Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: gaśnie sama podczas jazdy

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - CKP czujnik wału korbowego.
    - czujnik Halla to czujnik wału wydechowego.
    --


    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    bubuś THX.

    bubuś czyli wynika z tego ż czujnik wału do wymiany. Tylko jak to możliwe że nawet bez kasowania błędu autko po ok.10 min można odpalić?

    Czujnik mam na sklepie zaraz jadę wymienić. Podam info czy pomogło.

  3. #13
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Nie jestem "bubuś",ale ja abym mógł dojechać na miejsce,a byłem 20km od domu to musiałem zablokować przekaźnik wentylatora by działał cały czas na MAX. Zatrzymywałem się, gasiłem silnik - wentylator chłodził. Po kilku minutach mogłem jechać kolejne km.
    Zauważyłem, że temp. silnika 76'C autko gasło.

    Oporność cewki = 956 om przy 27'C , po podgrzaniu lekkim (HOT'em:100'C) wzrastała do 1k.

    Jak odłączy się "CKP czujnik wału korbowego" i przekręci kluczyk w MAR to błąd nie wyskakuję.Dopiero przy próbie uruchomienia silnika komputer patrzy czy są impulsy i jak ich nie ma to wywala marchewę.
    Po ponownym odpaleniu silnika po chwili ginie marchewa,ale błąd zostaję zapisany.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar phantom71
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.8TS 16V 10.1998
    Postów
    656

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71 Zobacz post

    Czujnik mam na sklepie zaraz jadę wymienić. Podam info czy pomogło.

    Podczas jazdy na kanał, ok.15 km autko zgasło jeszcze 2 x i wygenerowane zostały błędy:


    P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
    P0336 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Range/Performance
    P0337 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Low Input

    Czujnik wymieniony Bosch 0 261 210 160 za 110 zł, cała operacja trwała ok 5 min
    Powrót do sklepu kolejne 15 km, wszystko OK, brak szarpnięć, nie zgasł ani razu.

    Dzięki.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik CKP jest skompensowany termicznie.
    - dlatego jego pomiar oporności może powiedzieć o jego stanie.
    - jak czujnik ostygnie to i auto zapali.
    - ale tylko do czasu.!!!
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #16
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Ad1. Gdzie kompensowany termicznie?
    Ad2. Dlatego, że oporność powinna być stała, dzięki temu mamy szpilki o stałej amplitudzie,a nie uciekające pod wpływem wzrostem temp.
    Ad3. Cieszymy się to chwilą i za bananem na twarzy doginamy do domu.
    Ad4. Płacz i zgrzytanie zębów by to nie było na światłach ;-).


  7. #17
    12345Arturro
    Gość

    Domyślnie

    hmm dziwnme to u mnie w takim razie, na brazowej kostce tak jak pisalem pokazalo zdaje sie 1012 omów, ale jak auto mi zgaśnie= w momencie kiedy dodaje gazu= to wysprzeglam, kluczyk od nowa na 0 i zaraz przekrecam na rozruch i pali i pozniej jedzie odrazu normlanie...

    to u mnie chyba nie to bedzie... kurde musze sie na kompa smignac bo tak to sobie mozna w ciemno...na razie bardzo rzadko sie tak zdarza ale zdarza....

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik rozgrzewa się do temperatury prawie 150 st C, ciekawe od czego ?
    - czujnik jest wykonany z Cu, czyli jego oporność rośnie dość z temperaturą.
    - napięcie na czujniku może być max. około 150 V, poniżej wykres z obrotami biegu jałowego + przygazówka do tylko 3.000 obr a napięcie już 54 V.

    --

    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Gaśnie podczas jazdy [156 1.9 JTD, 105KM, 97-00]
    Utworzone przez OverHiLL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2016, 21:30
  2. Alfa 147 1.9 JTD 8v - gaśnie podczas jazdy
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2015, 21:56
  3. Gaśnie podczas jazdy
    Utworzone przez BigMen23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-05-2014, 11:39
  4. Gaśnie podczas jazdy 2.4 JTD
    Utworzone przez mlody86serock w dziale 166
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 19:49
  5. (156) gaśnie podczas jazdy
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2008, 14:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory