Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 80

Temat: Alfa Romeo 145 JTD vs LPG ?

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Ja użytkuje już kolejny samochód z LPG i wiem, że nie zamierzam tego zmieniać. Ale bobryt podał ważną rzecz. Auto będzie latało głównie w mieście, a jak wiemy z nagrzewaniem diesla jest różnie. Więc może się okazać, że ciężko będzie dobić w zimie do 90st. Wiem, że zaraz przeciwnicy LPG powiedzą, ze TS'a będzie trzeba nagrzać zanim sie przełączy na gaz, ale na swoim przykładzie wiem, że sprawny silnik i układ chłodzenia oraz dobra i dobrze zestrojona instalacja sprawia, że problem prawie nie istnieje. Moja przełącza sie przy 35st i ta wartość osiągana jest naprawde szybką nawet w ostre mrozy. Po drugie sądzę, że osiągnięcie 9l lub 20zł na 100km w 1.4 nie powinno być problemem. A co do kosztów użytkowania LPG to poza nieco wyższym kosztem przeglądu nie różni się niczym np. olej co 10kkm, swiece tez po odpowiednim przebiegu, fitry to samo (wszystko to niezależnie od tego czy PB czy LPG).

    Moje zdanie: kupisz zadbanego TS,a z dobrą instalacją (lub sam ją założysz) i będziesz mega zadowolony. Jak sam założysz to zwróci Ci sie po jakiś 15tkm.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  2. #32
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    na zagrzanie kolega jeden ma patent
    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=28425








  3. #33
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    wole LPG niż klekota.

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    zajebiaszcza sprawa
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  5. #35
    ʇɧɹqoq Romeo Avatar bobryt
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    OPC
    Postów
    1,221

    Domyślnie

    jeszcze raz dzieki wszystkim. faktycznie autko będzie chyba śmigać głównie po mieście na krótkich trasach, codziennie do pracy + sklepy. na ciekawsze wypady zostaje moja 155ka
    jak już będę miał coś na oku to faktycznie do Grzesia uderzę
    1997 Alfa Romeo 155 2.0 16v
    2000 Subaru Forester S-Turbo

    2002 Opel Zafira OPC


    1999 Volvo V70

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kynium Zobacz post

    Moje zdanie: kupisz zadbanego TS,a z dobrą instalacją (lub sam ją założysz) i będziesz mega zadowolony. Jak sam założysz to zwróci Ci sie po jakiś 15tkm.
    Jaka to instalacja do TS'a zwraca się po 15 tyś?!

  7. #37
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    zakładając takie wyniki :
    na pb 9/100 = czyli każde 100km to ok 40zł na paliwko ( 15.000km= 6000zł )
    na lpg liczmy 10/100 = czyli 21zł ( 15.000km = 3150zł )

    po 15 tys km - licząc samo paliwko mamy - 2850zł w kieszeni

    teraz trzeba by dodać koszt paliwka zalewanego mimo lpg ( bo przecież wiadomo że trzeba) = policzmy ok 10% czyli 150 litrów pb za 675zł
    droższy coroczny przegląd = chyba ok 70zł więcej
    jakiś dodatkowy koszt serwisu instalacji ( chociaż bez lpg też czasem trzeba instalację benzynową serwisować ale niech już będzie policzone ) = ??

    około 2000zł powinno zostać po tych 15.000km

    zakładając że wydajemy na instalację np 2700zł zostaje jeszcze ok 7 stówek do odrobienia
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 24-08-2010 o 21:32








  8. #38
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ładny bilansik bocian

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    bocian naprawde skrupulatnie to wyliczyłeś. Te 10% to moim zdaniem troche zawyzona wartość (jesli punkt przełączania jest ustawiony na 30st), ale skoro auto bedzie uzywane w miescie na małych dystansach to moze w tym wypadku jest realne. Po tym wszystkim niech bedzie, że nie przez 15 a przez 20tys. km będzie zwracała się instalacja. A jeśli okaże się, że instalka byłaby już założona to wtedy tylko oszczędzamy. Ja założyłem 7 m-cy temu BRC seqent 24, zrobiłem 15tys km i już dawno mi się zwróciła (moja 2.0TS pali ze mną na pokładzie od 10-14l). I nie zamienie za nic na Diesla. Koszt paliwa podobny, ale ten dźwięk i możliwość kręcenia do 7 tys.
    Bobryt wiem, że dobrze robisz.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Bilans dobry ale ja też to wyliczałem z trochę innym efektem.

    Niestety nikt Ci nie zrobi do TSa sekwencji zsynchronizowanej z ECU za 2700 (przynajmniej nie w tych warsztatach, gdzie dzwoniłem). Piszę o takiej bo inna nie gwarantuje jazdy z takim spalaniem, jak podałeś (różnica w spalaniu z instalacją III generacji, jaką ma mój znajomy w 1,8 TS to około 3-4 litry w porównaniu do średniego 8-10 na PB) oraz taka instalacja pozwala uniknąć wydatków związanych ze strzałami w kolektor, które powodują często jego uszkodzenie. Ja znalazłem najtańszą za 3100 z butlą w kole. Więc licząc koszty instalacji, przeglądu, oraz samego paliwa wyszło mi, że najwcześniej się zwróci po około 25000. Wcześniej podałem porównanie kosztów jazdy diesel'em i wtedy się to wydłużało do około 40000. Oczywiście można założyć instalację tańszą (czyt. gorszą) i może akurat nic się nie będzie działo ale to już nie będzie to samo.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory