166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Kolego jaki ma styl.... swój? Nie żartuj proszę. Jeżdzi świetnie, fakt, jest dynamiczny, fakt. Ale buda ginie na ulicy, niczym absolutnie sie nie wyróznia, tak samo jak wnętrze. Swój styl miał Focus I, zarówno z wierzchu jak i w środku. Potem auto totalnie wyskubano ze wszystkiego, co było w miarę oryginalne i nietuzinkowe.
Mechanicznie, jezdnie TAK. Stylistycznie wielkie NIE.
BartekMan - kurcze miałeś okazje chociaż stać koło takiego FOCUSA RS??? Domniemam, iż tak.
Skoro tak to, z całym szacunkiem, nie rozumiem twojej opinii.
Cóż... powiadają, że gustach się nie dyskutuje
Chciałem tylko zaznaczyć, że się nie zgadzam hehe...![]()
człowieku ... czytaj emotionki i mysl troszkę, proszę
a co do Foucsa, to bardziej bezplciowe samochody robi chyba tylko ToyotaFocus w srodku to jakas kpina, a ilosc tych aut na ulicy sprawia, ze zlewaja sie z asfaltem ... a ze RS sie troche wyroznia nadkolami i spoilerem (widuje zielonego) nie oznacza, ze auto jest ladne stylistycznie .. moim zdaniem wyglada odpustowo
ps. to ze Ci sie cos wydaje, nie znaczy ze tak jest - to odnosnie tego ile i na czym zarabia AR
Ostatnio edytowane przez czachurek ; 26-07-2010 o 06:21
Co do zasadności wyjazdu na wakacje w taką trasę samochodem, to nie wiem, czy kolega kiedyś był w takiej trasie, a jeżeli tak, to naprawdę nie rozumiem jak mogło mu się nie podobać (100% subiektywnośći - nigdy nie byłem na wycieczce pakietowej i się nie wybieram), zresztą mimo całej porażki organizacyjnej, to warto pamiętać, że gdyby nikt nie wyrzucił tej kaski, to nie byłoby w Mediolanie tylu ABSOLUTNIE CUDOWNYCH maszyn
Ale jeśli chodzi o księgowość i MARKETING w grupie Fiata, w stosunku do Alfy to zgadzam się w 100-procentach - leży poniżej dna - zupełnie bez pomysłu na rekalmę marki sięgając do 100-letniej tradycji sportu i designerskiej pasji. W związku ze 100-leciem, powinni zaoferować wszystkie modele w "Edizione Centenario" z ekstra - sportowym! - wypasem (zrobił tak nawet głupi Opel, a teraz robi serię "111").
Poza tym przydałby się jakiś lift 159 (bo Giulia też na pewno się opóźni) oraz możę Brery/Spidera i silnik 1750 TBi co najmniej tak mocny jak w Giulietcie QV do wymienionych 3 modeliDo tego promocyjne przeglądy i promocje na części i usługi w ramach urodzin w Polsce...
A że Polska jest słabym rynkiem - nie do końca bym się zgodził, a i wielu bogatych ludzi świadomie wybiera Alfy, tylko, że nikt nie stara się nawet do nich dotrzeć - BMW sprzedaje w swoich salonach "radość", a czym innym jest wkręcanie TSa (nie wiem jak TB/TBi) do 7 tys. giri, czy przelot górską drogą z ciasnymi zakrętami ? Gdyby na czele AR w grupie Fiata stanął menedżer ALFISTA, a nie księgowy, to pewnie wypieprzyłby całe to marketingowe towarzystwo w kosmos, a kolejne modele AR mogłyby przynajmniej równać się (jakkolwiek) statystykami sprzedaży z BMW - 500 tys. wszystkich AR zapowiadane przez Marchine (przy tym marketingu, to mit) , porównywalne do 1 mln BMW (w tym 200 tys. Mini - jak do tego ma się MiTo - auto stawiane w testach na tej samej półce) w 2009 r.
Szkoda gadać więcej...
Sorry, że wygrzebuje taki stary wątek, ale niezależnie od kolegi radosuafa też zrobiłem podobne zestawienie (co bym kupił za cenę Julki 1.4 TB /170KM - ok. 80 tys zł?) Otóż rzeczywiśćie nic z interesującym mnie silnikiem. Wogóle pod tym względem jest nędza, że na Polskim rynku jest luka (przynajmniej w klasie kompakt) między słabymi toczydełkami dla handlowców, a wersjami QV/GTI/RS/OPC/R-Type itp., droższymi o 20-30 tys. od wersji bezpośrednio niższej. Tylko, że w wymienionych autach w 99% w pakiecie dostajemy "kapcie" 18 oraz obniżone sportowe zawieszenie zupełnie nieużyteczne na naszych dziurach (ostatnio jest już tragedia, ciągle szoruję osłoną na koleinach, a na Gierkówce przed Mszczonowem - jakiś 1km przed sketem na DK nr 50 - piszę ku przestrodze, sorry za OT, jest garb wyższy niż prześwit jakiegokolwiek nie-SUVa!)
Zupełnie brakuje samochodów pośrednich, jak Megane GT (160 KM dCi, albo 180 KM turbo benzyna), Opel Astra 1.6 Turbo 180 KM...
Tu świetnie wpisuje się wspomniana Julka (choć ja dołożyłbym jej te 20 KM, albo dodał 3. wersję 1.4 TB - 190 KM), ze wszystkimi jej wadami, które wypisaliśmy wyżej (w tym wspomnianymi przeze mnie)
Chociaż gdybym ja miał dziś 80k PLN, to na pewno chciałbym się choćby przejechać (oczywiście porównawczo też Julką) "małym popylaczem" - Nissanem JukePodoba mi się ten obsolutnie kosmiczny styl (jak narysowany na jakimś mocnym kwasie) i to, że do crossovera w klasie B wtłoczyli 190 kucyków (ma też coś podobnego, do alfowskiego DNA)
Tą drogą powinna iść Alfa, żeby się utrzymać
![]()
Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...
Dzisiaj pojeździłem trochę Giuliettą – dla zainteresowanych podzielę się kilkoma uwagami i porównaniami do AR 156 1,9JTD M-jet która jeżdżę obecnie. Giulietta była w wersji wyposażeniowej Distinctive z pakietem Super Sport, silnikiem 1,4 TB Mair (170KM, wię moc porównywalna z autem którym obecnie jeżdżę) na kapciach 225/40R18. Jedynie pogoda nie dopisała, ale na mokrej nawierzchni można było sprawdzić systemy bezpieczeństwa. Testowane auto było wyposażone w fotele skórzane z pełną elektryką, od razu powiem że nie jest to najlepszy wybór, samo siedzisko jest słabo wyprofilowane i twarde. O wiele lepszym rozwiązaniem są fotele z tapicerką mieszana skóra + tkanina lub tylko pokryte tkaniną, wyposażone w manualna regulację (ma większy zakres i można fotel niżej ustawić) – miałem porównanie z autem wystawowym. Kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach , regulowana jest w dwóch płaszczyznach, choć dla mnie mogłaby się dać ustawić niżej. Lusterka co najmniej 2x większe niż w AR156 i można je bardzo dobrze ustawić – zero martwego pola. O gadgetach typu system BOSE, czujniki zapachów, deszczu, skrętne xenony, inteligentne kierunkowskazy itp. nie będę pisał. Jeśli chodzi o jazdę to testowałem auto w dwóch podstawowych trybach Normal i Dynamic – system All Weather jest raczej dla osób słabo prowadzących. W trybie Normal auto zachowuje się jak typowo miejskie toczydło, owszem przyspiesza jeśli naciśnie się pedał przyspieszenia, ale z małą ochotą. Działają za to wszystkie systemy bezpieczeństwa, tak że wytracenie samochodu z toru jazdy jest niemożliwe, zapiszczeć kołami podczas ruszania też nie można. Układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, ale nie ma gumowatego opóźnienia. Komputer pokładowy podpowiada czy i na jaki należy zmienić bieg tak aby uzyskać możliwie najmniejsze spalanie. Prawdziwa jazda zaczyna się po włączeniu trybu Dynamic, działanie systemów VDC i ASR ulega znacznemu pomniejszeniu za to o jednocześnie załącza się sytem Electronic Q2 (szpera). Układ kierowniczy twardnieje i jest porównywalny do klasycznie wspomaganego w AR156. Teraz nareszcie można poczuć te 170KM, auto rozpędza się świetnie, a i potrafi naprawdę dobrze hamować dzięki systemowi Pre-Fill - komputer rozpoznaje chęć hamowania po prędkości puszczania pedału gazu. Trochę porównań do AR156:
Miejsca w obu autach jest podobnie z delikatnym + przestrzeni pasażerskiej dla Giulietty. To chyba pierwsza alfa (147 miała z przodu) z uchwytami na napoje z przodu i z tyłu oraz z taka ilością zamykanych schowków – naliczyłem ich 4. Głośność (jak na alfę) silnika 1,4 TB Mair minimalna, a w porównaniu z moją AR156 1,9 JTD M-jet z przelotowym Sebringiem jest baaardzo cicha, praktycznie trzeba się wsłuchiwać, żeby usłyszeć silnik. Zawieszenie i hamulce Giulietta ma o wiele lepsze niż AR156. System Start –STOP silnika czuwa nad spalaniem i emisja zanieczyszczeń i nie jest uciążliwy. Sprzęgło pracuje w Giulietcie bardzo lekko, jak wsiadłem na powrót do diesla to miałem duże problemy z naciskaniem sprzęgła. Przyspieszenie jest całkiem przyzwoite, choć jeśli chcemy uderzać głową w zagłówek (tak mam teraz w M-jecie) to trzeba ten stosunkowo mały silniczek Giulietty kręcić trochę wyżej – tu czuć mniejszy moment obrotowy. System Q2 znakomicie sprawdza się w zakrętach – nie ma buksowania niedociążonego koła, przy gwałtownym przyspieszaniu w zakrętach
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 15-10-2010 o 08:31
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
SUPER! Jestes jednym z pierwszych,który zbadał ja organoleptycznie w ruchu. Szkoda tylko że porównujesz ją do diesla.
Jestem dość poważnie zainteresowany kupnem takowej(1.4 -170KM),ale bedę miał okazje do objeżdzenia Julki dopiero we wrześniu,a i tak nie wiem z jakim motorem pod maską. Puki co czytam wszystko na jej temat(szczególnie testy-to chyba jakaś choroba jest).
Fajnie jakbyś sie wybrał np do VW i pojeżdził Golfem 1.4 160KM z kompresorem i turbiną,albo do Opla po Astre 1.6 Turbo 180 KM,a potem opisał wrażenia .
Ja zrobiłem ostatnio rajd po salonach krakowskich i niestety Julka cenową okazja nie jest.
Za ok 87tyś można wyjechać od VW Siroco 160KM(Golfem jeszcze taniej),Astra 180 KM ok.80 tyś,Renault Megan Coupe ok 65 tyś.Podane wyżej ceny podlegają jeszcze negocjacją,a Julki niestety NIE!(sprawdzilem)
Wnętrze Julki nie jest też wyrażnie lepsze od konkurencji ,szczególnie niemieckiej,więc zostaje tylko jazda (dynamika,komfort,prowadzenie itp)-niestety puki co muszę sie opierac na relacjach gazetowych i innych. Tak więc Maćku dzieki za twoje obserwacje.
Maciek-156 bardzo ciekawy i solidny opisprawie siedziałem w Julce jak to czytałem (można się wczuć)
jazda próbna jest płatna czy jak? Możesz opisać jak to wygląda?![]()
Każdy może się na jazdę zapisać- jest nieodpłatna. Nie wszystkie salony mają egzemplarze do jazd testowych, no i kolejka jest dość duża - ja zapisałem się na pokazie przedpremierowym w maju
http://www.carserwis.pl/simplecontact/form/cstestdrive
---------- Post dodany o godzinie 19:39 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:18 ----------
Jeździłem VW scirocco 1,4 TSI - jeżdżą bardzo podobnie, ale wyposażenie na korzyść gulietty
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 26-07-2010 o 20:31
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)