Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Gaśnie na niskich obrotach i nie chce odpalić.

  1. #1
    Alfa Red
    Gość

    Domyślnie Gaśnie na niskich obrotach i nie chce odpalić.

    Witam,

    Już przeszukałam forum i nie znalazłam podobnego problemu.

    Jak w temacie. Mam Alfę Romeo 146 1,6 TS 98', która na niskich obrotach gaśnie i później przez przynajmniej pół godziny nie chce odpalić. Przy czym pali się cały czas kontrolka wtrysku. Po odczekaniu 30 min. samochód odpala, jedzie dalej i jest loteria, czy znów nie zgaśnie.
    Była już na komputerze i miała usunięte 6 błędów. Wymienione przekaźniki, wyczyszczony silnik krokowy i przepustnicę.
    Alfa ma założony gaz V generacji fabrycznie w Holandii. Z gazem nie ma żadnych problemów. Samochód gaśnie i na benzynie i na gazie. Gdy zgaśnie iskra jest.

    Z góry podziękowania za jakąkolwiek pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Mimo tej iskry, stawiam na czujnik wału korbowego.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotr_c
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Stelvio & Stelvio
    Postów
    555

    Domyślnie

    Miałem podobnie, no może, bez tej 30 minutowej przerwy.
    Gasła i nie chciała odpalić. Szczególnie zimna.
    Wymieniłem przewody i pomogło.

  4. #4
    radiofm
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Ja w swojej 146 1.4 ts walczyłem kupe miesięcy z problemami z odpalaniem szczególnie na zimnym silniku, brakami mocy..
    prawie wszyscy stawiali na przepływomierz (w tym ASO alfy) przewody, świece...
    cała elektryka była sprawdzona zero błędów a alfa kaprysiła...

    W końcu trafiłem do mechanika który rozebrał rozrząd i co sie okazało ?
    było zerwany klin na wale korbowym i przez to nie miała ducha i nie chciała na zimnym palić.

    Kontrolka od wtrysku będzie ci sie paliła kiedy rozrząd bedzie przestawiony - sprawdzone.
    Jak juz elektrycy nie dadzą rady proponuje poszukać mechanika który będzie miał blokady wałka rozrządu i troche doświadczenia z alfą.

    u mnie po wymianie koła zębatego wałka alfa śmiga że aż miło.
    pali od pierwszego strzału..

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Myślę że tu akurat jest winny czujnik Halla albo krokowiec
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 29-08-2010 o 00:18

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfa Red Zobacz post
    Była już na komputerze i miała usunięte 6 błędów
    Jakich konkretnie?
    Przyczyną być może któryś z czujników, jak wyżej już koledzy nadmienili, albo pompka paliwowa - skąd ten pomysł? Bo dwa-trzy dni temu było w warsztacie gdzie mam praktyki autko z identycznymi objawami (poza kontrolką) - pompka była tak zasyfiona, ze kiedy się nagrzała, to stawała, dopiero, kiedy auto postało i pompka ostygła, znowu mogło przejechać kilka km - co ciekawe, z podłączonym manometrem auto jeździło normalnie (dłuższy przewód - była "poduszka"), a pompka miała ciśnienie obniżone tylko o jakieś 10-15% w stosunku do nowej.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 29-08-2010 o 00:48
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Myślę że tu akurat jest winny czujnik Halla albo krokowiec
    Hall i krokowiec nie powodują braku możliwości odpalenia silnika. Ja jeżdżę bez Halla od lat i chodzi jak zegarek.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Hall i krokowiec nie powodują braku możliwości odpalenia silnika. Ja jeżdżę bez Halla od lat i chodzi jak zegarek.
    Nie do końca poczytaj o usterce tematu.
    Bardzo ciekawe co piszesz o swoim aucie że auto jeżdzi bez halla od lat i to bez problemu,
    dla mnie to bujda i tyle

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A po co miałbym bujać?
    Jak będziesz miał TS to odepnij Halla i sam zobacz, czy będzie różnica w pracy silnika.
    O roli Halla już nieraz wypowiadał sie nasz wybitny elektronik - kolega bubu321.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A po co miałbym bujać?
    Jak będziesz miał TS to odepnij Halla i sam zobacz, czy będzie różnica w pracy silnika.
    O roli Halla już nieraz wypowiadał sie nasz wybitny elektronik - kolega bubu321.
    Nie jest on moim wybitnym elektronikiem, moze Twoim czy waszym?
    Ja nie muszę mieć T.Sa żeby wiedzieć jak pracuje czy odpala silnik z uszkodzonym czujnikiem Halla

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-06-2014, 03:50
  2. [33] 1.7 IE szarpie/przerywa/gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez AR_156 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 08:11
  3. Jtd 1,9 nie chce odpalić i gaśnie na wysokich obrotach
    Utworzone przez wieslaw82 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2010, 17:23
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 08:08
  5. Gaśnie na niskich obrotach
    Utworzone przez Garos w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-01-2007, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory