Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 54 z 54

Temat: Auto pływa jak pada deszcz

  1. #51
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał RONI Zobacz post
    różnica w rzeźbie bieżnika dwóch tylnych opon
    Jasne że ma to ogromny wpływ na trakcję.

    Nie bezpodstawnie zapisane jest w przepisach że opony na jednej osi muszą być takie same. Na przeglądzie diagnosta by się czepił, co bardziej wnikliwy gliniarz też i jakby sie uparł to mógłby nawet dowód zatrzymać...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał RONI Zobacz post
    Tak sobie czytam te różne teorie (niektóre bardzo ciekawe, nie powiem) i postanowiłem się wtrącić między przysłowiową wódkę a zakąskę, choć z tego co widzę impreza podzielona - dwa stoliki po przeciwnych stronach sali

    Otóż autor tematu z jakiegoś powodu pływa na mokrej nawierzchni, na suchej zaś wszystko ok. Fakt - śmiga na zimówkach zamiast (co dla niektórych stało się głównym tematem) na letnich. Wadzicie się o względy bezpieczeństwa, rozsądku, ekonomii połączonej z brakiem funduszy, etc.
    A nie przyszło Wam do głowy, że to nie sam rodzaj opony ma tu znaczenie a opony same w sobie??? Ich stan, rodzaj bieżnika, kierunek opony czy też uszkodzenia lub wady opony często nie widoczne gołym okiem mogą mieć kolosalne znaczenie w takim przypadku.

    Podam przykład z własnego doświadczenia. Teoria jak najbardziej jest istotna - niepoparta doświadczeniem jednak często nic nie warta.

    Kilka m-cy temu miałem identyczną sytuację. Auto zaczęło pływać. Najpierw delikatnie, ale z czasem coraz gorzej. Na suchym ok, ale wystarczyła niewielka kałuża i uczucie jakbym wjechał w masło. Potrafiło mnie przesunąć na drodze nieraz o dobre 30cm ... swoją drogą ciekawy widok dla kogoś jadącego za mną...
    Poza tym zauważalnie ścinało mi tylne opony, zwłaszcza prawą gumę. Obie opony Firestone ale minimalnie różniące się rzeźbą bieżnika - z takimi kupiłem auto, a że były w bdb stanie i auto jeździło przez pewien czas super, tak zostawiłem.
    Ustawiłem zbieżność, postanowiłem też wymienić tuleje. Czekając na przesyłkę z tulejami złapałem gumę - jedna z opon była już tak łysa, że niewiele trzeba było, by ją przebić. W ten sam dzień założyłem 2 nowe gumy z tyłu w obawie, że zacznie mi je ciąć od nowa zanim zmienię te tuleje. Wyjeżdżam na drogę (akurat padało), a auto jedzie jak na kleju! Po zmianie tylnych opon jak ręką odjął !!! Jeżdżę już pół roku i żadnego problemu, bez wymiany tulei i ingerencji w zawias . Gumy ścierają się równomiernie i bez żadnego ścinania od którejkolwiek strony.
    Do dziś się zastanawiam, o co chodzi i jedynym racjonalnym wytłumaczeniem jest różnica w rzeźbie bieżnika dwóch tylnych opon, co w jakimś stopniu wpłynęło na pracę (bardzo wrażliwego jak wiadomo) zawieszenia, co w efekcie ścięło zwłaszcza jedną stronę.
    Polecam założyć inne koła (z dobrymi oponami!) i sprawdzić, czy jest różnica. Nie mówię, że tak musi być w Twoim przypadku, ale u mnie pechowe złapanie gumy okazało się przypadkiem szczęśliwym rozwiązaniem problemu. Próba nie strzelba
    Problem już w zasadzie został rozwiązany a kwestia opon jest tu, jak się okazuje drugorzędną sprawą.

  3. #53
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfamaniak156 Zobacz post
    Jasne że ma to ogromny wpływ na trakcję.

    Nie bezpodstawnie zapisane jest w przepisach że opony na jednej osi muszą być takie same. Na przeglądzie diagnosta by się czepił, co bardziej wnikliwy gliniarz też i jakby sie uparł to mógłby nawet dowód zatrzymać...Pzdr
    Nie pytałem czy ma wpływ czy też nie. Nie twierdzę, że jest bez znaczenia, gdyż jak opisany przypadek pokazuje, nawet minimalna różnica może mieć ogromne znaczenie. Zależy to jednak od wielu innych parametrów, charakterystyki danego zawieszenia, jego stanu technicznego oraz kilku innych czynników, które niejednokrotnie niwelują tego typu różnice.
    Przepisy, przeglądy, diagności, kontrole drogowe i inne sprawy to już zupełnie osobna kwestia - nie związana z tematem.

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Problem już w zasadzie został rozwiązany a kwestia opon jest tu, jak się okazuje drugorzędną sprawą.
    Z tym akurat jeszcze bym się wstrzymał...
    Osobiście byłem pewien, że czeka mnie robota zawieszenia. Zamówiłem części jakie zalecił mechanik sprawdzający zawias. Pewnie gdybym to zrobił (czyt. usztywnił wszystko), jakiś czas byłoby idealnie. Jak widać jednak nie stan zawieszenia był przyczyną, choć nie wykluczam, że tak może być w tym przypadku. W końcu to najczęstszy powód "rybiego zadu".
    Próba z wymianą kół na inne w porównaniu z remontem zawieszenia nic jednak nie kosztuje - może jedynie pomóc w wyeliminowaniu jednej z kilku przyczyn złej trakcji.

    ps. nie wtrącam się w trwającą m-dzy Wami "dyskusję" na temat samego rodzaju opon, tego czy i jakie ma znaczenie na prowadzenie i bezpieczeństwo. Każdy widzę od początku ma swoje zdanie i teraz oczywiście broni go za wszelką cenę...trzeci pogląd na ten temat, przynajmniej w tym wątku jest co najmniej zbędny.
    Pozdrawiam!

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    OT

    Właśnie wróciłem z Chorwacji. wielu Chorwatów jeździ w środku lata (30 w cieniu lub więcej) na zimówkach. Jako że miejscowość turystyczna, było też wielu Austriaków. Przyjechali na zimówkach. Całą chorwacką autostradę, przy 30 i w pełnym słońcu, z prędkościami ponad 120km/h. Przeżyli

    EOOT

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-01-2016, 15:40
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 16:21
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 19:41
  4. [146] Deszcz pada alfa nie pali na jeden gar!!
    Utworzone przez piterek83x w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-07-2011, 21:20
  5. [146] auto sie zamula jak pada i jest woda chyba w nawiewie
    Utworzone przez ken87 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-10-2009, 14:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory