Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 21 z 21

Temat: ilość pozaobrotów

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar żuwik
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    166 2,4 JTD CF2 '00 ` ` ` ` ` ` ` ` ` 166 3,0 V6 CF3 '03
    Postów
    925

    Lightbulb

    Pytanie osobiste jest skutkiem mojego podziwu dla Ciebie, że masz ochotę i ambicję tak zgłębiać dość trudny temat, mimo że dziedzina daleka od Twojej profesji Wyciągasz logiczne wnioski i przedstawiasz konkretne argumenty, co - z racji powszechnego zanikania - imponuje mi

    Napisałeś: "(...)Na biegu IV, III, II i I przyspieszania nie ogranicza opór, tylko odcięcie"

    Nie zgadzam się,
    I słusznie zapomniałem dodać że chodzi mi o opór ruchu. Odcięcie to moje uproszczenie, w dzisiejszych czasach w sumie do tego się sprowadza.

    Spadek mocy zawdzięczamy oczywiście temu, że silnik dochodzi do punktu, w którym wzrost obrotów daje mniejszy przyrost mocy niż oporów wewnętrznych. Poza tarciem, jest to głównie opór przepływu - przepustnica i kanały w głowicy nie są w stanie przepuścić więcej powietrza. W przypadku silników doładowanych - kończy się charakterystyka turbo (po laicku, znów ).

    Co do wykresów - masz mnie. Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie. Palnąłem tak, że mi wstyd. jakbyśmy na jedynce osiągali zwielokrotnioną moc życie byłoby zbyt piękne. Nawet godzina pisania posta działa na moją niekorzyść Twoje wykresy to dokładnie to czego szukałem, mi wyszła hybryda z zastoju mózgowego

    Wniosek jest krótki (i niektórym znany), zestawienie "the best of" z naszej wymiany postów da nam całą prawdę i mam nadzieję, że się zgodzisz

    1. Wszystko zależy od charakterystyki silnika i zestopniowania skrzynki, ale
    2. są sytuacje, w których ciągnięcie do odcięcia nie ma sensu (bieg 3. i 4. z Twojego wykresu),
    3. są sytuacje, w których ma (bieg 1. i 2. z Twojego wykresu), ale
    4. nawet wtedy gdy nie ma sensu ciągnąć do odcięcia, przekroczenie punktu Pmax ma sens, choć
    5. generalnie jest to niepotrzebne na drodze i niewydajne, gdyż duże obciążenie przy Mmax skutkuje większą mocą z litra niż przy Nmax

    Mój wykres zostawiam dla potomnych do obśmiania mnie, bo wiem że lubię się czepiać, ale do błędu (oj i to jakiego ) umiem się przyznać

    Żeby nie było, że całkiem OT - temat co to są "pozaobroty" wg examinera jest w toku, ale nie tak prosto to zgłębić jakby się wydawało

    EDIT

    Żeby rozwiać wątpliwości co do pozaobrotów potrzebowałbym oznaczenie kodowe parametru. Jest do załatwienia?
    Ostatnio edytowane przez żuwik ; 22-09-2010 o 12:58 Powód: Update 2

Podobne wątki

  1. Ilość obrotów kierownicą
    Utworzone przez Nemiks w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 20:03
  2. Ilość oleju GT 1.9 JTD, a 147 1.9 JTD
    Utworzone przez szkodnik w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 09:29
  3. Ilość miejsca w GT
    Utworzone przez lokuss w dziale GT
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 12-07-2013, 20:35
  4. ilość km do przejechania
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-03-2010, 01:14
  5. Ilość poduszek
    Utworzone przez zbyl w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory