...spod Nowego Sącza hej.
Jestem informatykiem, czy w związku z tym mógłbym sam pobawić się programami samochodowymi. Co polecacie, jakie wersje oprogramowania, jaki kabel kupić?
...spod Nowego Sącza hej.
Jestem informatykiem, czy w związku z tym mógłbym sam pobawić się programami samochodowymi. Co polecacie, jakie wersje oprogramowania, jaki kabel kupić?
Znajdź pod maską sterownik wtrysku LPG, zrób fotkę/spisz nazwę pomyślimy dokłądnie co dalej z tym fantem.
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Może i jestem laikiem, ale jak pisałem już kilkukrotnie w tym poście: Instalacja LPG pracuje IDEALNIE.
Po odpięciu instalacji LPG silnik nie zmienia objawów tzn nie przyjmuje zwiększenia obrotów przez wciskanie pedału gazu. Krztusi się i gaśnie. Na wolnych obrotach powiedzmy pracuje choć nierówno. Muszę to za każdym razem przeczekać, zagrzać silnik przy tej nie równej pracy i poczekać aż się na LPG przełączy i dopiero mogę ruszyć. Przy zimnym silniku, rano to mam 5-10 minut do tyłu.
"Ja mu gaz, a on zgasł"...hehe
Tak to u mnie wygląda
A ja Ci kilkukrotnie coś staram sie wytłumaczyć a Ty nie chcesz posłuchać!!! Instalacja wtrysku IV generacji LPG popularnie "sekwencja" którą masz u siebie wpływa na pracę sterownika wtrysku PB, sygnał sondy lambda przy pracy na LPG nie jest emulowany, nic nie oszukuje sterownika PB przy pracy na LPG, i tak jak u Ciebie jeździsz na LPG ale masz źle wyregulowaną instalację, sterownik PB wtedy w czasie jazdy podciąga parametry pod pracę na LPG bo to on nadal odpowiada za czasy wtrysku LPG, sterownik LPG tylko przekłada sygnał wtryskiwaczy PB na wtryskiwacze LPG i do momentu jak używasz jako paliwa LPG jest wszystko dobrze. Z rana gdy odpalasz silnik rusza na zasilaniu PB, ale że jest zimny, nie jest brana pod uwagę sonda lambda, sterownik nie koryguje czasu wtrysku wg, jest wskazań, a że nauczył się/podciągnął adaptację pod paliwo gazowe to nie potrafi pracować na PB właściwie!!!
Gdybyś miał coś nie sprawne w osprzęcie silnika nie pracował by na LPG. Instalacja sekwencyjna potrzebuje do prawidłowej pracy sprawnie działającego układu wtrysku PB, jeśli MAF, sonda lambda, czujnik temp silnik lub cokolwiek innego szwankowało tym bardziej na LPG silnik by nie pracował.
Jesteś strasznie uparty, rozmowa niemal jak rzucanie grochem o ścianę, jesteś informatykiem piszesz laikiem, dobrze nie każdy musi znać się na mechanice, ale dlaczego nie chcesz aby Ci pomóc??
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
- programy jakie polecam to Alfadiag oraz FiatECUScan.
- odradzam program Unidiag, zbyt wiele stwarza problemów dla poczatkującego, za to dośc łatwy program dla informatyka poniewaz jest to program konfigurowalny za pomoca plików definicji.
- program alfadiag jest na 52 stonie na samym dole, ten drugi jest w przyklejonym temacie.
- jak podasz parametry adaptacji TRA oraz FRA , Lambda regulation Row 1 to będzie prawie wszystko wiadomo co jest z silnikiem.
- polecam tematy jakie były na forum, czyli "Fiat diag, alfadiag .." oraz " wysokie spalanie a wszystko jest dobrze".
- trudno jest kolejny raz to wszytko tłumaczyć, w tych tematach było to juz opisane w taki lub inny sposób.
- najlepiej podłacz interfejs i zacznij mierzyć, wątpliwości usuwaj poprzez doczytanie z forum.
- dopiero na końcu zadawaj pytania, byle nie typu , a jakie parametry są pożadane dla mego silinika.
- tego nie wiemy, tylko się domyślamy poprzez badanie i zachowanie naszych aut, powodzenia.
- zrzuty z programu i zdjęcia z lpg mile widziane.
- tylko zrzuty samego programu a nie program + cała tapeta.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
GrzesiekK.
Ok, już się nie irytuj, przepraszam za moje laictwo. Za bardzo wziąłem to na chłopski rozum. Jeszcze dzisiaj pojadę wgrać program do LPG.
Bardzo ci dziękuję za wytłumaczenie sprawy...dogłębnie.
Napiszę jutro czy to pomogło.
---------- Post dodany o godzinie 14:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:14 ----------
bubu321
Link ze strony 52 do Alfadiag wygasł. Jeśli to nie duży plik to proszę wyślij mi na e-mail lub opublikuj na wirtualnym dysku i prześlij mi link. Pozdrawiam.
Byłem dzisiaj u mechanika. Podpiął do komputera instalację LPG i stwierdził, że nie reaguje STEROWNIK KOMPUTERA LPG w moim przypadku to Dream XXI.
Nadmienił, że komputer nie podaje mieszanki na wtryski.
Czy według was to właśnie jest przyczyną moich problemów z Bellą?
Pytam was bo czytałem kilkanaście postów i jestem pod wrażeniem waszej wiedzy, a mechanik który mnie obsługiwał strasznie się spieszył.