Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Reczny hamulec

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Regulacja napięcia linki jest jak koledzy już pisali.Pod dźwignią,nakrętka na klucz 13.Jeśli nie pomaga naciągnięcie linki to z reguły znak że ktoś wymieniał klocki bez rozłączenia linek.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #12
    Steven 74
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Koledzy hamulec ręczny nie jest skomplikowanym urządzeniem ale do sprawy trzeba podejść systematycznie:najpierw należy podnieść autko. Następnie skorzystać z pomocy osoby która będzie na naszą komendę zaciągać i zwalniać dźwignię.Pierwsza sprawa linka musi pozwolić sprężynie na zacisku odciągnąć dźwignię do końca aż do ogranicznika jest to bardzo ważne ponieważ jeśli nie odciąga mechanizm w zacisku nie będzie w stanie kasować luzu tłoczek -klocek wynikający ze zużywania się okładzin i tarczy. Wiadomo że ciężko chodząca linka uniemożliwi działanie zacisku a jednocześnie nasze klocki spłoną po dłuższej jeździe a tarcze zrobią się niebieskie. U mnie zatarta linka powodowała wręcz wypadanie z mocowania i dźwignia w kabinie szła w niebo. Może być uszkodzony zacisk jeśli ta mała dźwignia jest zatarta to w celu diagnostyki pomoże demontaż linki i próby sterowania zaciskiem bez linki jeśli koło się blokuje i chodzi lekko po puszczeniu zacisk jest ok. Podsumowując po co strzelać i kupować linki kiedy musimy wiedzieć co nawaliło. Poza tym regulacja przy dźwigni w kabinie służy głównie do kasowania luzu linek nią ręcznego nie naprawimy tylko spalimy klocki jeśli za mocno naciągniemy linki. Pozdrawiam.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Wiwix
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Bia�a, Poland
    Auto
    156 SW 1,9jtd mały ale wariat 145 kuca
    Postów
    131

    Domyślnie

    Dokładnie kolega mówi, jak zdejmiemy linkę z zacisku, najlepiej po prostu chwycic młotek i lekko postukac w dzwigienkę, mozna psiknąć wd40 by lepiej pracowała

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Niestety, ręczny w alfie 156 nie jest tak prostą konstrukcją, jakby się mogło zdawać.
    Pół biedy, gdy powodem braku tego hamulca są zapieczone linki lub źle działające dźwigienki.
    Gorzej, jeśli będzie zapieczony w zacisku sworzeń gwintowany, który działa na tłok, bo wtedy trzeba taki zacisk rozebrać.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Niestety, ręczny w alfie 156 nie jest tak prostą konstrukcją, jakby się mogło zdawać.
    Pół biedy, gdy powodem braku tego hamulca są zapieczone linki lub źle działające dźwigienki.
    Gorzej, jeśli będzie zapieczony w zacisku sworzeń gwintowany, który działa na tłok, bo wtedy trzeba taki zacisk rozebrać.
    konstrukcja taka jak w Polskim Fiacie 125.Całkiem nie zła,nie wymaga dodatkowych szczek jak niektóre dojczwageny.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    konstrukcja taka jak w Polskim Fiacie 125.Całkiem nie zła,nie wymaga dodatkowych szczek jak niektóre dojczwageny.
    Dokładnie tak. Jednak poważnym mankamentem tego rozwiązania jest możliwość zapieczenia się sworznia w zacisku oraz ewentualne przcieki na uszczelnieniu tego sworznia.
    Kiedyś ćwiczyłem temat zapieczonego sworznia, więc gdybym miał wybierać to chyba jednak skłaniałbym się w kierunku szczęk.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond_krk
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2,4 JTD black
    Postów
    73

    Domyślnie

    Sorry za odgrzanie tematu ale mam pytanie. Dopiero kupilem 156 i zauwazylem cos takiego, ze reczny dochodzi mi do max 3 zabka przy uzyciu sporej sily. Natomiast nie mam najmniejszych problemow zeby ruszyc z miejsca na zaciagnietym recznym czy moze nawet jezdzic. Dla porownania powiem ze w moim drugim samochodzie -Nissan Almera N16 - w momencie gdy auto ma zaciagniety reczny ruszajac do przodu tyl auta az sie "kladzie". O jezdzie do tylu nie ma mowy. Jak duzy powinien byc skok recznego w 156 (ile zabkow) no i jak silny on jest?

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na 3-4 ząbku ma być całkowite hamowanie.
    Jak jest sprawny to jest bardzo silny - tak jak opisujesz to dla nissana.
    Z twojego opisu wynika, że masz ewidentnie niesprawny ten hamulec.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond_krk
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2,4 JTD black
    Postów
    73

    Domyślnie

    ok, w takim razie musze tam zagladnac. Dzieki za info!

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Linki hamulca masz do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Reczny
    Utworzone przez ARdaviotz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 08:52
  2. hamulec reczny
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 11:55
  3. hamulec reczny
    Utworzone przez altiplano w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 21:44
  4. ABS-Reczny
    Utworzone przez Qest w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-08-2010, 16:17
  5. ABS & reczny
    Utworzone przez devilek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 26-07-2010, 18:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory