Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Elektorniczne problemy

  1. #1
    Golab
    Gość

    Domyślnie Elektorniczne problemy

    Moja Afla zaczęła świecić do mnie kontrolkami. Zacznę od tego, że mam AR 166, 2,4 JTD 140 KM, czyli już z systemem EOBD i kluczykiem scyzorykiem.
    Problem pojawił się w piątek, jadąc do pracy zapaliła mi się na czerwono kontrolka EOBD, auto znacznie straciło moc - jak zrozumiałem przeszło w tryb awaryjny. Przejechałem kilometr, kontrolka zgasła i auto odzyskało pełną moc. Wracając do domu kontrolka zaświeciła się już przy odpalaniu, potem zgasła, znowu się zaświeciła... oczywiście moc spadała i wracała. Wieczorem pojechałem do rodziców, kontrolka EOBD już świeciła cały czas, ale moc auta nie spadła. Auto działa super. W sobotę pojawił się kolejny problem, raz za czas nie gaśnie mi CODE przy uruchamianiu. Pomaga wyłączenie i włączenie zapłonu. Czy ktoś się z takimi objawami spotkał? Jutro jadę sobie kupić kabel do Viakena, dokładnie ten: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=304 , tutaj drugie pytanie, czy jest on odpowiedni do mojej alfy, chciał bym też sprawdzić ABS nim.
    Z góry dzięki za porady.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A akumulator masz w jakim stanie? Immobilajzer głupieje przy słabym, albo antenkę trzeba przeczyścić. Co do innych błędów to tu masz jeszcze pomocny temat:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ym_zrobic.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Golab
    Gość

    Domyślnie

    Akumulator mam w dobrym stanie. Niepokoi mnie to że błędy pojawiają się razem. A czy ewentualnie słaba bateria w kluczyku mogła by mieć na to wpływ? Czy moduł IMMO w kluczyku jest zasilany? Postaram się przeczyścić tą antenę. Może to coś pomoże.
    Ostatnio edytowane przez Golab ; 23-08-2010 o 16:15

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Pastylka immo w kluczyku to element bierny.
    Tak jak mówi Maciek sprawdź akumulator. Reakcja łańcuchowa występuje właśnie przy słabym accu lub problemami z ładowaniem. Wszystkie te elementy są bardzo czułe na spadki napięcia. Pocieszę Cię - w 166 to Pikuś w porównaniu z tym, co się dzieje w Thesis przy problemach z napięciem zasilania ;-)
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #5
    Golab
    Gość

    Domyślnie

    Problem kontrollki EOBD rozwiązany, wystarczyło skasować błąd na komputerze. Czujnik ciśnienia doładowania dał zły sygnał, ale czemu kontrolka EOBD świeciła już na stale to nie wiem.
    Co do IMMO to w weekend popatrze na tą antenke , może ona ma styki upalone, albo jakieś przebicia.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Mam kilka, możę laickich, pytań:
    - czy kontrolka EOBD to spiralka, "marchewa", czy jeszcze inna?
    - czy jej zaświecenie może powodować trudności z odpaleniem?
    Miałem trochę dziś stracha, bo auto rano zapaliło, po chwili zgasło, a potem świeciła się marchewa i spiralka (ta trochę pomrugała też). W tym czasie auto nie zapalało. Po chwili sytuacja wróciła do normy, ale przestraszyło mnie to nieźle.
    Do tego wczoraj w ciągu dnia po 8 godzinach postoju spiralka mrugała przez kilkadziesiąt sekund po zapaleniu. Potem zdechła i cały dzień było OK.

  7. #7
    Golab
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Mam kilka, możę laickich, pytań: - czy kontrolka EOBD to spiralka, "marchewa", czy jeszcze inna?
    Kontrolka EOBD wygląda tak, w Alfie jest bez tego napisu CHECK i świeci na czerwono.
    Ty w aucie jej nie masz, pojawiła się dopiero w 2001r., ma to związek z dostosowaniem do Normy EURO 3.
    Spiralka, to kontrolka świec żarowych, marchewa - kontrolka wtrysków.

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    - czy jej zaświecenie może powodować trudności z odpaleniem? Miałem trochę dziś stracha, bo auto rano zapaliło, po chwili zgasło, a potem świeciła się marchewa i spiralka (ta trochę pomrugała też). W tym czasie auto nie zapalało. Po chwili sytuacja wróciła do normy, ale przestraszyło mnie to nieźle. Do tego wczoraj w ciągu dnia po 8 godzinach postoju spiralka mrugała przez kilkadziesiąt sekund po zapaleniu. Potem zdechła i cały dzień było OK.
    Tutaj to najlepiej podepnij się pod komputer - to da odpowiedź. Poszukaj kogoś w okolicy, za piwo Ci to sprawdzi. Jak nie znajdziesz to w Krakowie albo koło Oświęcimia mogę Ci podpiąć komputer.
    Ostatnio edytowane przez Golab ; 28-08-2010 o 10:35

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Już wyczytałem - mruganie spirali oznacza awarię świec żarowych. Pytanie, czy samych świec, przekaźnika, czy czego jeszcze?
    Świece wymienię, ale chyba dopiero po październikowej wypłacie. Póki co auto zapala, jeździ dobrze, tyle, że po zapaleniu na zimno mruga przez chwilę ta kontrolka. Spalanie w normie, więc póki co nie panikuję.

  9. #9
    Golab
    Gość

    Domyślnie

    Dobrze Ci radze, zanim dołożysz jakieś pieniądze do auta, podepnij komputer.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Właśnie następny wydatek to kabelek

Podobne wątki

  1. Dwa problemy z AR 147
    Utworzone przez wiiktor11 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-12-2015, 20:43
  2. Problemy z ABS i VDC
    Utworzone przez grzesiek87 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 17:59
  3. 3 problemy...
    Utworzone przez Jack92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:58
  4. Dwa problemy AR 156 98r
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-12-2011, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory