Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 34 z 34

Temat: Akcja - Reanimacja

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - poniżej dziwna wiadomośc jaką znalazłem na naszym forum, a może autor ma rację ?

    Kod:
    ....
    Powodem całej opisywanej awarii był tylko i wyłącznie filtr oleju.
    Nie kupujcie filtrów nie wiadomo jakich tylko oryginał.
    Podobno są źle skatalogowane.
    Filtr do alfy nie ma zaworka powodującego powrót oleju z magistrali po zatrzymaniu silnika, natomiast filtry innych producentów mają, chociaż gwint i wymiary filtra są te same.
    Podejrzewam, że filtr jest powodem zatarć wałów korbowych  o których tak dużo słychać.
    Po wymianie oleju i filtra na oryginalny ciśnienie gaśnie już jak kręci rozrusznik, a silnik jeszcze nie zapalił.
    Chyba odwrotnie powinno być - zaworek zwrotny powinien właśnie uniemożliwic odpływ oleju po zatrzymaniu silnika. Ja od lat jeżdżę z filtrem tuela, który jest właśnie wyposażony w zawór zapobiegający odpływowi oleju.
    No, ale to bardzo ciekawy głos w dyskusji jest.

  2. #32
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ja mam filtr mann 712/16 jutro spojrzę czy on takowy zawór ma.

    co by nie było tak do końca słodko - źle zespawano mi miskę i się sączy nie kapie nie leci ale widać że się poci. Kiedyś ją wyjmę i dam do poprawki. zrobiłem około 60 km w cyklu mieszanym iii jest fajnie, jutro trasa.

    mam nadzieję że z rok jeszcze alfa polata, bo jak padnie nie będę miał czym do szkoły dojechać.

    wiem jedno jakby teraz zdechła poszła by na żyletki

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #33
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Trasa zrobiona odbyło się bez ekscesów. Odbyło się bez niespodzianek. Zrobię jeszcze z 300 - 400 km i wymienię olej z filtrem. Silnik kręciłem nie wyżej jak 3- 3.5 tys. obr choć noga swędziała by pocisnąć.

    czy robić adaptację dla silnika po włożeniu nowej przepływki i sondy?

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie jest wymagane.
    - zrobienie resetu oraz adaptacji pozwala w szybki sposób określić parametry adaptacyjne TRA , FRA bez czekania na te 200 km.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. reanimacja klimy
    Utworzone przez 1mmaattii w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 15-07-2015, 14:45
  2. Reanimacja kluczyka
    Utworzone przez beriba w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 11:31
  3. [146] Reanimacja termostatu.
    Utworzone przez rysiontko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 13-04-2008, 19:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory