a moze chodzi o filtr oparow?
numer 1 na zalaczniku
edit: Lesio mnie uprzedził, ale ja mam fotke![]()
a moze chodzi o filtr oparow?
numer 1 na zalaczniku
edit: Lesio mnie uprzedził, ale ja mam fotke![]()
Witam
Dzięki za pomoc teraz wszystko wiem puszka nad prawym nadkolem to faktycznie pochłaniacz oparów i odpowiada za podciśnienie w układzie paliwowym a filtr paliwa to siatka w pompie paliwowej i powinno się ją czyścić co 100000 tyś km pozdrawiam.
---------- Post dodany o godzinie 11:28 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 11:17 ----------
A jeżeli chodzi o olej to pozostanę zdecydowanie przy 5w i nie widzę problemu przejścia z 10 w na 5w no i oczywiście wymiana co 10000km pozdrawiam
Też tak myślałem, ale 5w jest zdecydowanie za rzadki dla podzespołów typu wariator czy szklanki (szybciej się zużywają). Ale rób jak chcesz. Optymalne są mimo wszystko wysokojakościowe 10W40 albo 10W60, ew. znam jeżdżących długo na 5W50 ale nikogo z 5W40 (który zwykle nie jest syntetykiem, mimo nazwy).
Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 14-08-2010 o 16:07
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
pytanie czy ks obslugi pojazdu nei podaje za wlasciwy olej 10w50? tak jest w ts 8v i spotkalem sie z opinia ze tak jest tez w 16v mysle ze wtedy b istotny bylby parametr lepkosci dla rozgrzanego silnika
Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.
To co wlałem do alfy czyli 5w40w jest pełnym syntetykiem a 5w przekonuje mnie z jednego powodu przy zimnym silniku szybciej osiąga właściwe ciśnienie oleju co do 40 czy 60 w nie brałem pod uwagę ponieważ silnik nie jest kręcony mocno ale może to błąd i powinienem pomyśleć nad innym przy kolejnej zmianie. Jak dotąd decyzję zmiany z 10w na 5w uważam za dobrą a twierdzę tak na przykładzie mojego drugiego autka czyli pajero 2800 tdi producent też zalecał 10w a ja przy 140tyś zmieniłem na ful syntetyk 5w40w. Przejechałem od przejścia na syntetyk 30tyś km i jestem zadowolony brak wycieków nie dolewam oleju oczywiście wymiana co 10tyś.Dodaję że pajero jest z 1996 roku .Oczywiście jest to zupełnie inny silnik ale tutaj się trzymam zasady rozruchu zimnego silnika w pajero z powodzenie a w alfie dopiero stwierdzę za jakiś czas. A tak na marginesie czytałem złe opinie na temat filtrów filtrona nie wiem ile w tym prawdy ale ja wymieniłem na oryginał alfy . Pozdrawiam wszystkich.
"SAE" jest to skrót nazwy amerykańskiego związku inżynierów samochodowych (Society of Automotive Engineers). Ten związek ocenia właściwości lepkości olejów silnikowych oraz dzieli je na klasy SAE.
0W-40, 5W-40, 10w-40 ...15W-40 - Enigma ??
Rozszyfrujmy te skróty...Liczba „W"
0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...
Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.
Aby było jasne co oznacza 0w 5w 10w 15
Wiemy (większość z nas) co SAE znaczy. Temat o oleju jest tu http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ecacie-76.html
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda