Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 110

Temat: Jtd 16V kopci na czarno

  1. #11
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Hej. Mam nadzieje ze dostales ostatnio moja wiadomosc na PW, mam wiecznie problem z tymi wiadomosciami. W każdym razie nic nie udalo mi się zrobić do tej pory. Podejrzewam jeszcze że to może być przytkany katalizator.. Niestety nie wiem jak to sprawdzić. Być może przez jazde z nieszczelnym dolotem zatkałem go niespaloną mieszanką... ciężko powiedzieć. Nic mi już więcej do głowy nie przychodzi. Nawet próbowałem odpiąć wtyczke od EGR i zadnej zmiany . (jeśli dobrze myśle to jeśli odłączyłem ją na wyłączonym silniku to zawór został w pozycji zamkniętej? Myle sie?
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 23-08-2010 o 16:34

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jeśli był wcześniej ten EGR szczelny to pozostał zamknięty
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Trzeba kupic kabel ,podpiac belle i podeslac logi komus kto odczyta z nich cos ciekawego ,bo tak to bedziemy szukac igly w stogu...ewidentnie mamy ten sam problem bo ja tez wyjechalem bella kilka razy z peknietym wezem turbo --> cooler. Zauwazylem ze bella podkapca jak szybko wcisne pedal gazu ,ale jak delikatnie i bardzo powoli zwiekszam obroty to nie dymi ,moge krecic do 4 K obrotow i nie widac nawet dymka ,to dziwne :/

  4. #14
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał peenbe Zobacz post
    Trzeba kupic kabel ,podpiac belle i podeslac logi komus kto odczyta z nich cos ciekawego ,bo tak to bedziemy szukac igly w stogu...ewidentnie mamy ten sam problem bo ja tez wyjechalem bella kilka razy z peknietym wezem turbo --> cooler. Zauwazylem ze bella podkapca jak szybko wcisne pedal gazu ,ale jak delikatnie i bardzo powoli zwiekszam obroty to nie dymi ,moge krecic do 4 K obrotow i nie widac nawet dymka ,to dziwne :/
    Kabelek mam już od dawna, błędów zero, a odczytywane wartości wydają mi się w normie, z resztą zamieszczałem już jakieś fragmenty pracy silnika.
    Jedyne co to wykresy mas powietrza rzeczywiste i zamierzone nie pokrywają się, ale gdzieś czytalem że masy mierzone nigdy nie dojdą do 1200. Na starej przepływce było tak samo. Turbo ładuje do ok 2,3bar.
    Myśle że można wyeliminować zmienną geometrie turbiny, bo jeśli ja dobrze rozumiem, to gdyby były zapieczone łopatki to turbo by przeładowywało i zaraz by jakiś błąd wywaliło.. I wogóle było by więcej powietrza niż potrzeba więc nie powinien kopcić na czarno..

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jak turbo ładuje prawidłowo to znaczy że nieszczelności nie masz pozostają więc następujace rzeczy:
    -przepływomierz podaje niewłasciwa mase mierzonego powietrza
    -regulator cisnienia paliwa daje zbyt duże cisnienie na listwie
    -lejący wtryskiwacz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    W takim razie zrobie próbną jazde i zapisze jak zachowuje się ciśnienie paliwa. Może będą jakieś anomalia.

    A druga sprawa: Zauważyłem w Fiatecuscan :



    Czytałem troche o tych kodach, i okazało się że rzeczywiste ułożenie wtrysków jest inne:
    na 1 cyl jest ASA5G7AAA
    na 2 cyl jest 8AHV3UAAA
    na 3 cyl 8HZT3GAAA
    na 4 cyl 8HZR5GAAA

    czyli wtryski są pozamieniane, rok temu miałem remont głowicy, najprawdopodobniej podczas stluczki maly odlamek plastiku dostal się do dolotu i polamaly sie dzwigienki zaworowe, byla planowana glowica i wymiana czesci zaworow, podejrzewam że wtedy je podmienili. Po tej naprawie auto chodziło normalnie.
    Cylindry liczyłem stojąc przed silnikiem od lewej do prawej. Aby się upewnić czy Fiatecuscan też ma taką kolejność odpinałem po kolei 1 wtryskiwacz i wywalalo w programie blad na 1 cyl, itd..
    Czy te kody IMA są aż tak ważne? Jest sens zamieniać wtryskiwacze miejscami?
    Ostatnio edytowane przez Keeperek ; 24-08-2010 o 20:11

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wszystkie wtryskiwacze muszą byc wzajemnie zestrojone - jeśli ktoś ot tak sobie wkręcił wtryskiwacz to już znasz przyczynę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #18
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    W takim razie zamienie je tak jak mają być. Wolałbym to zrobić programowo ale chyba FiatECUSCAN to za slabe narzędzie. Zostaje zamienić je "fizycznie". Ale to raczej nie jest przyczyną, one zostały zamienione bardzo dawno temu a problem pojawił się gdy pękł wąż turbo-intercooler.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    a sprawdzałeś korekcje wtrysków ?

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Cytat Napisał Keeperek Zobacz post
    a problem pojawił się gdy pękł wąż turbo-intercooler.
    Cos musi byc przyczyna ,skoro obu nam stalo sie to wlasnie po peknieciu tego weza, ja zauwazylem, ze jak dam belli dobrze po garach ,zrobie probe czerwonego pola na 2-ce i 3-ce, porzadnie ja przegonie to dymienia calkowicie prawie nie widzac, czyli cos musi byc na rzczy
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 02-10-2010 o 10:55

Podobne wątki

  1. [159] Kopci na czarno
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 17:52
  2. Kopci na czarno 2.4 JTD
    Utworzone przez misiek166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:24
  3. Alfa 156 kopci na czarno
    Utworzone przez Pawel Chlebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 22:07
  4. Alfa GT 1.9 JTD 16V kopci na czarno !!!
    Utworzone przez Doniu1007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 21:07
  5. 2,4 jtd kopci na czarno...
    Utworzone przez gacek 1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory