Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: pomocy gasnący jtd

  1. #1
    atnilp
    Gość

    Domyślnie pomocy gasnący jtd

    Witam,
    dopadło mnie to dzisiaj. Jadę sobie spokojnie po żone do pracy a tu trach silnik zgasł w czasie jazdy. Myślę o w mordę chyba brakło ropy bo rezerwa migała. Szczęście dotoczyłem się na cpn dolałem ropy a tu nic. Obok był warsztat wiec mówią zapowietrzony, siada gość do auta drugi dmuch z pistoleta do baku i gada. Jade dalej, zabrałem zonę a tu w centrum miasta bach powtórka. Tym razem paliwa było dość. Czekam czekam jakies 20 minut lib dłużej próbuje zapalic i jest zaskoczył, szczęśliwie wróciłem do domu powolutku jakies 12 kilometrów. Przed domem czekam co sie stanie silnik pracuje równo wiec mały gaz jaies 2100 obrotów słychac turbinkę wszystko ok atu nagle bach zmów zgasł. czekam jakiś czas próbuje i chura pali. Co to do diabła może być pompka w baku, filtr paliwa błąd komputera pomocy. Dodam że jsk nie idzie zapalic to na zegarach nie gaśnie kontrolka z wtryskiwaczem. po odczekaniu wszystkowraca do normy lapka gaśnie autko zapala. Prosze o radę.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Witaj kolego;]
    Po pierwsze odkręć plastikową pokrywe silnika z góry i zobacz czy wszystkie wezyki od wtryskiwaczów są całe i czy gdzies obok nie jest schlapane paliwem,jezeli jest to w tym problem koszt oryginału w serwisie całej wiazki takich wezyków około 90zł!! Drugie kiedy ostatni raz były wymieniane filtry?? Trzecia opcja w baku jest filtr paliwa i on sie mógł zatkać...trzeba wtedy sciagac tylnia kanape i dojsc do baku i odkercic takie koło ktorym jest zakrecony bak i spuscic paliwo a nastepnie idziesz do sklepu i kupujesz taki sam filtr,na nim robia sie glony zatyka sie po kilku latach...glony??moze dziwne,ale jest tak ja juz kilka takich przypadków widziałem w fiacie croma z lat 91-96 Jezeli to nie pomaga to juz nie wiem,tzreba szukac jakiegos dobrego mechanika.... a silnik zachowuje normalną temperature?? nie przekracza 90stopni?? czy moze temperatura silnika jest zbytduza i elektronika go odłacza

    Pozdrawiam i życze powodzenia w szukaniu usterki...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To raczej coś z elektroniką - stawiam na czujnik położenia wału korbowego.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    atnilp
    Gość

    Domyślnie

    Serdeczne dzieki za podpowiedzi.
    Silnik chodzi super oczywiście do momentu kiedy zgasnie, pracuje idealnie we wszystkich zakresach obrotów, samochód ma dobre przyspieszenie itd. temperatura nie dobija nawet do drugiej kreski na zegarze. Ja sobie postoi to potem jest ok. A dzwoniłem do znajomego mechanika i po zgasnięciu silnika kazał mi odkręcic wlew paliwa wtedy wiecie co strasznie zassało powietrza z zewnątrz, poruszałem przewodem paliwowym i rozebrałem korek zrobiłem około 12 km jazdy zjedną przerwą (wizyta u teściowej) i po powrocie do domu troche potrzymałem autko na obrotach tak 2500 po wyłączeniu silnika okręcam wlew paliwa a tu cisza . Czyżby problemem było wytwarzanie sie podciśnienia w baku. Jutro wymieniam filtry ten w baku i ten w komorze silnika a potem troche odwagi i dalsza przejazdzka. Dam znać co i jak
    może sie to innym przyda.
    Na razie serdecznie dziekuję.

  5. #5
    Sysio166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    To raczej coś z elektroniką - stawiam na czujnik położenia wału korbowego.
    Mi padnięty czujnik wyłączał silnik kiedy tylko był nagrzany, na zimno palił normalnie. Miałem podobny problem, co prawda nie aż tak często mi się to zdarzało, ale bywało. Okazało się, ze to jeden z wtryskiwaczy padł-koszt zamiennika 700zł...w ASO 1800zł.

  6. #6
    atnilp
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    jeszcze jestem przed wymianą filtrów. Zrobiłem taki mały eksperyment i co sie okazało.
    Pojechałem do pracy spokojnie i bez zbędnego obciazania silnika wszystko ok prawie 10 km bez problemu. Jak wracałem tez jechałem ostrożnie i delikatnie wszystko ok i tak dwa kilometry od domu zatrzymałem sie wysadziłem kolege i ognia 1 decha 2 decha 3 decha auto idze super wkładam 4 i tu bęc silnik gasnie. Zatrzymuje sie co kilka chwil włączam zapłon pomka w baku pompuije paliwo za około 15 - 20 minut silnik znów pracuje ochoczo. Logicznie nasuwa sie myśl że to faktycznie filtr który niema dostatecznej przepustowości. Zobaczymy wieczorem. Narka.

  7. #7
    Sysio166
    Gość

    Domyślnie

    Czyli gaśnie po mocnym rozgrzaniu...jak u mnie przy padniętym czujniku... Tak czy inaczej powodzenia, oby to były tylko filtry :wink:

  8. #8
    atnilp
    Gość

    Domyślnie

    No tak to jednak nie filtry, ale przynajmniej wymienione. Mam telefon do goscia z odpowiednim sprętem do diagnostyki silnika tylko ugadac termin i zobaczymy co siedzi w tym ustrojstwie. Sysio166, tak przy okazji ile kosztuje taki czujnik temperatury.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wawa
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ano fitry to raczej nie ma nic do gadania bez komputra raczej nie znajdziesz usterki
    choc ciekawe te 15 minut czekania !!!!
    159-270/505 /Ghibli 2.8 Bi-Turbo 381km/156 2.4 Grafittowy klekot 180/380 /AR 156 3.2GTA Rozbita

  10. #10
    atnilp
    Gość

    Domyślnie

    Tak wiec w sobote z ranka jade do goscia co serwis diesla, jak dzwoniłe do niego i zaczołem opisywać objawy sam dopowiedział reszte chyba gościu wie co trzeba. Posiada odpowiedni komputer do diagnostyki tego typu silników(ma tez straszne kolejki ten termin to po znajomości inaczej gdzies pod koniec października). Teraz cierpliwości i nadziei że to nic takiego strasznie powaznego.

Podobne wątki

  1. Gasnący silnik 1.6 TS
    Utworzone przez awek7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2015, 17:13
  2. Gasnący xenon
    Utworzone przez matusca w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 07:27
  3. GasnĄcy silnik 1.9 jtd 105 km pomocy
    Utworzone przez SZCZEPAN1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 12:53
  4. 1.9 jtd 105 km gasnĄcy silnik pomocy
    Utworzone przez SZCZEPAN1234 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-12-2010, 20:48
  5. Gasnący silnik
    Utworzone przez wisiol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-11-2007, 18:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory