Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Akcja - Reanimacja

  1. #21
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jak będziesz wszystko montował to pamiętaj, żeby koło zamachowe przykręcić tak, jak było przed remontem.
    Nie to że się czepiam, ale zamachu inaczej nie przykręcisz niż fabryka przewidziała, pasuje tylko w jednym ustawieniu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #22
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    co do koła - pasuje w dwóch położeniach.
    Kupię deprim by sie zrelaksować
    - musiałem dziś zrzucić skrzynię bo k..wa na uszczelniaczu zachciało mi się oszczędzić. po odpaleniu zacząl krwawić - mój błąd ewidentny
    - korek spustowy oleju przękręciłem i krew mnie zalała ze szczęścia jutro a raczej dziś pojadę z miska aby przetulejować ją.

    Ładowanie z mojej winy nie było jednej śrubki przy montażu regulatora nie przykręciłem.

    Generalnie dzień totalnej załamki. No ale nic zawsze może być gorzej.
    Jeden pozytyw to to że silnik pali i super mruczy.
    Idę spać rano trzeba walczyć dalej

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #23
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Warto by poznać prawdziwy powód tych dolegliwości. Może wtedy byłoby łatwiej im zapobiegać
    jest gdzieś taki temat
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Szkoda, że nie posłuchałeś mojej rady z tym uszczelniaczem.
    Ale mimo wszystko współczuję, bo wiem jaka to przyjemna robota.
    Ale też gratuluję bo fajnie jest poczytać o takim efekcie mruczenia silnika.

  5. #25
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Właśnie kilka dni temu dyskutowaliśmy z kolegą bubu321 na temat możliwości obrócenia się panewki na przykładzie korbowodu z dobrą panewką wyjętego z silnika 1,8 TS.
    Obejrzeliśmy to sobie dokładnie i wnioski nasze są takie, że TS niczym nie różni się od rozwiązań stosowanych w innych samochodach. Każda półpanewka ma jeden odgięty wypust, więc do obrócenia tego układu trzeba by użyć jakiejś piekielnej siły, która praktycznie może wystąpić tylko podczas zatarcia, tj. przy braku odpowiedniego smarowania, np. w razie zaniku ciśnienia oleju.
    Dlatego bardzo niepokojące jest czytanie informacji, że zadbany silnik TS z dobrym olejem i dobrym ciśnieniem miał obróconą panewkę.
    Kolego Cinas1980, czy posiadasz zdjęcia tej obróconej panewki? Może taka analiza - w szczególności dokładne oględziny wypustów panewki i zamków w korbowodzie i pokrywie korbowodu, doprowadzą do jakichś konkretnych wniosków co do przyczyny występowania tego zjawiska w TS.
    nie przeczytałem tego wcześniej więc odpowiadam - zgadzam się z wami że absolutnie niczym się nie różni korbowód od innych rozwiązań. zamki te same, korbowód jak korbowód wygląda w czym tkwi szkopuł nie mam pojęcia. Ale wiem jedno ten silnik miał już kiedyś jakieś przygody których do końca nie znam ale się domyślam a to wszystko co się dzieje to konsekwencja tego. Wał poza tym że był do szlifu to był lekko krzywy.

    Niestety nie mam już tych panewek zostały u ślusarza ale jedno co z nich zostało to żyletki dosłownie grubości połowy zdrowych panewek. Zamków praktycznie nie było śladu
    Konkluzja - te silniki nie są "idioto odporne" - chodzi mi o to że tu trzeba wszystkiego pilnować dbać wymieniać . Nic nie mam do opli, vw itp ale tam nawet jak coś zaniedbasz to to będzie jeździć. Zrobisz wymianę oleju co 30 tys i dalej pojedzie bez takich cyrków.. Ale to temat na inny wątek.

    Dziś miskę zawiozłem jutro do odbioru, przy okazji wyszło że jest popękana w okolicach korka więc będzie też pospawana.
    Jutro chwila prawdy, już mnie chyba nic nie zdziwi

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #26
    9none
    Gość

    Domyślnie

    jest gdzieś taki temat
    może ktoś znalazł ten temat.
    nowy nie bardzo potrafi sobie pomóc.
    a szukanie na tym forum to w odpowiedzi za dużo tematów dostaję.

  7. #27
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dziś nareszcie auto złożone. Jazda próbna była iiii jest ok wszystko. Nawet śrubek za dużo nie zostało .
    Dziś trochę koło komina pojeżdżę a jutro trasa ponad 300 km. Mam nadzieję że lawety nie będę musiał zamawiać

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej dziwna wiadomośc jaką znalazłem na naszym forum, a może autor ma rację ?

    Kod:
    ....
    Powodem całej opisywanej awarii był tylko i wyłącznie filtr oleju.
    Nie kupujcie filtrów nie wiadomo jakich tylko oryginał.
    Podobno są źle skatalogowane.
    Filtr do alfy nie ma zaworka powodującego powrót oleju z magistrali po zatrzymaniu silnika, natomiast filtry innych producentów mają, chociaż gwint i wymiary filtra są te same.
    Podejrzewam, że filtr jest powodem zatarć wałów korbowych  o których tak dużo słychać.
    Po wymianie oleju i filtra na oryginalny ciśnienie gaśnie już jak kręci rozrusznik, a silnik jeszcze nie zapalił.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Gratulacje - życzę szerokiej i bezpiecznej drogi.

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z tym filtrem bez zaworku, czy z filtrem z zaworkiem ?.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. reanimacja klimy
    Utworzone przez 1mmaattii w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 14:45
  2. Reanimacja kluczyka
    Utworzone przez beriba w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 11:31
  3. [146] Reanimacja termostatu.
    Utworzone przez rysiontko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory