Strona 14 z 44 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #131
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Litr więcej na setkę jest dla mnie więcej niż nawiązką za brat klekotu i smrodu . Nie wspominając o cackaniu się z turbiną. Wsiadam i jadę, dojeżdżam na miejsce, przekręcam kluczyk i wychodzę.
    Zapomniałes o panwekach nie powiem w jakich silnikach

  2. #132
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    po takich argumentach ja odpadam z dyskusji
    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Jeszcze 1 argument tego typu, to nawet ja odpadnę z tej dyskusji.
    To odpadajcie, bo chłopak wam pokazał czarno na białym, że wasze porównania są niedorzeczne

    Jeszcze raz podkreślam - każdy silnik ma wady i zalety, jednego przekonują zalety tego, drugiego tamtego. Nikt nikogo nie przekona twierdząc, że diesel skończy turbinę po 20oookm a wtryski padną po 25ooo, ani że w TS wariator wymienia się co 2 tygodnie.

  3. #133
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Litr więcej na setkę jest dla mnie więcej niż nawiązką za brat klekotu i smrodu . Nie wspominając o cackaniu się z turbiną. Wsiadam i jadę, dojeżdżam na miejsce, przekręcam kluczyk i wychodzę.
    Widać nie rozumiesz słowa POSTĘP. Bo jak inaczej nazwać sytuację gdy bardzo ciężkie kombi o mocy 150KM pojemności 2.4 i pięciu cylindrach pali mniej niż 105KM alfa 147 - a jak to jeździ ...

    Przez 3.5 roku eksploatacji jeśli chodzi o układ napędowy wymieniłem w moim 156 przepływomierz.


    No dobra co by za dużo nie teoretyzować sięgnąłem po dane testowe z literatury (Auto Świat ). Bohaterami naszego testu są:

    1) AR 156 1.6TS/120 KM mom. obr. 144 Nm przy 4500 obr/min,
    2) AR 156 SW 1.8TS/144 KM mom. obr. 169 Nm przy 3500 obr/min,
    3) AR 156 2.0 TS/155 KM mom. obr. 187 Nm przy 3500 obr/min,
    4) AR 156 2.5/192 KM mom. obr. 222 Nm przy 5000 obr/min,
    5) AR 156 2.4JTD/136 KM mom. obr. 304Nm przy 2000 obr/min, tym co nie wiedzą przypominam, że jest to najsłabsza wersja 2.4 JTD były jeszcze 140 KM i 150 KM.

    Pierwsza konkurencja przyspieszenie 0-100. Dane testowe:

    1.6 – 10,5 s. 1.8 SW – 10,1 s. 2.0 – 9.0 s. 2.5 – 7,6 s. 2.4JTD – 9,6 s.


    Elastyczność (pierwszy pomiar na czwartym drugi na piątym biegu):

    60-100 1.6/12,3___1.8/10,7____2.0/10,8___2.5/9,0 ____2.4JTD/7,4
    80-120 1.6/17,8___1.8/15,5____2.0/15,4___2.5/12,3 ___2.4JTD/10,3


    Spalanie w czasie testu:

    1.6 - 8,8l 1.8 – 8,8l 2.0 – 10,5l 2,5 – 11,2l 2.4JTD – 8.0l



    Czym jest 0,6 s przewagi 2.0/155KM nad 2.4/136KM w przyspieszeniu do 100 km/h wobec 5 s przewagi diesla przy rozpędzaniu z 80 do 120 na 5 biegu ?


    Wnioski: benzyniak dotrzyma kroku dieslowi o podobnej mocy tylko gdy się go kręci a wówcas będzie palił dwa razy tyle co diesel.
    Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 13-09-2010 o 06:48
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  4. #134
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    Jeśli benzyniaka będziesz kręcił to nie dotrzyma kroku dieslowi tylko pięknie go prześciga.
    Poza tym zauważ, że diesel ma turbinę i to tylko ona go ciągnie.

    Oczywiste jest, że każdy silnik ma swoje zalety i wady, z tym że benzyniak ma znacznie więcej zalet niż diesel i stanowczo mniej wad.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  5. #135
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wszystko fajne, ale przewaznie to benzynowy silnik poleci wiecej np. na autostradzie Taki 2.0T.S. leci wiecej niż 2.4jtd. Ciekawe dlaczego?
    troszke danych z ksiązki do 156
    np. taki 1.8T.S na takie samo przyspieszenie do 100 co 2.4jtd - 9,4s, predkosc max. odpowiednio 208 i 205

    Gdybym miał kase to bys nie nie zastanawiał i brał V6 - wyprzedzanie lepsze niż w nie jednym dieslu.

    Nie żebym bronił benzyny, ale do sprawy trzeba podejsc obiektywnie jak juz pisałem.

    Fakt jtd to dobre silniki i przez to też taki jest w mojej 156.

  6. #136
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Jeśli benzyniaka będziesz kręcił to nie dotrzyma kroku dieslowi tylko pięknie go prześciga.
    Poza tym zauważ, że diesel ma turbinę i to tylko ona go ciągnie.

    Oczywiste jest, że każdy silnik ma swoje zalety i wady, z tym że benzyniak ma znacznie więcej zalet niż diesel i stanowczo mniej wad.
    Szczególnie czasy przyspieszeń do 100 to pokazują. Różnice po przecinku a 2.4 miał jednak 136KM czyli mniej niż 1.8-144KM i 2.0155KM do tego jest ciężki jak diabli.

    Świat się pomylił kupował diesle nic nie warte zamiast benzyny. Znajomy kupił sobie właśnie nową ASTRE 1.6 115KM i narzeka że poprzedni avensis kombi D4D 115KM jeździł lepiej do tego astra dużo pali. Akurat miałem wtedy A4 2002 tdi 100KM przejechał się wysiada i mówi "jaki ja błąd zrobiłem że nie wziąłem jednak diesla benzyna to żadna jazda".

    Silniki beznynowe stawały się już gatunkiem na wymarciu dlatego producenci zareagowali wprowadzając turbodoładowanie i różne nowinki techniczne (downsizing, bezpośredni wtrysk itp.). Dzisiaj taki VW 1.4 o mocy 122KM to już niezła maszynka do jeżdżenia tylko za parę lat się okaże, że niezawodność to już nie jest przewaga benzyny nad dieslem (choć ten argument nigdy TS-a akurat nie dotyczył).
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  7. #137
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Kolego jesli myslisz, że turbodoładowane diesle szczególne te nowe z różnymi dodatkaki np. takimi ja filtr cząstek stałych są mniej awaryjne niż benzyniaki to ja nie mam pytań

    zapomniałes jeszcze o najmniejszym jtd w gamie fiata 1.3jtd jezdziłem takim w pandzie i był on słaby na wyższych obrotach - aż szkoda było krecic do miasta ok, ale na trase szybkiego ruchu.... raczej odpada.

    silniki benzynowe nie są gatunkiem na wymarciu, bo wystarczy spojrzec co kupują na zachodzi tam przeważnie ludzie kupują benzyniaki.

    Teraz silniki benzynowe zaczynają byc nowoczesniejsze niż diesle, bo od czasu wejscia jtd do produkcji raczej nic nowego nie wymyslono tylko prowadzono jego ulepszanie
    Ostatnio edytowane przez majster ; 13-09-2010 o 07:40

  8. #138
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Taki 2.0T.S. leci wiecej niż 2.4jtd. Ciekawe dlaczego?
    Dlatego że ma inne przełożenia skrzyni biegów. 2.4jtd ze skrzynią 6-cio biegową jedzie 212.

  9. #139
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek7712 Zobacz post
    Dlatego że ma inne przełożenia skrzyni biegów. 2.4jtd ze skrzynią 6-cio biegową jedzie 212.
    A TS ma skrzynie tylko 5 biegowa i leci tyle co 2,4jtd z 6 biegami, ale zapomniałes napisac, że przed liftem nie było dostepnej skrzyni 6 w jtd... Porównałem auta z okresu produkcyjnego 97 - 01 (taką posiadam książke)

    I nie wiem jak odbija sie dłuższa jazda z max. predkoscią w przypadku diesla na jego żywotnosci.

  10. #140
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Kolego jesli myslisz, że turbodoładowane diesle szczególne te nowe z różnymi dodatkaki np. takimi ja filtr cząstek stałych są mniej awaryjne niż benzyniaki to ja nie mam pytań
    A gdzie ja tak napisałem ? Czy 156 ten problem dotyczył ?
    Cytat Napisał majster Zobacz post
    zapomniałes jeszcze o najmniejszym jtd w gamie fiata 1.3jtd jezdziłem takim w pandzie i był on słaby na wyższych obrotach - aż szkoda było krecic do miasta ok, ale na trase szybkiego ruchu.... raczej odpada.
    Najmniejszy to i słaby ile to ma koni ? 70 ? Miałem Polo 1.4 TDI 75KM, astrę II 1.7 DTI 75KM i nie mogłem się nadziwić, że taka słabizna może tak przyjemnie jeździć.
    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Teraz silniki benzynowe zaczynają byc nowoczesniejsze niż diesle, bo od czasu wejscia jtd do produkcji raczej nic nowego nie wymyslono tylko prowadzono jego ulepszanie
    Im nowocześniejsze będą benzyniaki tym bardziej zawodne się staną. A co wymusiło ten postęp w benzynie ? Słabość wobec diesla.

    Co do filtra to zobaczymy czy diabeł taki straszny dopiero kupiłem 159. Zresztą odkąd można go usunąć to nie jest aż taki problem, choć pewnie że wolałbym tego nie mieć.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory