Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: Motor 1.8 TS 140 KM - jak dobrze sprawdzić?

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Myślałem o tym, ale chyba nie każdy zakład mechaniki mi to wykona. U siebie mam ludzi od tego, ale muszę sprawdzić auto na obcym terenie.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    Myślałem o tym, ale chyba nie każdy zakład mechaniki mi to wykona. U siebie mam ludzi od tego, ale muszę sprawdzić auto na obcym terenie.
    bierzesz klucz do świec,ciśnieniomierz,torxy 40,45,śrubokręt,kawałek szmatki i to wszystko.możesz wtedy ciśnienie sprawdzić sobie sam.

    jak pojechałem kiedyś kupować samochód dla siebie tak własnie zrobiłem,właściciel samochodu otworzył usta z wrażenia na to co robiłem,ale dzięki temu kupiłem auto z bardzo dobrym silnikiem.


    moja druga ulubienica...

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Dzięki za info! Auto mam zamiar sprawdzić w zakładzie, gdzie głównie Alfy naprawiają więc pewnie nie będzie z tym problemów. Swoją drogą, chyba bardziej odporne są V6-stki, ale spalanie na poziomie 17 litrów mnie trochę straszy... chociaż Siena 1.6 103KM którą się poruszam raz wypiła mi 14L/100 - waga ego auta + ten motor powoduje, że nie jednemu zagotowało się pod kopułą jak nie mógł mnie spod świateł dogodnić
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Poza wszystkimi komputerowymi i tym podobnym mądrościam jest jeden sposób na określenie kondycji T.S.Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów.Widok ten powiem bardzo wiele.Stan wałków,osad z oleju powie dużo o tym jak był traktowany i co za tym idzie jaki jest stan silnika.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    ale spalanie na poziomie 17 litrów mnie trochę straszy...
    Nie powielaj plotek...... muszę stanąć w obronie tego zacnego silnika, moja jazda hmmmm "dość agresywna" 50-50 miasto-trasa - średnia z tankowań wychodzi 12,5 litra.
    Średnio w roku robię 15 tyś km więc diesel odpadł w przedbiegach. Silnik zalany dobrym olejem jest prawie idiotoodporny i poza sporym kosztem rozrządu i masą nie posiada wad.
    Zalet też nie wymieniam, każdy prawie je zna
    Jesteś idealnym kandydatem na "porządnego alfisti" z "najporządniejszym" silnikiem do 156-tki.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    V6-stka korci mnie bardzo, ale jak napisałem - martwi mnie spalanie. Musiałbym na jeden dzień dostać taką Alfę, pojeździć jak to robię codzień i sprawdzić ile mi spali - każdemu bowiem inaczej to wychodzi. Dzięki za dobre słowo!
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Poza wszystkimi komputerowymi i tym podobnym mądrościam jest jeden sposób na określenie kondycji T.S.Wystarczy zdjąć pokrywę zaworów.Widok ten powiem bardzo wiele.Stan wałków,osad z oleju powie dużo o tym jak był traktowany i co za tym idzie jaki jest stan silnika.
    tak!tylko który sprzedający samochód da ci rozkręcić pół silnika żebyś sobie sprawdził co kupujesz...


    moja druga ulubienica...

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    No z tym mógłby być problem, jakby gość zobaczył jak zabieram się do rozbierania głowicy to chyba by osiwiał Ciężki do przeprowadzenia test, ale zapewne dałby obraz faktycznego stanu jednostki.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomito Zobacz post
    No z tym mógłby być problem, jakby gość zobaczył jak zabieram się do rozbierania głowicy to chyba by osiwiał Ciężki do przeprowadzenia test, ale zapewne dałby obraz faktycznego stanu jednostki.
    uwierz mi,pomiar ciśnienia sprężania jest na prawdę miarodajny i dużo ci powie o kondycji silnika.

    diagnostyka komputerowa powie nam wszystko tylko o stanie osprzętu silnika.


    moja druga ulubienica...

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wtrące swoje 3 -grosze.
    - nie zawsze jak silnik ma sprężanie to jest reszta też dobra.
    - jeśli silnik nie ma sprężania, to reszta też do bani.
    - znane sa mi przypadki jak silnik miał spreżanie a na pierścienach olejowych luz 1.2 mm
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 22:17
  2. [159] jak sprawdzić a może gdzie sprawdzić turbine?
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 11:31
  3. Jak to dobrze...
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2008, 18:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory