiny. Wyczyść kolektor dolotowy i czujnik cisnienia doładowania. Popatrz na sterowanie turbiny i ZMIEŃ STYL JAZDY. Organ nieużywany zanika, więc wykorzystuj pełny zakres obrotów silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #134
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Maciek co to znaczy "popatrz na sterowanie turbiny" i jak wyczyscic kolektor dolotowy?

  5. #135
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Użyj opcji "SZUKAJ" i zajrzyj do działu "ZROB TO SAM", albo przeczytaj pierwszą stronę tego wątku...
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 04-06-2010 o 20:17
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #136
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    Przerabiałem niedawno problem ze sterowaniem zmienną geometrią, który już udało mi się rozwiązać, więc może komuś się to przyda. Całe zamieszanie w moim przypadku spowodował wężyk, ale od strony akumulatora podciśnienia. Zapadł się, skutecznie ograniczając przepływ do elektrozaworu sterowania zmienną geometrią. Instalacja podciśnieniowa pracowała jak by bez akumulatora, powodując powolny powrót trzpienia w gruszce od sprężarki, zupełnie jak przy uszkodzonym elektrozaworze, czy zapieczonych kierownicach. Podczas jazdy objawiało się to nagłym spadkiem mocy podczas dynamicznego rozpędzania, dokładnie rzecz ujmując na jednym biegu idzie ok, wpinając kolejny mamy niespodziankę (np. 2ka-3ka), auto się toczy, budzi się po kilku sekundach. Komputer w moim przypadku na problem występujący z tydzień tylko dwa razy wywalił błąd. Podczas mniej dynamicznego przyspieszania problem był niezauważalny. Usterka jest łatwa do zdiagnozowania, odpiąć wężyk z overboosta i zgasić samochód, jeśli przepustnica tłumiąca działa poprawnie (zamyka się i odpuszcza po kilkunastu sekundach), a przewód idący do elektrozaworu powoli zasysa powietrze, szukamy przyczyny od strony akumulatora podciśnienia, sprawdzając wszystkie przewody po drodze.

  7. #137
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad86 Zobacz post
    ... Całe zamieszanie w moim przypadku spowodował wężyk, ale od strony akumulatora podciśnienia. Zapadł się, skutecznie ograniczając przepływ do elektrozaworu sterowania zmienną geometrią...
    mam prośbę... mógłbyś nieco bardziej rozwinąć temat, wydaj mi się, że Twój opis pasuje do mojego problemu. Aby się dobrać do tych wężyków i akumulatora trzeba EGR zdejmować?

  8. #138
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał madagaskar Zobacz post
    mam prośbę... mógłbyś nieco bardziej rozwinąć temat, wydaj mi się, że Twój opis pasuje do mojego problemu. Aby się dobrać do tych wężyków i akumulatora trzeba EGR zdejmować?
    EGR i zawór overboost to zupełnie coś innego.
    Overboost jest na pasie przednim zamontowany i wychodzą od niego dwa węzyki gumowe. Jak zajrzysz pod maske to się skapniesz o co chodzi.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #139
    madagaskar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobe83 Zobacz post
    EGR i zawór overboost to zupełnie coś innego.
    .
    co i gdzie sa te dwa elementy to ja wiem

    wezyki gumowe mamy:
    1. miedzy grucha a kawalkiem rurki,
    2. miedzy rurka a overboost
    3. miedzy overboost a... kawalkiem rurki idącą w kolo glowicy silnika w kierunku "pod EGR"
    4. a dalej... wlasnie, a dalej jak domniemam do akumulatora cisnienia. czy kolega wlasnie węze w tych okolicach zdiagnozowal jako uszkodzone, sa tam w ogole jakies wezyki? Na tej informacji mi zalezy, poniewaz pkt. 1, 2 i 3 mam juz nowe, ale efektu brak, turbo raz jest, a raz nie

  10. #140
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    930

    Domyślnie

    Ja u siebie aktualnie zrobiłem wygląda wszystko, wyszło po próbach, że mam zapieczone kierownice turbo (sztanga bardzo słabo się porusza, a ustami nie jestem jaj w stanie zaciągnąć). Co dalej z tym problemem robić, czy np. jest taka możliwość, że grucha nawala (bo to przecież ona wciąga sztangę). Co trzeba teraz czynić.

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory