Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 49

Temat: Klima w 156 2.0 TS

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Teoria jest taka, że osuszacz powinno się wymieniać co około 2-3 lata. Taką informację uzyskałem w profesjonalnym warsztacie klimy we Wrocławiu. Oczywiście serwisant dodał, że takich użytkowników jest niewielu - większość jeździ do oporu, dokąd nie wystąpi jakaś awaria. Wtedy ewentualnie przy okazji wymienia i tę część - jeśli właściciel pozwoli, bo to przecież dodatkowe koszty.
    Na drugie pytanie znajdziesz odpowiedź w moim poście z 25.07. Natomiast prawdopodobieństwa w procentach nie jestem w stanie podać, bo nie jestem duchem świętym i nie mam pojęcia, czy ten używany osuszacz był całkiem zapchany, czy tylko trochę brudny, jak długo i w jakich warunkach pracował i jak był przechowywany.
    W każdym razie, gdybyś kiedyś chciał założyć do samochodu jeszcze jakiś inny używany filtr to nie polecam. Nie rozumiem też po co kupiłeś używany, skoro twierdzisz, że koszt nowego jest znikomy. No, ale to nie moja sprawa.
    A pytam dlatego, że widzę że działasz domowymi sposobami, a w takich warunkach istnieje duże prawdopodobieństwo nieprofesjonalnego napełnieniu układu i wystąpienia problemów z tym związanych.
    No chyba, że to słabe działanie klimatyzacji to fikcja bo wszytko jest OK, a masz tylko takie wrażenie.
    Spróbuj moze zmierzyć temperaturę wychodzącego powietrza z wylotów.
    Jeśli chodzi o to czy było to nie profesjonalnie zrobione to powiedz to mojemu tacie który przez 15 lat naprawiał AGD i robił nowe instalacje do chłodni i napełniał gazem i nie jedną klimę przy tym napełnił więc winy tu jego nie ma na pewno bo to jest tak samo zrobione jak za 300zł. Co do osuszacza kupiłem używany ze względu na to że miałem uszkodzony stary osuszacz a ten był z nowym czujnikiem uszkodzonym przewodem i jeszcze jednym przewodem który jak się później okazało był uszkodzony ale to kupiłem w zeszłym roku i dlatego już tego nie zmieniałem jakby wiedział to osuszacz też bym wymienił i może tak zrobię jeszcze zobaczę bo gaz można spokojnie ściągnąć z powrotem więc się nad tym zastanowię

  2. #22
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    Jeśli chodzi o to czy było to nie profesjonalnie zrobione to powiedz to mojemu tacie który przez 15 lat naprawiał AGD i robił nowe instalacje do chłodni i napełniał gazem i nie jedną klimę przy tym napełnił więc winy tu jego nie ma na pewno bo to jest tak samo zrobione jak za 300zł. Co do osuszacza kupiłem używany ze względu na to że miałem uszkodzony stary osuszacz a ten był z nowym czujnikiem uszkodzonym przewodem i jeszcze jednym przewodem który jak się później okazało był uszkodzony ale to kupiłem w zeszłym roku i dlatego już tego nie zmieniałem jakby wiedział to osuszacz też bym wymienił i może tak zrobię jeszcze zobaczę bo gaz można spokojnie ściągnąć z powrotem więc się nad tym zastanowię
    Nie czytałeś dokładnie tematu do którego podałem Ci linka. Masz za dużo gazu! 750 gram to przeładowany układ. To oczywiście działa do czasu kiedy ciśnienie na skraplaczu nie wzrośnie i presostat nie wyłączy sprężarki. Na początek odessać gaz i załadować 550 gram. Jak będzie chodzić to zostawić i nie doładowywać więcej. Upewnij sie że dobry gaz załadował ma być R134A ale jak mówisz że ojciec naprawiał lodówki to raczej dobry Ci władował. Dokonajcie też pomiaru ciśnienia na tłoczeniu i napisz jak się zachowuje te ciśnienie w upalny dzień. Napisz też jak pracują wentylatory skraplacza, jaki jest stan skraplacza czy jest mocno skorodowany. To wszystko ma duże znaczenie dla ciśnienia po stronie tłocznej układu. Przy ładowaniu gazu potrzebna jest bardzo precyzyjna waga, z nimi różnie bywa, wystarczy krzywo postawić butle i przekłamuje o 100gram. Ten gaz najlepiej ładować stawiając butle na wadze zaworem do góry tak aby nie wlewać czynnika w postaci cieczy. Trzeba też pamiętać że węże chłodnicze mają pewną pojemność (krótki ok 20-50gram).
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 28-07-2010 o 23:24

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Przeczytałem ten post i wiem że muszę odessać trochę gazu, co od cieczy to jest tak jak mówisz nowe lodówki chodzą tylko na R134A nie pisałem więcej bo właśnie coś mi się zdaje że sprężarka szybko się wyłącza i załącza ale chciałem to dokładnie sprawdzić, co do skraplacza miałem już kilku krotnie ściągnięty zderzak i skraplacz nie jest skorodowany wręcz powiedziałbym że był już wymieniany bo rok produkcji na nim jest 1999 a auto jest z 1998 więc musiał być już wymieniany ale posprawdzam jeszcze wszystko dokładnie i napiszę co i jak przyda się na przyszłość

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolega Keeperek napisał bardzo interesujący wykład, ale pozwoliłbym się niezgodzić z teorią dotyczącą konieczności wymiany osuszacza tylko w przypadku całkowitego ubytku gazu.
    Wystarczy przeczytać pierwszą lepszą książkę o układach klimatyzacji w samochodach, żeby dowiedzieć się, co się dzieje w przypadku ubytku gazu.
    Otóż problem polega na tym, że w klimatyzacjach samochodowych proces ubywania gazu trwa ciągle. Są to ubytki minimalne (do kilku procent rocznie), ale są. Dlatego w tych instalacjach są montowane osuszacze, żeby wyłapywać wilgoś z wchodzącego powietrza. Im większy ubytek gazu, tym wiecej powietrza.
    Takl więc, jeśli ubytek jest 90% to niewiele to zmieni w porównaniu do 100%.
    Natomiast co do profesjonalizmu taty kolegi michal87tg to nie będę się wypowiadał, ale widać, że być może ma jeszcze kłopoty z napełnieniem instalacji właściwą ilością czynnika.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Kolega Keeperek napisał bardzo interesujący wykład, ale pozwoliłbym się niezgodzić z teorią dotyczącą konieczności wymiany osuszacza tylko w przypadku całkowitego ubytku gazu.
    Wystarczy przeczytać pierwszą lepszą książkę o układach klimatyzacji w samochodach, żeby dowiedzieć się, co się dzieje w przypadku ubytku gazu.
    Otóż problem polega na tym, że w klimatyzacjach samochodowych proces ubywania gazu trwa ciągle. Są to ubytki minimalne (do kilku procent rocznie), ale są. Dlatego w tych instalacjach są montowane osuszacze, żeby wyłapywać wilgoś z wchodzącego powietrza. Im większy ubytek gazu, tym wiecej powietrza.
    Takl więc, jeśli ubytek jest 90% to niewiele to zmieni w porównaniu do 100%.
    Natomiast co do profesjonalizmu taty kolegi michal87tg to nie będę się wypowiadał, ale widać, że być może ma jeszcze kłopoty z napełnieniem instalacji właściwą ilością czynnika.
    Powiem ci tak że mój tata nie ma z tym problemu po prostu u mnie nie ma kartki z klimy gdzie pisze ilość gazu szukał jej ale nigdzie nie ma i zasugerował się tym że u niego jest ok 700 g więc przepraszam ale kolega Keeperek ma trochę racji według mnie...

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli ja nie mam danych to szukam, szpreram.
    - dowolny program ePER, eLearn podaje ilość czynnika chłodzacego w tym modelu.
    - zawsze można zapytać na forum.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #27
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Kolega Keeperek napisał bardzo interesujący wykład, ale pozwoliłbym się niezgodzić z teorią dotyczącą konieczności wymiany osuszacza tylko w przypadku całkowitego ubytku gazu.
    Wystarczy przeczytać pierwszą lepszą książkę o układach klimatyzacji w samochodach, żeby dowiedzieć się, co się dzieje w przypadku ubytku gazu.
    Otóż problem polega na tym, że w klimatyzacjach samochodowych proces ubywania gazu trwa ciągle. Są to ubytki minimalne (do kilku procent rocznie), ale są. Dlatego w tych instalacjach są montowane osuszacze, żeby wyłapywać wilgoś z wchodzącego powietrza. Im większy ubytek gazu, tym wiecej powietrza.
    Takl więc, jeśli ubytek jest 90% to niewiele to zmieni w porównaniu do 100%.
    Natomiast co do profesjonalizmu taty kolegi michal87tg to nie będę się wypowiadał, ale widać, że być może ma jeszcze kłopoty z napełnieniem instalacji właściwą ilością czynnika.
    No ale niby skąd te powietrze ma się dostać do układu. One się dostanie tylko wtedy gdy jest duża dziura i całkowity ubytek gazu. Oraz wtedy gdy ciśnienie w układzie jest mniejsze od atmosferycznego. Może być sytuacja że mała nieszczelność po stronie ssącej sprężarki spowoduje to, że sprężarka zassa powietrze przez tą szczeline. Dlatego stosuje się presostaty w chłodnictwie: niskiego ciśnienia na stronie ssącej i wysokiego na stronie tłocznej sprężarki. Presostat po stronie ssącej ma nie dopuścić do włączenia sprężarki gdy ciśnienie jest bliskie zeru.

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    a powiedzcie mi gdzie znajduje się czujnik temperatury który jest gdzieś na skraplaczu który steruje sprężarką wyłącza i załącza może mam go w złym miejscu bo skraplacz był wymieniany. Co od zawartości gazu mój tata powiedział że jeśli było by za dużo to przewód ssący by marznął i skraplacz by się nie robił ciepły tak samo osuszacz ma zbierać wodę z układu jakby był zapchany to by zamarzał i by nie działała klima

  9. #29
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal87tg Zobacz post
    a powiedzcie mi gdzie znajduje się czujnik temperatury który jest gdzieś na skraplaczu który steruje sprężarką wyłącza i załącza może mam go w złym miejscu bo skraplacz był wymieniany. Co od zawartości gazu mój tata powiedział że jeśli było by za dużo to przewód ssący by marznął i skraplacz by się nie robił ciepły tak samo osuszacz ma zbierać wodę z układu jakby był zapchany to by zamarzał i by nie działała klima
    Na skraplaczu nie ma czujnika temperatury.Jest presostat czyli wyłącznik ciśnieniowy. Znajdziesz go na jednej z rurek, przychodzi do niego kilka kabelków. Wpisz na allegro hasło presostat klimatyzacji lub wyłącznik ciśnieniowy to zobaczysz jak to wygląda. Twój ojciec niestety sie myli. Przy za dużej ilości gazu skraplacz jest nadmiernie gorący , nadmiar cieczy zgromadzony jest w skraplaczu i obniża to jego wydajność. Przy ostrym przeładowaniu po chwili pracy sprężarki zadziała presostat i ją wyłączy.
    W chłodnictwie często mżna sobie przeładować układ nawet o pół kilograma i dalej chodzi, w samochodzie skraplacz dobrany jest na styk, tak żeby miał jak najmniej aluminium, absolutnie tyle ile potrzeba. Dlatego odpowiednia ilość czynnika jest niezmiernie ważna. Zapchany osuszasz rzeczywiście zamarza (ale to już w skrajnym przypadku).
    Moja dobra rada, nie ma co gdybać i się zastanawiać, tylko załaduj odpowiednią ilość czynnika chłodniczego, to przecież poł godziny roboty!
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 29-07-2010 o 18:45

  10. #30
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    mi jak nabił gosciu od klimy 650g czynnika + iles tam oleju + iles tam ultrafioletu (dokładnie nie pamietam ile, chyba odpowiednio 10 i 5) to klima mi sie załączała, pochodziła z 5sek i sie rozłączała sama, upuszczenie troche czynnika pomogło, bo klima działa jak należy.

Podobne wątki

  1. [159] Klima
    Utworzone przez Black Wolf w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 22:46
  2. [164] Klima
    Utworzone przez alfa164 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-12-2010, 20:49
  3. klima
    Utworzone przez zaszary w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-08-2010, 20:58
  4. klima
    Utworzone przez tomekb w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-08-2009, 20:58
  5. Klima
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 11:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory