Strona 12 z 18 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 176

Temat: DPF (filtr cząstek stałych) w JTDm - przy przygazówce potrafi zakopcić na czarno

  1. #111
    luks
    Gość

    Domyślnie

    ok myślałem że czegoś nie widzę.

    wracając do ELM, czemu nie mogę się nim połaczyć ?

  2. #112
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Tuchola
    Auto
    159SW 1.9 16v jtdm 150km
    Postów
    52

    Domyślnie

    spróbuj ustawic prędkość 38400 i musi śmigać

  3. #113
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czaja0 Zobacz post
    w tej chwili da rade wykasowac inspekcje olejowa ale wszystko idzie w dobrym kierunku i sadze ze juz niedlugo bedzie mozliwe wykasowanie inspekcji serwisowej przy pomocy kabla elm 327 1.3a.
    przy użyciu ELM 327 + FiatEcuScan 2.0 kasuję inspekcję servisową /Service Due/ w AR GT, można w niej ustawić przebieg do inspekcji: 20tyś km lub czaso-okres 365 dni

    Cytat Napisał Czaja0 Zobacz post
    plusem tego kabla jest to iz do diagnozy abs czy tez poduszek nie potrzeba dorabiac przelacznikow
    przy użyciu interfejsu ELM 327 1.3 i programu FiatECUScan 2.0 i 2.1 /pełna wersja/ nie mam możliwości przeprowadzenia diagnozy ABS i Airbag /zrób zrzut programu i daj na forum/
    Z tego co wyczytałem na forum FiatECUScan, to on powinien być tak samo przerobiony jak VAG, czyli piny od airbagu i abs-u przez przełącznik /czekam na moda z forum Fiata/, z silnikiem łączy się bez problemu, bo ma już połączenie z pinem 7

  4. #114
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Tuchola
    Auto
    159SW 1.9 16v jtdm 150km
    Postów
    52

    Domyślnie

    Fakt w chwili obecnej obsługa ABS oraz AIRBAG tylko za pomocą kabla VAG/KL

  5. #115
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 159 1,9 jtdm '07 187KM by Cinsoft, Giulia 2,2 jtdm '17
    Postów
    94

    Domyślnie

    Odgrzeję z lekka temat wypalania filtra DPF.
    Czy u Was też podczas procesu wypalania w trakcie jazdy
    lubi czasem poszarpywać?
    U mnie pojawiło się od niedawna przy b.lekkim ewentualnie zbyt mocnym wciśnieciu gazu. Trzeba wyczuć jak przyspieszać, aby nie spowodować szarpania. Trochę to
    irytujące, dobrze że proces trwa ok.10 min raz na 750km...

  6. #116
    andy13
    Gość

    Domyślnie Dpf

    Wczoraj byłem na teście w ASO (standardowy problem z zaworem EGR - lekkie przymulenie, okopcona rura (mimo DPFa)). Od diagnosty (który sprawia wrażenie sensownego) dowiedziałem się kilku informacji na temat EGR i DPF.
    O ile z EGR jest permanentny problem. Mówi, że jest to jeden z głupszych wynalazków, to nie wątpił w skuteczność DPF. Hasła o konieczności wymiany DPF z powodu zapchania uważał za naciąganie klientów. Twierdził, że jeżeli DPF jest już zapchany tak, że procedura wypalania nie działa, należy go zdemontować i umyć (oczywiście należy to zrobić ostrożnie, nie uszkodzić czujników). O wymianie można mówić w przypadku mechnicznego zniszczenia.
    Inna sprawa z EGR. Należy pamiętać o tym, że zawory sprzedawane w ASO nie są nowe tylko regenerowane (dlatego nie otrzymujemy starych).
    W związku z tym twierdzi, że mają bardzo częste przypadki reklamacji. W moim przypadku (zawór wymieniony w marcu) po jeździe testowej decyzja była jednoznaczna EGR do wymiany (mimo że żadnych błędów komputer nie pokazał a silnik ani razu nie przeszedł w tryb awaryjny). Taką diagnozę można postawić tylko po jeździe testowej. Gazowanie na biegu jałowym nie nie da. We wtorek jestem umówiony na wymianę (oczywiście w ramachy gwarancji).
    AR 159 JTDM 150KM

  7. #117
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał andy13 Zobacz post
    O ile z EGR jest permanentny problem. Mówi, że jest to jeden z głupszych wynalazków, to nie wątpił w skuteczność DPF. Hasła o konieczności wymiany DPF z powodu zapchania uważał za naciąganie klientów. Twierdził, że jeżeli DPF jest już zapchany tak, że procedura wypalania nie działa, należy go zdemontować i umyć (oczywiście należy to zrobić ostrożnie, nie uszkodzić czujników). O wymianie można mówić w przypadku mechnicznego zniszczenia.
    Zazdroszczę takiej szczerej obsługi w ASO U mnie raczej działa to w drugą stronę - sam miałem problem z EGR - wyświetlił mi się komunikat Have Engine Checked - pojechałem więc i stwierdzili, że EGR do wymiany. Zasadniczo samochód ani przez chwilę nie mulił więc się lekko zdziwiłem. Nie miałem chwilowo kasy więc olałem sprawę. Sam kupiłem kabelek, podłączyłem i faktycznie błąd EGR wystąpił, ale na wykresach widziałem, że przepustnica się otwierała i zamykała wzrocowo, więc nie wiem skąd pomysł o wymianie zaworu. Stawiam na zabrudzony czujnik, ale na razie się za to nie zabrałem.
    Cytat Napisał andy13 Zobacz post
    Należy pamiętać o tym, że zawory sprzedawane w ASO nie są nowe tylko regenerowane (dlatego nie otrzymujemy starych).
    Jeżeli tak faktycznie jest to to jakiś żart jest. Na allegro nowy zawór do alfy 159, przynajmniej tak piszą, to koszt niecałych 500zł. Mnie w ASO chcieli skasować 950 za tą część.

  8. #118
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    WAW
    Auto
    AR 159 Q-Tronic
    Postów
    11

    Domyślnie Dpf

    Mam permanentny problem z owym filtrem. Co 2-3 tygodnie filtr się zapycha, więc za każdym razem czeka mnie wycieczka do ASO w celu stwierdzenia że jest to na pewno zapchanie filtra, następnie diagnostyczne wyczyszczenie i opłacenie rachunku.......mam już lekko tego dość. Dodam że tłumaczenie ASO nie nadają się do komentowania. Liczę na Waszą pomoc....pozdrawiam

  9. #119
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar maciek13
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekkas Zobacz post
    Mam permanentny problem z owym filtrem. Co 2-3 tygodnie filtr się zapycha, więc za każdym razem czeka mnie wycieczka do ASO w celu stwierdzenia że jest to na pewno zapchanie filtra, następnie diagnostyczne wyczyszczenie i opłacenie rachunku.......mam już lekko tego dość. Dodam że tłumaczenie ASO nie nadają się do komentowania. Liczę na Waszą pomoc....pozdrawiam
    Powiem szczerze, że z moich obserwacjach wynika, że najlepiej samochód w ASO serwisować póki jest gwarancja, a później uciekać do dobrego mechanika. Są oczywiście na tyle specyficzne rzeczy, z którymi tylko do nich, ale ich ignorancja i nastawienie na ogolenie klienta z kasy woła o pomstę do nieba. Poprzednio opisałem przypadek z EGRem. Wczoraj byłem w drugim ASO w Opolu porozmawiać o rysach na lakierze i co się da z tym zrobić - oczywiście do malowania, nic poza tym - bagatela 4 elementy 1650zł. Pojechałem dalej i za 200 zł polerka z zaprawieniem głębszych rys. Efekt na pewno nie będzie taki sam, ale mam nadzieję, że zadowalający. No ale to taki offtop.

    A co do Twojego przypadku to kup kabelek na allegro za kilkadziesiąt złotych i sam sprawdzaj co za błędy wyskakują. Wystarczy podpiąć do laptopa i po sprawie. W pełnej wersji FiatEcuScan'a chyba da się wymusić wypalanie filtra. Nie wiem jak, gdzie i ile jeździsz, ale ja na przykład zrobiłem swoją bellą ok. 5tys. km i jeszcze ani razu nawet mi się nie zapaliła kontrolka DPFa - czyli jego wypalania. Pewnie kwestia tego, że trasa przede wszystkim poza miastem i nogę też mam ciężką. A jeżeli masz problem co 3 tygodnie to znaczy, że może DPF już się nie nadaje do wypalania. Gdzieś czytałem, że niektórzy myją filtr i jest ok, ale to już trzeba by poszukać. ASO czeka aż całkiem padnie i będą mogli skasować kilka tysięcy zł

  10. #120
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar spike
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Gdynia/Fjellsa
    Auto
    159SW 2.0 jtdM
    Postów
    238

    Domyślnie

    Jakiś czas temu pojechałem do ASO z błędem silnika,mocno zanieczyszczony kolektor,odbieram autko, wyjeżdzam ,powoli rozgrzewam i większy nacisk na pedał gazu ..i lipa,dopiero przy 2700 obrotów zaczyna się "ciąg",wracam i opowiadam,kolejna diagnoza to że się przypchany DPF.Tylko że moje ASO stwierdziło i słusznie,żebym pojechał na autostradę i sam naturalnie ją przedmuchał u mnie pomogło. Również stwierdzili że po wymuszonym wypalaniu zalecana jest wymiana oleju.
    Co trzy tygodnie to bardzo często się zapycha,może robisz autkiem krótkie odcinki i wtedy warto by ja "przedmuchać"od czasu do czasu?

    Znajomy w 2.4 ze względu na podnoszoną moc ,opróżnił zawartość filtra ,gdyby mnie spotkały kiedyś problemy z nim związane,również go wyrzucę,koszt w v-techu to 1500 zł,wymiana w ASO to około 8-9 tyś.zł.

Podobne wątki

  1. (DPF) Filtr cząstek stałych w 147
    Utworzone przez cuoreventi w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 07-07-2018, 17:50
  2. [156?, 147, GT] DPF - filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Krajcok w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 10:23
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  4. [Brera] Filtr cząstek stałych.
    Utworzone przez drizzzt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 14:10
  5. Filtr cząstek stałych
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-08-2009, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory