To odpadajcie, bo chłopak wam pokazał czarno na białym, że wasze porównania są niedorzeczne
Jeszcze raz podkreślam - każdy silnik ma wady i zalety, jednego przekonują zalety tego, drugiego tamtego. Nikt nikogo nie przekona twierdząc, że diesel skończy turbinę po 20oookm a wtryski padną po 25ooo, ani że w TS wariator wymienia się co 2 tygodnie.
Widać nie rozumiesz słowa POSTĘP. Bo jak inaczej nazwać sytuację gdy bardzo ciężkie kombi o mocy 150KM pojemności 2.4 i pięciu cylindrach pali mniej niż 105KM alfa 147 - a jak to jeździ ...
Przez 3.5 roku eksploatacji jeśli chodzi o układ napędowy wymieniłem w moim 156 przepływomierz.
No dobra co by za dużo nie teoretyzować sięgnąłem po dane testowe z literatury (Auto Świat). Bohaterami naszego testu są:
1) AR 156 1.6TS/120 KM mom. obr. 144 Nm przy 4500 obr/min,
2) AR 156 SW 1.8TS/144 KM mom. obr. 169 Nm przy 3500 obr/min,
3) AR 156 2.0 TS/155 KM mom. obr. 187 Nm przy 3500 obr/min,
4) AR 156 2.5/192 KM mom. obr. 222 Nm przy 5000 obr/min,
5) AR 156 2.4JTD/136 KM mom. obr. 304Nm przy 2000 obr/min, tym co nie wiedzą przypominam, że jest to najsłabsza wersja 2.4 JTD były jeszcze 140 KM i 150 KM.
Pierwsza konkurencja przyspieszenie 0-100. Dane testowe:
1.6 – 10,5 s. 1.8 SW – 10,1 s. 2.0 – 9.0 s. 2.5 – 7,6 s. 2.4JTD – 9,6 s.
Elastyczność (pierwszy pomiar na czwartym drugi na piątym biegu):
60-100 1.6/12,3___1.8/10,7____2.0/10,8___2.5/9,0 ____2.4JTD/7,4
80-120 1.6/17,8___1.8/15,5____2.0/15,4___2.5/12,3 ___2.4JTD/10,3
Spalanie w czasie testu:
1.6 - 8,8l 1.8 – 8,8l 2.0 – 10,5l 2,5 – 11,2l 2.4JTD – 8.0l
Czym jest 0,6 s przewagi 2.0/155KM nad 2.4/136KM w przyspieszeniu do 100 km/h wobec 5 s przewagi diesla przy rozpędzaniu z 80 do 120 na 5 biegu ?
Wnioski: benzyniak dotrzyma kroku dieslowi o podobnej mocy tylko gdy się go kręci a wówcas będzie palił dwa razy tyle co diesel.
Ostatnio edytowane przez A.Krystian ; 13-09-2010 o 06:48
Były:
159 1.9 JTDM 2006
156 2.4JTD 2002
Jeśli benzyniaka będziesz kręcił to nie dotrzyma kroku dieslowi tylko pięknie go prześciga.
Poza tym zauważ, że diesel ma turbinę i to tylko ona go ciągnie.
Oczywiste jest, że każdy silnik ma swoje zalety i wady, z tym że benzyniak ma znacznie więcej zalet niż diesel i stanowczo mniej wad.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
Wszystko fajne, ale przewaznie to benzynowy silnik poleci wiecej np. na autostradzieTaki 2.0T.S. leci wiecej niż 2.4jtd. Ciekawe dlaczego?
troszke danych z ksiązki do 156
np. taki 1.8T.S na takie samo przyspieszenie do 100 co 2.4jtd - 9,4s, predkosc max. odpowiednio 208 i 205
Gdybym miał kase to bys nie nie zastanawiał i brał V6 - wyprzedzanie lepsze niż w nie jednym dieslu.
Nie żebym bronił benzyny, ale do sprawy trzeba podejsc obiektywnie jak juz pisałem.
Fakt jtd to dobre silniki i przez to też taki jest w mojej 156.
Szczególnie czasy przyspieszeń do 100 to pokazują. Różnice po przecinku a 2.4 miał jednak 136KM czyli mniej niż 1.8-144KM i 2.0155KM do tego jest ciężki jak diabli.
Świat się pomylił kupował diesle nic nie warte zamiast benzyny. Znajomy kupił sobie właśnie nową ASTRE 1.6 115KM i narzeka że poprzedni avensis kombi D4D 115KM jeździł lepiej do tego astra dużo pali. Akurat miałem wtedy A4 2002 tdi 100KM przejechał się wysiada i mówi "jaki ja błąd zrobiłem że nie wziąłem jednak diesla benzyna to żadna jazda".
Silniki beznynowe stawały się już gatunkiem na wymarciu dlatego producenci zareagowali wprowadzając turbodoładowanie i różne nowinki techniczne (downsizing, bezpośredni wtrysk itp.). Dzisiaj taki VW 1.4 o mocy 122KM to już niezła maszynka do jeżdżenia tylko za parę lat się okaże, że niezawodność to już nie jest przewaga benzyny nad dieslem (choć ten argument nigdy TS-a akurat nie dotyczył).
Były:
159 1.9 JTDM 2006
156 2.4JTD 2002
Kolego jesli myslisz, że turbodoładowane diesle szczególne te nowe z różnymi dodatkaki np. takimi ja filtr cząstek stałych są mniej awaryjne niż benzyniaki to ja nie mam pytań
zapomniałes jeszcze o najmniejszym jtd w gamie fiata 1.3jtd jezdziłem takim w pandzie i był on słaby na wyższych obrotach - aż szkoda było krecic do miasta ok, ale na trase szybkiego ruchu.... raczej odpada.
silniki benzynowe nie są gatunkiem na wymarciu, bo wystarczy spojrzec co kupują na zachodzi tam przeważnie ludzie kupują benzyniaki.
Teraz silniki benzynowe zaczynają byc nowoczesniejsze niż diesle, bo od czasu wejscia jtd do produkcji raczej nic nowego nie wymyslono tylko prowadzono jego ulepszanie![]()
Ostatnio edytowane przez majster ; 13-09-2010 o 07:40
A TS ma skrzynie tylko 5 biegowa i leci tyle co 2,4jtd z 6 biegami, ale zapomniałes napisac, że przed liftem nie było dostepnej skrzyni 6 w jtd... Porównałem auta z okresu produkcyjnego 97 - 01 (taką posiadam książke)
I nie wiem jak odbija sie dłuższa jazda z max. predkoscią w przypadku diesla na jego żywotnosci.
A gdzie ja tak napisałem ? Czy 156 ten problem dotyczył ?
Najmniejszy to i słaby ile to ma koni ? 70 ? Miałem Polo 1.4 TDI 75KM, astrę II 1.7 DTI 75KM i nie mogłem się nadziwić, że taka słabizna może tak przyjemnie jeździć.
Im nowocześniejsze będą benzyniaki tym bardziej zawodne się staną. A co wymusiło ten postęp w benzynie ? Słabość wobec diesla.
Co do filtra to zobaczymy czy diabeł taki straszny dopiero kupiłem 159. Zresztą odkąd można go usunąć to nie jest aż taki problem, choć pewnie że wolałbym tego nie mieć.
Były:
159 1.9 JTDM 2006
156 2.4JTD 2002