Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Zbrojony przewód do turbiny.

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie Zbrojony przewód do turbiny (jaki?).

    Tereska jakiś czas temu niemiłosiernie zaczęła kopcić i straciła zapał do przyspieszania. Komp niczego za bardzo nie wykazał więc dziś przeczyściłem nieco przewody około-turbowe i sprawdziłem ich szczelność. No i jeden jest trafiony wzdłuż na prawie połowie długości. Oryginał nowy chodzi w okolicach 200-300 zeta. Czy testował ktoś jakieś zbrojone przewody "z metra"? Wyjdzie 10x taniej, a efekt ten sam.
    Ostatnio edytowane przez szerszeń ; 20-07-2010 o 08:19
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Ja testowałem, jak ogrinalny nie jest zbytnio zakręcony to możesz brać.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Trochę profilowany jest, ale po łuku powinno się udać. A gdzie go nabyłeś? Bo dziś obdzwoniłem wszystkie hydrauliki siłowe w 3mieście, w jednej nawet byłem ("Panie, do Passata to by się znalazł, ale nie do takiej Lancii." :-) - podobno średnica 55mm w tym typie przewodów to jakiś kosmos - albo 50, albo 60...
    Było kupować taki samochód...
    Wykombinowałem jeszcze, że może uszczelnię (jak nie znajdę) taśmą samowulkanizującą na to termokurczkę, albo nawet ze dwie i powinno być OK.
    Kombinować z uszczelniaczami chyba nie warto, bo jak coś się dalej dostanie do układu, to może być lipa.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze kombinuje, jeżeli żle to poprawcie. Długość, średnicę i pojemność takich przewodów dobiera się indywidualnie do każdego typu silnika. Przecież producent określa jaka ilość powietrza ma się znajdować w tych wężach i jest to narzucane z góry, wszelkie zmiany w tym układzie wiążą się ze zmianą dostarczanego powietrza (ciśnienia, podciśnienia itd) Także wydaje mi się że trzeba dokładnie dobrać obięentościowo wąż.
    PS. Patrzę po twoim profilu to miałeś mnóstwo alf- gratuluje wierności marki i modelowi.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Kupowałem w sklepie z częściami od maszyn budowlanych. W orginale był to jakis przewód olejoodporny zbrojony płótnem pochodzący od ładowarki Volvo. Średnicy już nie pamiętam ale pasował idealnie, a na dodatek miał wplecioną grubą metalowa nitkę dzięki czemu był odporny na zagniecenia. Cena coś ok 60zł.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    Nie wiem czy dobrze kombinuje, jeżeli żle to poprawcie. Długość, średnicę i pojemność takich przewodów dobiera się indywidualnie do każdego typu silnika. Przecież producent określa jaka ilość powietrza ma się znajdować w tych wężach i jest to narzucane z góry, wszelkie zmiany w tym układzie wiążą się ze zmianą dostarczanego powietrza (ciśnienia, podciśnienia itd) Także wydaje mi się że trzeba dokładnie dobrać obięentościowo wąż.
    W Teresce to ta sama jednostka, co w AR więc jeżeli Mattowi się udało, to pewnie mnie również. A owa instalacja, mimo, że silnik ten sam, w Thesis wygląda całkiem inaczej i z tego co widzę, to długość tego przewodu jest większa. Pewnie długość i grubość a więc objętość mają jakieś znaczenie, ale diametralnych zmian wprowadzać nie chcę. Mechanikiem nie jestem i dobrze, gdyby wypowiedzieli się fachowcy, bo gdyby znaleźć dobre źródło takich węży i je przetestować, to prędzej, czy później przyda się to sporej grupie Alfaholików.


    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    PS. Patrzę po twoim profilu to miałeś mnóstwo alf- gratuluje wierności marki i modelowi.
    Dzięki!
    Co robić - takie hobby ;-)
    Co prawda chwilowo się bujam Zabytkiem, czyli Kappą Coupe Turbo, ale do 166 wrócę, jak tylko pozbieram środki na 166 3.2 TI. No, w sumie w międzyczasie planuję jeszcze Rovera 75, żeby otworzyć umysł na inne auta :-)

    ---------- Post dodany o godzinie 19:49 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:45 ----------

    Cytat Napisał Matt21 Zobacz post
    Kupowałem w sklepie z częściami od maszyn budowlanych. W orginale był to jakis przewód olejoodporny zbrojony płótnem pochodzący od ładowarki Volvo. Średnicy już nie pamiętam ale pasował idealnie, a na dodatek miał wplecioną grubą metalowa nitkę dzięki czemu był odporny na zagniecenia. Cena coś ok 60zł.
    No Matt jest to już jakiś trop. Był zakończony jakimiś złączami, czy całkiem surowy?
    Z tego co się dowiedziałem to powinienem szukać przewodu olejoodpornego z wytrzymałością temperaturową do 270 st. C, zbrojonego czymkolwiek.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    http://www.moto-market.pl/enzet/

    Zapytaj może tutaj ? Wrazie czego mogę Ci odebrać i wysłać. Byłem u nich łatać chłodnicę oleju i wymieniałem przewody hamulcowe na przód. Mają własne konkretne maszyny i po tym jak właściciel mnie oprowadził jakikolwiek rozmiar nie powinien być dla nich problemem.
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Przewód był zupełnie goły, 2 opaski i po kłopocie
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    SZERSZEN. Roverek 75 to piękne auto- a wnętrze hmmmm. Sam się do niego przymierzałem, ale po jeżdzie próbnej stwierdziłem że jest w nim zamało miejsca dla kierowcy( jestem dość wysoki 186). Jeżeli byś się napalił to kup wersję z nawigacją. Wersja bez niej ma kiepsko wykończoną środkową część konsoli.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał redek83 Zobacz post
    http://www.moto-market.pl/enzet/

    Zapytaj może tutaj ? Wrazie czego mogę Ci odebrać i wysłać. Byłem u nich łatać chłodnicę oleju i wymieniałem przewody hamulcowe na przód. Mają własne konkretne maszyny i po tym jak właściciel mnie oprowadził jakikolwiek rozmiar nie powinien być dla nich problemem.
    Nie mieli :/

    ---------- Post dodany o godzinie 15:23 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:07 ----------

    Cytat Napisał cin1 Zobacz post
    SZERSZEN. Roverek 75 to piękne auto- a wnętrze hmmmm. Sam się do niego przymierzałem, ale po jeżdzie próbnej stwierdziłem że jest w nim zamało miejsca dla kierowcy( jestem dość wysoki 186). Jeżeli byś się napalił to kup wersję z nawigacją. Wersja bez niej ma kiepsko wykończoną środkową część konsoli.
    Navi, xeno, skóra, diesel, książka serwisowa i bezwypadkowość to mus na mojej liście.

    ---------- Post dodany o godzinie 15:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:23 ----------

    Udało się - moc powróciła, kopcenie ustało. Ale było ciężko jak na poligonie w Świętoszowie ;-)
    Rurę znalazłem w małej firmie w Gdyni.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. [159] Luz na wirniku turbiny
    Utworzone przez Sandacz1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 13:01
  2. Cieknący przewód smarowania turbiny
    Utworzone przez pawel2910 w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 08-11-2013, 11:48
  3. Turbiny w 2,4 JTD????
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 10:22
  4. Przewód cisnieniowy oleju do turbiny JTD
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory