bo kiedys to byla rolka z mimosrodem i sie ladnie naciagalo, a teraz to wszystko na sprezynach, i w dodatku nawet naped osprzetu ma napinacz na sprezynie... po kiego?? :?
nich mi to krotko i dobrze wytlumaczy :wink:
bo kiedys to byla rolka z mimosrodem i sie ladnie naciagalo, a teraz to wszystko na sprezynach, i w dodatku nawet naped osprzetu ma napinacz na sprezynie... po kiego?? :?
nich mi to krotko i dobrze wytlumaczy :wink:
Automatyka, innymi słowy napinanie automatyczne.Napisał Alfista
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
no ale czemu to słuzy?? pasek sie lepiej uklada??
np fiata 2,0 16v byl na zwyklej rolce i tez jakos to zyło...
ale masz przyziemne problemyNapisał Alfista
![]()
i bardzo dobrze że tak jest.
nie musisz sie zastanawiać nad tym czy pasek jest za luźny i bedzie piszczał czy też za mocno naciągnięty i posypią sie łożyska np alternatora.
wszystko załatwia sprężyna w napinaczu.
juz mi odbija :wink: :mrgreen:
a zastanawiałeś sie nad układem wspomagania ukł. kierowniczego.Napisał Alfista
to jest dopiero marnowanie energii.
potrzebny jest tylko przy wolnej jeździe albo przy manewrowaniu na parkingu.
przy wyższych prędkościach jazdy i obrotach silnika trzeba chłodzić olej co jest jakby nie było marnotrawstwem. :wink:
moze dlatego niektore auta mają elektryczne :roll: