Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 45

Temat: Czy w 156 1.6 jest wariator??

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    jak nawet na zimnym silniku zaraz po odpaleniu nie słychać "klekotu" ( coś jak diesel ) to nie masz czym sobie głowy zawracać
    Dokładnie jeszcze tego klekotu nie słychać. Cicho pracuje tylko łożysko alternatora słychać jak szumi ale niedługo pójdzie do wymiany razem z paskiem wielorowkowym.

  2. #32
    amon
    Gość

    Unhappy

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    ale spokojnie
    są tacy co zakładają ten sam pasek po kilka razy
    ja tam jednak wyznaję zasadę że paska rozrządu dwa razy się nie zakłada
    ale rolki itp można ruszyć
    po prostu znowu skasują cię sporo za robociznę ( plus pasek )
    i dla tego lepiej wariata zmieniać przy wymianie rozrządu jak już daje o sobie znać ), coś jak z pompą wody

    p.s.
    nie mam zielonego pojęcia jak wygląda wymiana samego wariatora co trzeba zdemontować a czego nie
    A ja pojechałbym do gościa i mu nawsadzał, oraz postraszył zamknięciem działalności. Jeżeli się zapierał (fachowiec), że wariatora nie ma, a on jest (jeśli rzeczywiście jest), to niech błąd swój naprawia na własny koszt

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a ja mam pytanie jak to jest z tymi wariatorami w silnikach 156 TS 1.6 oraz 1.8 (2.0).
    - wg. dokumentacji wariator w silniku 1.6 zmienia otwarcie zaworu ssącego z - 8 stopni na 17 stopnie przed TDC.
    - czyli wariator daje zmianę fazy o 25 stopni przed TDC.
    - wariator zamyka zawór ssący z kata 46 na 21 stopni po BDC.
    - czyli wariator daje zmianę fazy o 25 stopni po BDC.
    - podobnie jest z silnikiem 1.8 (2.0 ), wariator daje zmianę fazy o 25 stopni przed TDC, zaś po BDC zmiana fazy wynosi 25 stopni.
    - czyli wariator do silnika 1.6 i 1.8 jest ten sam , tak jak so wszytkich 156 TS.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-07-2010 o 16:15
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #34
    cybervampir
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli nie słychać klekotu przy odpalaniu to luz. Nie ma się co stresować Nawet, jeśli klekot za jakiś czas się pojawi to wtedy dokonasz zmiany wariatora i paska ( ewentualnie też całej reszty rozrządu ) Generalnie bardziej bym się martwił w tym aucie nie o wariata ale o LPG bo chyba masz tam coś takiego założone.
    Pozdrawiam

  5. #35
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał cybervampir Zobacz post
    Generalnie bardziej bym się martwił w tym aucie nie o wariata ale o LPG bo chyba masz tam coś takiego założone.
    Pozdrawiam
    a co to ma do rzeczy ?
    każdy ma swoje zdanie w temacie lpg i tyle








  6. #36
    rolex83
    Gość

    Domyślnie

    Nie wymieniony wariat? Trudno, posypie się to się go wymieni. Czym się stresować? Może wytrzymać nawet kilkadziesiąt tysięcy km. A jak nie to 300zł plus wariat + nowy pasek i po kłopocie. Oczywiście dopiero kiedy będzie klekotał a nie profilaktycznie. Profilaktycznie to można przy rozrządzie wymienić.

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Question Pytanie o cenę

    Witam mam pytanie o cenę rozrządu kompletnego z wariatorem i pompą, do Ts 2.0 selespeed
    Mechanik policzył mi tak:
    2x paski 140+90 zł
    napinacze pasków- 250+115 zł
    pompa wody- 215zł
    wariator- 570zł
    filtr oleju -21 zł
    płyn do chłodnicy- 100 zł
    zimmering - 46 zł
    jakaś uszczelka- 86 zł ( nie wiem do czego mówił ze będzie potrzebna pewnie)
    coś (nie zdążyłem zanotować)..135 zł
    komputer -50 zł
    robocizna - 350zł
    razem: 2168zł
    Chciał bym znać wasze zdanie czy to rozsądna cena za takie podzespoły itd. Nie znam się na tym dlatego pytam. Podobno do mojego 2.0 jest jakoś inaczej z tymi paskami i tymi duperelkami.???

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    Witam mam pytanie o cenę rozrządu kompletnego z wariatorem i pompą, do Ts 2.0 selespeed
    Mechanik policzył mi tak:
    2x paski 140+90 zł
    napinacze pasków- 250+115 zł
    pompa wody- 215zł
    wariator- 570zł
    filtr oleju -21 zł
    płyn do chłodnicy- 100 zł
    zimmering - 46 zł
    jakaś uszczelka- 86 zł ( nie wiem do czego mówił ze będzie potrzebna pewnie)
    coś (nie zdążyłem zanotować)..135 zł
    komputer -50 zł
    robocizna - 350zł
    razem: 2168zł
    Chciał bym znać wasze zdanie czy to rozsądna cena za takie podzespoły itd. Nie znam się na tym dlatego pytam. Podobno do mojego 2.0 jest jakoś inaczej z tymi paskami i tymi duperelkami.???
    W 2.0 są tak naprawde 3 paski (rozrząd, od wałków tzw. balansowych oraz od urządzeń pomocniczych). Tobie policzył te 2 pierwsze i ceny są prawie ok. prawie bo właśnie zamówiłem rozrządu contitecha i kosztuje jakies 60-70 zł. Pewnie podaje ci ceny bez rabatu. Ale sporo tych gratów i dlatego mozesz poszukac sam z rabatem w jakimkolwiek sklepie. wiem, że wariator spokojnie można kupić za jakies max 450 zł. Nie doliczył ci oleju (jest za to filtr), ale moze zamiast płynu miał na mysli olej, bo chłodzenia nie ruszasz. Ceny bez rabatu możesz poszukać sobie w katalogu Inter Cars. Ale przyznam, że trochę to dużo. Mnie bez robocizny i oleju (i filtra) graty wyniosły chyba max 1100 zł (razem z wariatorem). Myślę, że 1800 to było by do przyjęcia. Ale to tylko moje zdanie. Niech wypowiedzą się Ci co ostatnio wymieniali u siebie.
    pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Thumbs down Master of disaster

    Dobrze teraz całkowita sumka robocizny za to wszystko. Powiedzcie mi czy prawidłowo?

    pasek balansowy 105
    paski rozrządu 97
    zmieniacz faz rozrządu 566
    napinacze x2 346
    rolka prowadząca 70
    zimmering 45
    olej silnik 140
    fultr powietrza 65
    filtr oleju 20
    olej selespeed 64
    koncentrat 100
    pompa wody 212
    napinacz paska wielorowkowego 144
    poduszka skrzyni biegów 130
    olej skrzynia biegów 100
    przekaźnik 30
    paliwo 22
    test komputerowy 50
    robocizna rozrząd 350
    robocizna selespeed 600
    pompa + przesyłka 550
    ---------------------------------------
    w sumie: 3806 zł HELP???

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    koncentrat 100
    do układu chłodzenia? trochę drogo ja za 50 miałem 4l+1l gratis porządnego
    Cytat Napisał Woland83 Zobacz post
    zmieniacz faz rozrządu 566
    wariator? też drogo...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 19:19
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2014, 21:17
  3. Wariator - jak to jest z tym wynalazkiem i zestawem naprawczym??
    Utworzone przez Młody_Alfista w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 11:27
  4. [159] 1.9 JTDm 8v - silnika strasznie trzepie, gdy jest zimny, po nagrzaniu jest wporządku
    Utworzone przez bober331 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-08-2009, 20:13
  5. WARIATOR-co to właściwie jest?
    Utworzone przez kaes w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2007, 00:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory