ja zalozylem Kleber Krisalp HP2 205/55/r16 i jestem bardzo zadowolony![]()
ja zalozylem Kleber Krisalp HP2 205/55/r16 i jestem bardzo zadowolony![]()
witam. ja mam 225/45 R17 i przod na sniegu sie trzyma ale tyl ucieka...
Dębica Frigo II - dobrze trzymają się drogi, super na śniegu jednak trochę głośne na nawierzchni
Ja jezdze na oponkach Vredestein Snowtrac 2 185/65/R15. Nie ma takiego podjazdu zebym go nie pokonał. Jest to opona, która doceni niejeden fan szybkiej zimowej jazdy.
Jeździ ktoś jeszcze na takim sprzęcie? A jak wasze odczucia?
Ja zapiąłem nowe GY Ultra Grip 7+ i póki co nie mam zastrzeżeń.. Jedynym minusem jest świadomość posiadania nowych markowych opon i może nienajostrożniejsza jazda tym spowodowana..![]()
pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9
Gold Gum 205/55/16rotesting-Cows:
zdecydowanie odradzam barumki bo się bellcia ślizga trochu....
Witam.
Może do zimy jeszcze jeszcze ale zastanawiam się jakie oponki kupić i tu pytanie:
zastanawialiście się kiedyś nad indeksem prędkości przy zakupie?
Z tego co czytałem nie powinien być niższy niż zalecany
- u mnie jest H czyli 210km/h ale oponki upatrzyłem T - 190km/h.
Akurat nie chodzi tu o to, że będziemy jeździć z taką prędkością
(jeśli nawet byłaby możliwa w tym autku)
tylko chodzi o parametry konstrukcyjne opony, które różnią się dla poszczególnych indeksów.
Tutaj kilka opinii ekspertów, którzy o tym wspominają.
Oczywiście żaden nie powie, żeby brać niższe indeksy niż zalecane ale czy to aż tak istotny szczegół?
Jasne, że różnica będzie między indeksami P a W ale H i T?
Może zbyt sobie zawracam głowę takim detalem ale co Wy myślicie?
Pozdrawiam!
P.S. Przy okazji przydatna ściąga z oznaczeniami opon.
Ja od lat jezdze na indeksie T - bo po pierwsze nielatwo dostac 185/65/15 w H, a jesli juz jest to jest sporo drozsza. Mysle, ze i tak nie przekrocze 190 KM zimowa pora i to na tak dlugi czas by opone szlag trafil.