Alfa 156: masa własna 1340-1510 kg
Alfa 166: masa własna 1420-1510 kg Źródło: Wikipedia
Czyli pewnie ok 100kg. Nie tak dużo, zależy jeszcze od silnika ale skoro mamy ten sam..
Tzn spala Ci więcej niż 12 L ? A mierzyłeś sam czy komp ?
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Wniosek mam jeden - jak ciśniesz tak palisz![]()
STOP CIOTOM DROGOWYM
Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA
Zaraz po ruszeniu władowałem się w średni korek to 13 było. Norma, auto pali a stoi, spalanie średnie trzeba odpowiednio interpretować. Gdybyś 100km zrobił tak jak te 17, wyszłoby takie spalanie. Ale kolejne 20km z jednostajną prędkością 60 i już masz koło 7-8.
Jedna uwaga - termostat. W JTD nie powinno być "w trasie 80". Powinno być zawsze i wszędzie takie samo (warunek kontrolowanego zapłonu). Może nie zamyka, to też tłumaczyłoby zbyt wysokie spalanie na krótkich trasach - wolne nagrzewanie.
EDIT PS:
Średnia prędkość 11km/h i przebieg 17km w prawie 2 godziny też o czymś świadczą![]()
Ostatnio edytowane przez żuwik ; 04-09-2010 o 08:41
czemu autora dziwi takie spalanie na ICS???
Przecież stales w korku, przejechales 17km w 1,8h (1:48), ze srednia predkoscia 11kmh.
Wiec tak:
czas przejazdu ok 1,8h
dystans 17km
powiedzmy ze auto pali 1l/h jak stoi, przy spalaniu ok 10l/100km przejechales 17km co daje 1,7l. W sumie spalil powiedzmy 2,7l.
Spalanie srednie wyliczane przez komputer to ilosc paliwa spalonego w czasie (nie tylko jadac ale i stojac) do dystansu pokonanego w tym czasie.
Czyli spaliles w sumie 2,7l, przejechales 17km - daje to 2,7*100/17=~16l/100km.
komputer pokazuje 17 bo ja szacowalem :p
Szczerze nie szukałem nic o termostacie w JTD bo mój działa idealnie i utrzymuje 90 w trasie, w korku, w Chorwacji przy 30st w cieniu i w Polsce przy 5 st w nocy, w dni suche i mokre. Do swoich "teorii" nikogo zmuszał nie będę, bo już raz na tym forum pogardzono moją wiedzą, więc jej resztę zachowam dla siebie, jednak wg mnie tak powinna wyglądać temperatura w nowoczesnym silniku diesla.
U mnie również zawsze pokazuje 90 st. Nie ważne czy cziepło czy -20, zawsze po nagrzaniu równo 90 st!