- a ja mam pytanie jak to jest z tymi wariatorami w silnikach 156 TS 1.6 oraz 1.8 (2.0).
- wg. dokumentacji wariator w silniku 1.6 zmienia otwarcie zaworu ssącego z - 8 stopni na 17 stopnie przed TDC.
- czyli wariator daje zmianę fazy o 25 stopni przed TDC.
- wariator zamyka zawór ssący z kata 46 na 21 stopni po BDC.
- czyli wariator daje zmianę fazy o 25 stopni po BDC.
- podobnie jest z silnikiem 1.8 (2.0 ), wariator daje zmianę fazy o 25 stopni przed TDC, zaś po BDC zmiana fazy wynosi 25 stopni.
- czyli wariator do silnika 1.6 i 1.8 jest ten sam , tak jak so wszytkich 156 TS.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-07-2010 o 16:15
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Jeśli nie słychać klekotu przy odpalaniu to luz. Nie ma się co stresowaćNawet, jeśli klekot za jakiś czas się pojawi to wtedy dokonasz zmiany wariatora i paska ( ewentualnie też całej reszty rozrządu ) Generalnie bardziej bym się martwił w tym aucie nie o wariata ale o LPG bo chyba masz tam coś takiego założone.
Pozdrawiam
Nie wymieniony wariat? Trudno, posypie się to się go wymieni. Czym się stresować? Może wytrzymać nawet kilkadziesiąt tysięcy km. A jak nie to 300zł plus wariat + nowy pasek i po kłopocie. Oczywiście dopiero kiedy będzie klekotał a nie profilaktycznie. Profilaktycznie to można przy rozrządzie wymienić.
Witam mam pytanie o cenę rozrządu kompletnego z wariatorem i pompą, do Ts 2.0 selespeed
Mechanik policzył mi tak:
2x paski 140+90 zł
napinacze pasków- 250+115 zł
pompa wody- 215zł
wariator- 570zł
filtr oleju -21 zł
płyn do chłodnicy- 100 zł
zimmering - 46 zł
jakaś uszczelka- 86 zł ( nie wiem do czego mówił ze będzie potrzebna pewnie)
coś (nie zdążyłem zanotować)..135 zł
komputer -50 zł
robocizna - 350zł
razem: 2168zł
Chciał bym znać wasze zdanie czy to rozsądna cena za takie podzespoły itd. Nie znam się na tym dlatego pytam. Podobno do mojego 2.0 jest jakoś inaczej z tymi paskami i tymi duperelkami.???
W 2.0 są tak naprawde 3 paski (rozrząd, od wałków tzw. balansowych oraz od urządzeń pomocniczych). Tobie policzył te 2 pierwsze i ceny są prawie ok. prawie bo właśnie zamówiłem rozrządu contitecha i kosztuje jakies 60-70 zł. Pewnie podaje ci ceny bez rabatu. Ale sporo tych gratów i dlatego mozesz poszukac sam z rabatem w jakimkolwiek sklepie. wiem, że wariator spokojnie można kupić za jakies max 450 zł. Nie doliczył ci oleju (jest za to filtr), ale moze zamiast płynu miał na mysli olej, bo chłodzenia nie ruszasz. Ceny bez rabatu możesz poszukać sobie w katalogu Inter Cars. Ale przyznam, że trochę to dużo. Mnie bez robocizny i oleju (i filtra) graty wyniosły chyba max 1100 zł (razem z wariatorem). Myślę, że 1800 to było by do przyjęcia. Ale to tylko moje zdanie. Niech wypowiedzą się Ci co ostatnio wymieniali u siebie.
pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę
Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.
Dobrze teraz całkowita sumka robocizny za to wszystko. Powiedzcie mi czy prawidłowo?
pasek balansowy 105
paski rozrządu 97
zmieniacz faz rozrządu 566
napinacze x2 346
rolka prowadząca 70
zimmering 45
olej silnik 140
fultr powietrza 65
filtr oleju 20
olej selespeed 64
koncentrat 100
pompa wody 212
napinacz paska wielorowkowego 144
poduszka skrzyni biegów 130
olej skrzynia biegów 100
przekaźnik 30
paliwo 22
test komputerowy 50
robocizna rozrząd 350
robocizna selespeed 600
pompa + przesyłka 550
---------------------------------------
w sumie: 3806 złHELP???