Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #1921
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    Kolejne wersje Focusa to już straszliwa sztampa, i na zewnątrz i w środku.
    Jeżeli mówimy o Focusie RS, to się nie zgodzę - jest zupełnie inny niż Alfa, ale ma swój styl, fantastycznie (podobno) jeździ i JEST FAJNY
    No w każdym razie przyjął bym
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #1922
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    Kolego jaki ma styl.... swój? Nie żartuj proszę. Jeżdzi świetnie, fakt, jest dynamiczny, fakt. Ale buda ginie na ulicy, niczym absolutnie sie nie wyróznia, tak samo jak wnętrze. Swój styl miał Focus I, zarówno z wierzchu jak i w środku. Potem auto totalnie wyskubano ze wszystkiego, co było w miarę oryginalne i nietuzinkowe.
    Mechanicznie, jezdnie TAK. Stylistycznie wielkie NIE.

  3. #1923
    solber_g
    Gość

    Domyślnie

    BartekMan - kurcze miałeś okazje chociaż stać koło takiego FOCUSA RS??? Domniemam, iż tak.
    Skoro tak to, z całym szacunkiem, nie rozumiem twojej opinii.
    Cóż... powiadają, że gustach się nie dyskutuje
    Chciałem tylko zaznaczyć, że się nie zgadzam hehe...

  4. #1924
    czachurek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post
    człowieku... [...]
    człowieku ... czytaj emotionki i mysl troszkę, proszę

    a co do Foucsa, to bardziej bezplciowe samochody robi chyba tylko Toyota Focus w srodku to jakas kpina, a ilosc tych aut na ulicy sprawia, ze zlewaja sie z asfaltem ... a ze RS sie troche wyroznia nadkolami i spoilerem (widuje zielonego) nie oznacza, ze auto jest ladne stylistycznie .. moim zdaniem wyglada odpustowo





    ps. to ze Ci sie cos wydaje, nie znaczy ze tak jest - to odnosnie tego ile i na czym zarabia AR
    Ostatnio edytowane przez czachurek ; 26-07-2010 o 06:21

  5. #1925
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Q2, lżejszy szkielet, przyzwoite silniki benzynowe .



    Wcale się nie wciskałem . Przy cenie biletu lotniczego (169 zł w dwie strony) stwierdziłem, że tłuczenie się 147 przez pół Europy nie ma sensu. Jedyne, co mnie ominęło, to odsłonięcie rzeźby, które mnie nie interesowało oraz parada i Track Day, w których i tak bym nie wziął udziału bez samochodu.
    Moim zdaniem wybitnie kiepskie było tylko to, że oficjalnie Alfa czy też Fiat nie miały z tym nic wspólnego i ogromny potencjał marketingowy wydarzenia położono dość spektakularnie.
    W Polsce podobno też się ma coś dziać, ale na razie cisza. Przy wejściu na stronę www.alfaromeo.de jest informacja o stuleciu marki, specjalne podstrony, na polskiej stronie cisza kompletna (pomijam fakt, że nadal nie ma konfiguratora Giulietty).

    czachurek, akurat motoryzacja (i Alfa szczególnie) w wielu elementach się uwstecznia (księgowi).
    Co do zasadności wyjazdu na wakacje w taką trasę samochodem, to nie wiem, czy kolega kiedyś był w takiej trasie, a jeżeli tak, to naprawdę nie rozumiem jak mogło mu się nie podobać (100% subiektywnośći - nigdy nie byłem na wycieczce pakietowej i się nie wybieram ), zresztą mimo całej porażki organizacyjnej, to warto pamiętać, że gdyby nikt nie wyrzucił tej kaski, to nie byłoby w Mediolanie tylu ABSOLUTNIE CUDOWNYCH maszyn

    Ale jeśli chodzi o księgowość i MARKETING w grupie Fiata, w stosunku do Alfy to zgadzam się w 100-procentach - leży poniżej dna - zupełnie bez pomysłu na rekalmę marki sięgając do 100-letniej tradycji sportu i designerskiej pasji. W związku ze 100-leciem, powinni zaoferować wszystkie modele w "Edizione Centenario" z ekstra - sportowym! - wypasem (zrobił tak nawet głupi Opel, a teraz robi serię "111").
    Poza tym przydałby się jakiś lift 159 (bo Giulia też na pewno się opóźni) oraz możę Brery/Spidera i silnik 1750 TBi co najmniej tak mocny jak w Giulietcie QV do wymienionych 3 modeli Do tego promocyjne przeglądy i promocje na części i usługi w ramach urodzin w Polsce...

    A że Polska jest słabym rynkiem - nie do końca bym się zgodził, a i wielu bogatych ludzi świadomie wybiera Alfy, tylko, że nikt nie stara się nawet do nich dotrzeć - BMW sprzedaje w swoich salonach "radość", a czym innym jest wkręcanie TSa (nie wiem jak TB/TBi) do 7 tys. giri, czy przelot górską drogą z ciasnymi zakrętami ? Gdyby na czele AR w grupie Fiata stanął menedżer ALFISTA, a nie księgowy, to pewnie wypieprzyłby całe to marketingowe towarzystwo w kosmos, a kolejne modele AR mogłyby przynajmniej równać się (jakkolwiek) statystykami sprzedaży z BMW - 500 tys. wszystkich AR zapowiadane przez Marchine (przy tym marketingu, to mit) , porównywalne do 1 mln BMW (w tym 200 tys. Mini - jak do tego ma się MiTo - auto stawiane w testach na tej samej półce) w 2009 r.

    Szkoda gadać więcej...

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    1. Powiązane z 6 - i tego nie przeskoczysz. Ani Alfa. Ani Fiat.
    2. To jest ALFA, nie samochód do wożenia cegieł.
    3. To jest ALFA, miejsca jest i tak więcej, niż w BMW "1".
    4. Taaaak? A ile kompaktów ma silniki 170KM (235KM w QV pomijam nawet) w podobnej cenie? Pomijam prowadzenie, bo tutaj tylko BMW może rywalizować...
    5. Patrz wyżej - robiłem kilka stron temu porównanie z A3 i BMW1 - AR jest spooooro tańsze. Weź też pod uwagę, że jest to Alfa Romeo, a nie masówa, więc ma prawo być co najmniej 20% droższa od Fiata, Renault, VW, Opla itp.
    6. Patrz 1.

    Zerknąłem z ciekawości:
    - Megane: max 143KM
    - Focus: max 145KM
    - Astra: max 140KM
    - Auris: 132KM

    Gdzie są te "podobne osiągi"?!
    Sorry, że wygrzebuje taki stary wątek, ale niezależnie od kolegi radosuafa też zrobiłem podobne zestawienie (co bym kupił za cenę Julki 1.4 TB /170KM - ok. 80 tys zł?) Otóż rzeczywiśćie nic z interesującym mnie silnikiem. Wogóle pod tym względem jest nędza, że na Polskim rynku jest luka (przynajmniej w klasie kompakt) między słabymi toczydełkami dla handlowców, a wersjami QV/GTI/RS/OPC/R-Type itp., droższymi o 20-30 tys. od wersji bezpośrednio niższej. Tylko, że w wymienionych autach w 99% w pakiecie dostajemy "kapcie" 18 oraz obniżone sportowe zawieszenie zupełnie nieużyteczne na naszych dziurach (ostatnio jest już tragedia, ciągle szoruję osłoną na koleinach, a na Gierkówce przed Mszczonowem - jakiś 1km przed sketem na DK nr 50 - piszę ku przestrodze, sorry za OT, jest garb wyższy niż prześwit jakiegokolwiek nie-SUVa!)

    Zupełnie brakuje samochodów pośrednich, jak Megane GT (160 KM dCi, albo 180 KM turbo benzyna), Opel Astra 1.6 Turbo 180 KM...
    Tu świetnie wpisuje się wspomniana Julka (choć ja dołożyłbym jej te 20 KM, albo dodał 3. wersję 1.4 TB - 190 KM), ze wszystkimi jej wadami, które wypisaliśmy wyżej (w tym wspomnianymi przeze mnie)

    Chociaż gdybym ja miał dziś 80k PLN, to na pewno chciałbym się choćby przejechać (oczywiście porównawczo też Julką) "małym popylaczem" - Nissanem Juke Podoba mi się ten obsolutnie kosmiczny styl (jak narysowany na jakimś mocnym kwasie) i to, że do crossovera w klasie B wtłoczyli 190 kucyków (ma też coś podobnego, do alfowskiego DNA) Tą drogą powinna iść Alfa, żeby się utrzymać
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  6. #1926
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie Jazda próbna Giuliettą

    Dzisiaj pojeździłem trochę Giuliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet która jeżdżę obecnie. Giulietta była w wersji wyposażeniowej Distinctive z pakietem Super Sport, silnikiem 1,4 TB Mair (170KM, wię moc porównywalna z autem którym obecnie jeżdżę) na kapciach 225/40R18. Jedynie pogoda nie dopisała, ale na mokrej nawierzchni można było sprawdzić systemy bezpieczeństwa. Testowane auto było wyposażone w fotele skórzane z pełną elektryką, od razu powiem że nie jest to najlepszy wybór, samo siedzisko jest słabo wyprofilowane i twarde. O wiele lepszym rozwiązaniem są fotele z tapicerką mieszana skóra + tkanina lub tylko pokryte tkaniną, wyposażone w manualna regulację (ma większy zakres i można fotel niżej ustawić) – miałem porównanie z autem wystawowym. Kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach , regulowana jest w dwóch płaszczyznach, choć dla mnie mogłaby się dać ustawić niżej. Lusterka co najmniej 2x większe niż w AR156 i można je bardzo dobrze ustawić – zero martwego pola. O gadgetach typu system BOSE, czujniki zapachów, deszczu, skrętne xenony, inteligentne kierunkowskazy itp. nie będę pisał. Jeśli chodzi o jazdę to testowałem auto w dwóch podstawowych trybach Normal i Dynamic – system All Weather jest raczej dla osób słabo prowadzących. W trybie Normal auto zachowuje się jak typowo miejskie toczydło, owszem przyspiesza jeśli naciśnie się pedał przyspieszenia, ale z małą ochotą. Działają za to wszystkie systemy bezpieczeństwa, tak że wytracenie samochodu z toru jazdy jest niemożliwe, zapiszczeć kołami podczas ruszania też nie można. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma gumowatego opóźnienia. Komputer pokładowy podpowiada czy i na jaki należy zmienić bieg tak aby uzyskać możliwie najmniejsze spalanie. Prawdziwa jazda zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, działanie systemów VDC i ASR ulega znacznemu pomniejszeniu za to o jednocześnie załącza się sytem Electronic Q2 (szpera). Układ kierowniczy twardnieje i jest porównywalny do klasycznie wspomaganego w AR156. Teraz nareszcie można poczuć te 170KM, auto rozpędza się świetnie, a i potrafi naprawdę dobrze hamować dzięki systemowi Pre-Fill - komputer rozpoznaje chęć hamowania po prędkości puszczania pedału gazu. Trochę porównań do AR156:
    Miejsca w obu autach jest podobnie z delikatnym + przestrzeni pasażerskiej dla Giulietty. To chyba pierwsza alfa (147 miała z przodu) z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz z taka ilością zamykanych schowków – naliczyłem ich 4. Głośność (jak na alfę) silnika 1,4 TB Mair minimalna, a w porównaniu z moją AR156 1,9 JTD M-jet z przelotowym Sebringiem jest baaardzo cicha, praktycznie trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć silnik. Zawieszenie i hamulce Giulietta ma o wiele lepsze niż AR156. System Start –STOP silnika czuwa nad spalaniem i emisja zanieczyszczeń i nie jest uciążliwy. Sprzęgło pracuje w Giulietcie bardzo lekko, jak wsiadłem na powrót do diesla to miałem duże problemy z naciskaniem sprzęgła. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite, choć jeśli chcemy uderzać głową w zagłówek (tak mam teraz w M-jecie) to trzeba ten stosunkowo mały silniczek Giulietty kręcić trochę wyżej – tu czuć mniejszy moment obrotowy. System Q2 znakomicie sprawdza się w zakrętach – nie ma buksowania niedociążonego koła, przy gwałtownym przyspieszaniu w zakrętach
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 15-10-2010 o 08:31
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #1927
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Wadowice
    Auto
    Była156 TS 1999,była147jtdm 150KM 2005,159 TiQ4 2010 159 ti 2,4 Q4 201
    Postów
    162

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Dzisiaj pojeździłem trochę Guliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet
    SUPER! Jestes jednym z pierwszych,który zbadał ja organoleptycznie w ruchu. Szkoda tylko że porównujesz ją do diesla.
    Jestem dość poważnie zainteresowany kupnem takowej(1.4 -170KM),ale bedę miał okazje do objeżdzenia Julki dopiero we wrześniu,a i tak nie wiem z jakim motorem pod maską. Puki co czytam wszystko na jej temat(szczególnie testy-to chyba jakaś choroba jest).

    Fajnie jakbyś sie wybrał np do VW i pojeżdził Golfem 1.4 160KM z kompresorem i turbiną,albo do Opla po Astre 1.6 Turbo 180 KM,a potem opisał wrażenia .
    Ja zrobiłem ostatnio rajd po salonach krakowskich i niestety Julka cenową okazja nie jest.
    Za ok 87tyś można wyjechać od VW Siroco 160KM(Golfem jeszcze taniej),Astra 180 KM ok.80 tyś,Renault Megan Coupe ok 65 tyś.Podane wyżej ceny podlegają jeszcze negocjacją,a Julki niestety NIE!(sprawdzilem)
    Wnętrze Julki nie jest też wyrażnie lepsze od konkurencji ,szczególnie niemieckiej,więc zostaje tylko jazda (dynamika,komfort,prowadzenie itp)-niestety puki co muszę sie opierac na relacjach gazetowych i innych. Tak więc Maćku dzieki za twoje obserwacje.

  8. #1928
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał otto Zobacz post
    ceny podlegają jeszcze negocjacją,a Julki niestety NIE!(sprawdzilem)
    Do końca bieżącego roku. Potem pewnie jakieś promocje będą.

  9. #1929
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Wodzisław Śl.
    Auto
    Giulietta Veloce 1.75 TCT
    Postów
    526

    Domyślnie

    Maciek-156 bardzo ciekawy i solidny opis prawie siedziałem w Julce jak to czytałem (można się wczuć)
    jazda próbna jest płatna czy jak? Możesz opisać jak to wygląda?

  10. #1930
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Każdy może się na jazdę zapisać- jest nieodpłatna. Nie wszystkie salony mają egzemplarze do jazd testowych, no i kolejka jest dość duża - ja zapisałem się na pokazie przedpremierowym w maju
    http://www.carserwis.pl/simplecontact/form/cstestdrive

    ---------- Post dodany o godzinie 19:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:18 ----------

    Cytat Napisał otto Zobacz post
    ...
    Fajnie jakbyś sie wybrał np do VW i pojeżdził Golfem 1.4 160KM z kompresorem i .....
    Jeździłem VW scirocco 1,4 TSI - jeżdżą bardzo podobnie, ale wyposażenie na korzyść gulietty
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 26-07-2010 o 20:31
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory