Strona 11 z 44 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718192021 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #101
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    156 1.8 TS 16V 140 PS
    Acceleration in gears: (fabryczne)
    60-100 km/h IVth or top gear (s):10.8
    80-120 km/h Vth or top gear (s):16.2
    Overtaking factors: (pozafabryczne, czyli po redukcji biegów)
    60-100 km/h (s):5.3
    80-120 km/h (s):7
    100-180 km/h (s):27.6

    156 2.4 JTD 140 PS
    Acceleration in gears: (fabryczne)
    60-100 km/h IVth or top gear (s):7.9
    80-120 km/h Vth or top gear (s):11.3
    Overtaking factors: (pozafabryczne, czyli po redukcji biegów)
    60-100 km/h (s):5.5
    80-120 km/h (s):7.1
    100-180 km/h (s):29.7

    Weźcie pod uwagę większą pojemność diesla i turbinę pod maską.
    Za stroną http://www.automobile-catalog.com

    Pytam, gdzie jest ta przepaść? (1.8vs2.4!)
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  2. #102
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Nikt chyba nie rozumie, że porównywanie turbodiesla z wolnossącą benzyną jest totalnie bezsensowne. To zupełnie inna technologia, co bardzo dobrze widać w cenie nowego samochodu.
    Porównajcie natomiast 1.3 jtd do 1.4 multiair w MiTo. Ba weźcie sobie 1.6 jtdm, żeby nie było. Tutaj technologia jest porównywalna, ale osiągi nijak!

  3. #103
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    premek zgoda

    ale takie porównanie daje bardzie do myslenia (wolnossaca benzyna i doładowany JTD), a przynajmniej powinno...

    pozdrawiam
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  4. #104
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Audi A5 Sportback
    Postów
    768

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    niestety!? właśnie tak się jeździ wysokoobrotowym benzyniakiem - redukcja (czasem o dwa biegi) i ogień..
    Do tego jeszcze dopisz, że benzyna jest fajna bo jest cicha Nie każdy lubi tak wachlować lewarkiem na trasie i przy okazji rzucać głowami pasażerów do przodu i do tyłu. Moment obrotowy dostępny w każdym momencie pod prawą stopą - to jest to! Jak już wspominałem - każdy ma to co lubi (lub to na co go było stać przy zakupie, byle później nie dorabiać teorii do tego). Przyznam szczerze - jak dla mnie w Alfie to tylko JTD(m) albo V6 (nowych turbobenzynowych jednostek nie znam jeszcze za dobrze)

  5. #105
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Do tego jeszcze dopisz, że benzyna jest fajna bo jest cicha
    tego pisać nie muszę bo przecież wie o tym każdy kto kiedykolwiek miał do czynienia z tymi silnikami (JTD i np TS). jeśli chodzi ci o wysokie obroty to fakt moj TS jest jest przyjemnie głośny

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Nie każdy lubi tak wachlować lewarkiem na trasie i przy okazji rzucać głowami pasażerów do przodu i do tyłu.
    jak nie lubisz wachlować lewarkiem to bierzesz automat. przyznam szczerze że machanie lewarkiem w trasie to dla mnie słaby argument - dużo lewarkiem machasz w mieście. przyśpieszanie z redukcją nie musi odbijać się na szyi pasażerów - kwestia opanowania techniki...

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Moment obrotowy dostępny w każdym momencie pod prawą stopą - to jest to!
    nie chce mi się szukać wykresów momentu dla 1,8 TS i 2,4 JTD ale czy przypadkiem nie jest tak że w JTD moment masz od 2k do 5k obrotów a w 1,8 TS od 3k do 6k?

    Cytat Napisał psylo Zobacz post
    Przyznam szczerze - jak dla mnie w Alfie to tylko JTD(m) albo V6 (nowych turbobenzynowych jednostek nie znam jeszcze za dobrze)
    twój post zmusił mnie do pewnej refleksji:
    porównywanie JTD do V6 to tak jak porównywanie Koszalina i Warszawy....to zupełnie inny poziom osiągów, doznań, itp. jeśli chcemy porównać benzyne z dieslem powiniśmy porównywać bezpośrednich konkurentów w wypadku 156 IMO jest to JTD (żeby był bezpośredni koniecznie 2,4) i TS. co o tym myslicie?
    Ostatnio edytowane przez ziomster ; 11-09-2010 o 12:56
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  6. #106
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Pytam, gdzie jest ta przepaść? (1.8vs2.4!)
    Którego byś wybrał, gdybyś miał dostać w prezencie? Bo ja 2,4 - pomijając kwestie finansowe, dźwięk TS'a jest dla mnie nie do przyjęcia. Natomiast, gdyby było porównanie, do 2,5 V6 to zastanawiałbym się, ale wówczas 2x większe spalanie działałoby na niekorzyść benzyny.

  7. #107
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    nie chce mi się szukać wykresów momentu dla 1,8 TS i 2,4 JTD ale czy przypadkiem nie jest tak że w JTD moment masz od 2k do 5k obrotów a w 1,8 TS od 3k do 6k?

    twój post zmusił mnie do pewnej refleksji:
    porównywanie JTD do V6 to tak jak porównywanie Koszalina i Warszawy....to zupełnie inny poziom osiągów, doznań, itp. jeśli chcemy porównać benzyne z dieslem powiniśmy porównywać bezpośrednich konkurentów w wypadku 156 IMO jest to JTD (żeby był bezpośredni koniecznie 2,4) i TS. co o tym myslicie?
    I JTD i V6 dysponują dużym momentem w niskich obrotach i to je łączy, i o to chodziło autorowi, i dlatego wolałem JTD niż TS.

    Co do wykresów momentu - poszukaj jednak. Powiedz mi wtedy Czy przypadkiem JTD przy 1200rpm nie ma większego momentu niż maksymalny moment TS. Oczywiście nie oznacza to, że JTD ciągnie lepiej przy 1200 niż TS przy 3900rpm. Zdejmij klapki z oczu i patrz co ludzie piszą.

    Piszesz TS jest cichy, ale trzeba jeździć w wysokich obrotach i wtedy jest głośny.... Witki opadają. Po raz kolejny podkreślam, TS jest dobrym silnikiem, ale to nie znaczy że jest nadsilnikiem i bije diesle na głowę w każdej kategorii...

  8. #108
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Którego byś wybrał, gdybyś miał dostać w prezencie? Bo ja 2,4 - pomijając kwestie finansowe, dźwięk TS'a jest dla mnie nie do przyjęcia. Natomiast, gdyby było porównanie, do 2,5 V6 to zastanawiałbym się, ale wówczas 2x większe spalanie działałoby na niekorzyść benzyny.
    A jtd ma taki super dzwiek... panowie nie popadajcie w samo uwielbienie własnych silników

    Dla mnie na plus dla TS przemawia klutura pracy - zero drgan, cicho w kabinie, ładnie sie wkreca na obroty i ciągnie na wyższych lepiej niż nie jeden diesel. Akurat jakies tam porównanie mam.

    Za jtd przemawia przyspieszenie z 2 i 3 biegu jak chce kogos pod górke wyprzedzic to zero stresu bo silnik dobrze ciągnie, oczywiscie spalanie i o niebo lepsze brzmienie niż tdi z podobnych lat produkcyjnych.

    Nie ważne, czy TS, czy JTD, bo każdym da sie fajnie pojechac jak sie umie w miare dobrze zmieniac biegi

  9. #109
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Co do wykresów momentu - poszukaj jednak. Powiedz mi wtedy Czy przypadkiem JTD przy 1200rpm nie ma większego momentu niż maksymalny moment TS. Oczywiście nie oznacza to, że JTD ciągnie lepiej przy 1200 niż TS przy 3900rpm. Zdejmij klapki z oczu i patrz co ludzie piszą.
    a wy czytajcie ze zrozumieniem to co pisze. ja nie powiedziałem że TS ma wiekszy moment niż JTD. chciałem zwrócić uwagę na przebieg momentu.

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Piszesz TS jest cichy, ale trzeba jeździć w wysokich obrotach i wtedy jest głośny
    znów mieszasz. ustalmy:
    -na jałowych obrotach TS jest cichszy niż JTD na jałowych
    -na wysokich obrotach TS jest przyjemnie głośny kiedy diesel jest tylko głośny.

    Cytat Napisał żuwik Zobacz post
    Po raz kolejny podkreślam, TS jest dobrym silnikiem, ale to nie znaczy że jest nadsilnikiem i bije diesle na głowę w każdej kategorii...
    ja też nigdy nie twierdziłem że TS jest nadsilnikiem. tematem dyskusji jest "czemu silniki benzynowe są na wymarciu?". my temat zawęzilśmy do porównania TS i JTD i wyszło nam że silniki są porównywalne (każdy ma mocne i słabsze strony ale w całokształcie są porównywalne-1,8TS i 2,4 JTD można traktować jak bezpośrednich konkurentów). więc to nie osiągi determinują wybór silnika (benzyna vs diesel) lecz coś innego. ja się skłaniam ku tezie że to pozorne oszczędności wynikające ze stosowania tańszego paliwa i mniejszego jego zużycia...
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  10. #110
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Ja ostatnio sporo jeżdżę poza miastem (mniej więcej 15%-20% miasto i reszta trasa). Przy mega eco-drivingu (ale z prędkością średnią 60 km/h - na polskich drogach ciężka do osiągnięcia często), czyli nie przekraczanie 100 km/h (nie licząc wyprzedzania), dojeżdżanie na hamowaniu silnikiem do każdego skrzyżowania, delikatnie gazowanie, ale i z wyprzedzeniami na trójce i ciągnięciu do 5000 - 6000 obr. udało mi się osiągnąć 6.7 l/100 km. Przy jeździe już trochę ostrzejszej w mieście i nieco na trasie spalanie doszło do 6.9 l/100 km. Przy takim wyniku nie widzę sensu kupowania diesla. Oczywiście, silnik ma 105KM i królem szos nie jest, ale pozwala na całkiem sprawne poruszanie się.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory