Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: Uszkodzona pompa wody?

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    [QUOTE=andro34;361317]niekoniecznie.ja bym obstawiał zacięty termostat,nie otwiera się i nie puszcza obiegu na chłodnicę.

    pompa rzadko kiedy ulega takim awariom że przestaje tłoczyć płyn,najczęściej siadają w nich łożyska albo uszczelniacze i wtedy pompa hałasuje i cieknie.
    QUOTE]

    Jednak kolego przytrafiaja sie takie awarie pompy . Mi pękł wirnik ma pompie i trzpien obracał sie przez to szybciej niz wirnik.
    Kolego sprawdz jak wygląda temperatura jak jedziesz autem w zakresie obrotów do 1500 na najwyższym biegu. Jeśli to pompa to powinieneś miec niższa temp
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    pszepraszam ale wczoraj nie mialem czasu na zadne testy

    dzis sie tym zajme

    wydaje mi sie ze temperatura na wolnych obrotach nie bedzie nizsza poniewaz na trasie jadac 80 km/h tez trzymala sie w granicach 100-110 stopni ale moge to sprawdzic

    co prawda zdazaja sie takie dziwne sytuacje ze patrze na miernik temperatury jadac i za sekunde znow zerkam a tam wskazowka sporo nizej, albo opada w oczach, juz dwa razy to zaobserwowalem, nie jest to duzy spadek spada gdzies o 10-15 stopni ale i tak nie spada do 90 stopni.

    tak jak by cos sie zalaczalo? tylko co... :/

    a kolega bocian to nie jest z okolic elblaga? moze umowilibysmy sie na wymiane termostatu?

  3. #23
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    no niestety z okolic nie jestem :-(
    ale dasz radę - na pewno








  4. #24
    mopi
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysiek156 Zobacz post
    pszepraszam ale wczoraj nie mialem czasu na zadne testy


    a kolega bocian to nie jest z okolic elblaga? moze umowilibysmy sie na wymiane termostatu?
    Kolego,
    Jestem z drugiego końca Polski, więc nie podjadę do Elbląga. Ale przedwczoraj wymieniałem termostat, nie ma w tym filozofii. Jeżeli masz wszystko oryginalne, będziesz potrzebował:
    13 oczkową+nasadkę, śrubokręt, szczypce, 22 płaski, cierpliwość.
    zdejmujesz rurę łączącą przepustnicę z filtrem powietrza, odpinasz kostkę przepływomierza. Masz lepszy dostęp do termostatu. Odpinasz wtyczkę czujnika temperatury. Rozpinasz delikatnie opaskę na przewodzie wchodzącym pod pokrywę silnika. Luzujesz opaskę przewodu z chłodnicy (śrubokręt lub 8mm nasadka) i zdejmujesz, łapiesz płyn chłodzący do miski. Rozpinasz przewód z tyłu termostatu, chyba do nagrzewnicy. Nasadką 13mm odkręcasz górną śrubę trzymającą terostat. Oczkową 13 dolną śrubę. Teraz masz dostęp do ostatniego węża, na dole termostatu- rozpinasz opaskę i zdejmujesz go.
    Odkręcasz czujnik temperatury, przykręcasz go dowego termostatu. Czyścisz powierzchnię przylegania termostatu do silnika (użyłem acetonu). Zapinasz dolny przewód na termostacie. Przykręcasz termostat. Zakładasz resztę przewodów, zaciskasz opaski. Montujesz z powrotem dolot powietrza. Lejesz płyn do zbornika wyrównawczego. Odpalasz i czekasz na załączenie wentylatora. Jeżeli musisz uzupełnić płyn, dolewasz powoli na pracującym silniku.
    Powodzenia!

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krzysiek156
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.0 TS 155km 2000 rok
    Postów
    137

    Domyślnie

    a wiec poszedlem przed chwila do auta

    odpalilem poczekalem az sie nagrzeje i oto rezultat

    temperatura na wskazniku 50 stopni - plyn w zbiorniczku wyrownawczym cieply

    temperatura 70 - plyn coraz cieplejszy

    temperatura 95 - zbiorniczka juz nie sprawdzalem, ale rura od termostatu do chlodnicy zimna

    temperatura ~100 - wlacza sie wiatrak chlodnicy , rura od termostatu do chlodnicy dalej zimna

    temperatura 110 - caly czas chodzi wiatrak, rura od termostatu do chlodnicy zimna

    czy to oznacza iz uszkodzony jest termostat, nie otwiera sie?
    wczesniej jak pisalem ze byla goraca, musialo to byc przez nagrzanie od silnika poniewaz wczesniej jezdzilem autem a teraz stalo caly czas

    jezeli tak to czy moze ktos polecic jakis termostat czy brac pierwszy lepszy z allegro? co do wymiany to zdecyduje sie sam , poniewaz mam duzo wskazowek w tym temacie

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    skoro waz zimny a silnik goracy to juz masz odpowiedz a co do termostatu zaraz sie ktos pewnie udzieli wiec bedziesz wiedzial jaki.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ewidentnie uszkodzony zacięty termostat. Pierwszego lepszego nie bierz, bo bedziesz miał kłopoty innego rodzaju.... Najlepszy jest BEHR
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #28
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a mój vernet już dawno daje radę i kosztuje poniżej 100zł :-)
    wiem że w przypadku jtd bardziej polecany jest behr ale do ts'a to chyba 90% z nas ma verneta








  9. #29
    jaster123
    Gość

    Domyślnie

    witam, mam alfe od 3 miesięcy i piszę tu po raz pierwszy, mam te same objawy co kolega, tyle tylko ze u mnie wskazówka od temperatury ''zamyka licznik'' kładzie się całkiem na prawą strone, nie mam żadnych wycieków, woda cały czas na tym samym poziomie, podczas jazdy temperatura spada do 110 stopni ale nie nizej, wentylator włącza sie normalnie ale też nie zbija temperatury. Dzisiaj wymieniam termostat, zobaczymy jaki da efekt

  10. #30
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar balc3r
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Łomianki, Warsaw, Poland
    Auto
    AR 145 2.0 20VT / Peugeot 3008 1.6 THP
    Postów
    249

    Domyślnie

    Dla potwierdzenia temp. na wskaźniku podepnij pod kompa.
    AR 145 Blu Atollo Met

    Moja Alfa Romeo 145

Podobne wątki

  1. Uszkodzona pompa paliwa?
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 11:02
  2. Pompa Wody
    Utworzone przez WUJ LEDI w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 18:17
  3. [145] Pompa wody
    Utworzone przez pafcioooo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-05-2009, 10:13
  4. pompa wody 2.5 v6
    Utworzone przez marc1nz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 19:22
  5. (155)Pompa wody do V6 12v
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-08-2008, 06:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory