Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sonda lambda - wąsko-pasmowa,

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie Sonda lambda - wąsko-pasmowa,

    cześć,
    - męczy mnie problem czy mam sprawna czy tez do wymiany sonde lambda , tę przed katalizatorem.
    - jako ze nie korzystam z usług examinera , nie wiem jak to jest sprawdzane.
    - wyczytałem w starszym DTE sposób diagnostyki nagrzewania sondy lambda.
    - jednak czytałem także że te DTE mają dość dużo błędów, szczególnie te na sieci.
    - mój DTe podaje że impulsy sinusoidalne powinny pojawic sie po około 15 sekundach od momentu nagrzewania, uruchomienia silnika. Czy ktos może potwierdzić te rewelacje.
    - będe to testował w najbliższym czasie.
    - niestety mój interfejs diagnostyczny alfaDiag nie podaje czasu a jak uruchomię logowanie to nie mam przebiegu graficznego.

    -->


    :>>>

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    bzdury jakich malo gdyby sonda zaczela pracowac juz po 15 sekundach to poprostu silnik by ci zgazl.ecu samo okresla kiedy sonda przejmuje sterowanie.a zalezy to od temp.silnika oczywiscie nie tylko ale glownie

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    witam,
    - na forum UNO podano

    Sonda lambda pracuje prawidłowo dopiero w temperaturze ponad 300 ° C. Aby skrócić czas podgrzewania sondy jest ona podgrzewana elektrycznie do temperatury roboczej. Temperatura robocza osiągana jest w ciągu 20 - 30 sek......
    - chyba się wybiorę na examiner.
    --> http://www.zss.pl/~moto/fotografie/p...lambda/rys.htm

    Kod:
    .. W roku 1994 Bosch jako pierwszy producent na świecie zaprezentował sondę lambda, wykonaną w technologii planarnej. Sonda ta potrzebuje już tylko 10 sekund od rozruchu silnika, by osiągnąć pełną sprawność.

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    rozmawiamy o dwoch roznych sprawach.co innego gotowosc sondy do pracy a co innego kiedy ona zaczyna pracowac.pisalem juz o tym decyduje ecu.przy rozruchu zimnego silnika sonda nie jest brana pod uwage w poczatkowej fazie .jak praca silnika osiagnie odpowiednie parametry wtedy zaczyna prace sonda moze to trwac nawet kilka minut jak jest sporo na minusie

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    witam,
    - chyba masz rację że mówimy o dwóch róznych sprawach, mnie interesuje jak sprawdzić sondę lambda i określic jeszcze dobra czy juz zła.
    - nie wiem jak sprawdzają te parametry mechaniko-elektrycy na examinerach, kts.
    - impulsy z sondy idą do ECU i te parametry podaje program diagnostyczny.
    - jeśli znałbym "czas nagrzewania "sondy w dobrym silniku to poprzez pomiar tego czasu w inym modelu mógłbym łatwo określić status tej sondy.
    - ECU podaje także status sondy lambda i to chyba jest brane pod uwagę w jakim momencie włączyć pomiary z sondy lambda do korekcji parametrów silnika.
    - cały czas szukam metody amatorskiej aby łatwo mozna było określic stan danego elementu samochodu a nie biegać do mechanika i wydawać pieniądze.
    - tak samo łatwo jest sprawdzić przepływomierz powietrza MAF ale jest jeden podstawowy warunek, należy mieć te parametry pomierzone na dobrym egzemplarzu samochodu.
    - poniżej zamieszczam dwa pomiary sondy lamda, po 30 sekundach i po 2 minutach od uruchomienia zimnego silnika.
    -->


    -->

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    no to zle zadales pytanie.mierzymy niezbyt dokladnie ale dosc pogladowo zwyklym miernikiem podpinasz sie do kostki /bez rozpinania / sonda powinna pracowac w zakresie od 0.2v do 0.9 v i caly czas te wartosci powinny sie zmieniac.jezeli masz dostep do pozadnego multimetru to tam jest taka opcja ze mozna zrobic badanie samej sondy bez udzialu ecu i wtedy rozpinasz kostke /ale uwaga pojawi sie blad i zapali sie czek/albo mozna zrobic pomiar z wykresem ala oscyloskop.badanie dosc proste.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    przy rozruchu zimnego silnika sonda nie jest brana pod uwage w poczatkowej fazie
    To dlaczego u niektórych przyczyna dlawienia,szarpania,falowania obrotow na zimnym silniku byla uszkodzona sonda lambda skoro nie jest ona brana pod uwage ??

    Odpowiedz na nasze pytania byc moze znajduje sie na tej stronie http://www.auto-online.pl/
    Sa tam kody bledow OBD i wiele innych pomocnych informacji
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,517

    Domyślnie

    mylisz skutek z przyczyna.po rozruchu jest uruchamiane ostatnie ustawienia autoadaptacji ecu,jezeli sonda byla padnieta to ecu pracowalo w trybie awaryjnym to tak w skrocie

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    piotriix,
    acha dzieki za wyjasnienie
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zakupiłem w koncu sondę lambda na alegro, zamontowałem, wykasowałem parametry adaptacyjne, reset przepustnicy przy okazji po wyczyszczeniu jej.
    - odpalam auto a tu klops, sonda nie może chwycić pętli sprzężenia i pracuje cały czas jako zwarcie do masy.
    - dopiero przy wyższych obrotach zaczyna regulować skład mieszanki, a jak zmienić parametry wzmocnienia to niestety nie wiem a w ECu nie chę grzebać.
    - wnioski: chyba tylko bosch dla sondy lambda.
    - ponizej zrzut z pomiarów regulacji sondy lambda.
    - mam 1 pytanie jaki parametr mówi że ECU skończyło tryb uczenia się.

    http://img230.imageshack.us/my.php?image=6037ym3.jpg

Podobne wątki

  1. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  2. [147] sonda lambda
    Utworzone przez krg w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 04-08-2012, 20:44
  3. Sonda lambda
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 18:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory