Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 83

Temat: [156 TS]- dlaczego u mnie nie syczy podczas otwierania korka wlewu paliwa.

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Oczywiście, że tworzą się gazy.
    Benzyna jest bardzo lotna i bardzo szybko odparowuje.
    Poza tym trzeba pamiętać, że pompa jest chłodzona benzyną i ona też nieco "podgrzewa" paliwo. Pewnie nie ma to specjalnego znaczenia w okresie zimowym, ale w lecie może mieć wpływ na prężność par, szczególnie przy niewielkiej ilości paliwa.
    A co do zaworu elektromagnetycznego to wiem, że ECU otwiera go okresowo. Kiedyś chyba kolega bubu321 podawał parametry jego otwarcia.

  2. #22
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Podawał podawał, dobra to teraz problem dlaczego nie otwiera zaworu w trakcie szybkiej jazdy i pozwala by tak się "nagazowało". Może konstruktorzy AR nie wzięli pod uwagę, żu u nas takie paliwko lotne

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja myślę, że konstruktorzy wzięli pod uwagę wszystko, co trzeba.
    A czasokresy otwarcia zaworu też pewnie zostały odpowiednio dobrane. Gdzieś kiedyś czytałem, że ten zawór otwiera się na tzw. ssaniu, kiedy silnik jest zimny i ma duży apetyt na paliwo.
    W każdym razie na pewno w zbiorniku występuje okresowo nadciśnienie i pewnie wcale to nie oznacza, że coś jest uszkodzone.
    Jakoś póki co nie słyszałem, żeby komuś pękł zbiornik.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Dyskusja dość zacięta i na wysokim poziomie widzę, a ja kiedyś czytałem w "poradach" w Motorze, albo AŚ, że jak syczy to źle, bo nie działa odpowietrzanie zbiornika. U mnie w starym merolu syczało, a w Belli nie syczy Zawsze jeżdżę do rezerwy i tankuję do pełna, ale czasem jak robiłem dolewkę to w Mercedesie nie syczało, tylko jak całe paliwko było wyssane I tak też dokładnie było to opisane w tych poradach, o których wspominałem
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  5. #25
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    kiedyś czytałem w "poradach" w Motorze, albo AŚ, że jak syczy to źle, bo nie działa odpowietrzanie zbiornika.
    Ale, że tak napiszę, w którą stronę syczenie? Na zewnątrz czy do wewnątrz? I która strona odpowietrzania mogła by nie działać? Zawór elektromagnetyczny czy ten w korku?
    Napisali ogólnikowo i pewnie bez szczegółów. Taki jeden driver poczyta, przejedzie się kawałek, a na stacji słysząc "psssss" będzie przeliczał już kasę na remont , a chodzić może o chwilowe "nagazowanie" się zbiornika.

    Chyba wolałbym by mi zasysało bo wtedy bym wiedział, że kolektor wyssał opary niż teraz jak dmucha mi w korek.

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarcinTM Zobacz post
    Ale, że tak napiszę, w którą stronę syczenie? Na zewnątrz czy do wewnątrz? I która strona odpowietrzania mogła by nie działać? Zawór elektromagnetyczny czy ten w korku?
    Napisali ogólnikowo i pewnie bez szczegółów. Taki jeden driver poczyta, przejedzie się kawałek, a na stacji słysząc "psssss" będzie przeliczał już kasę na remont , a chodzić może o chwilowe "nagazowanie" się zbiornika.

    Chyba wolałbym by mi zasysało bo wtedy bym wiedział, że kolektor wyssał opary niż teraz jak dmucha mi w korek.
    Było napisane o zasysaniu (do środka) i tak też było u mnie (nie sprawdzałem zapalniczką, ale wiem na pewno), a opisywany problem z odpowietrzaniem związany był raczej (choć nie daję głowy) z odpowietrzaniem w okolicy korka...
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  7. #27
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    U mnie syczy dosc mocno jak tankuje - gosc od LPG powiedzial ze to zle, ze mam cos nie tak z odpowietrzaniem zbiornika no i pewnie dlatego mi faluja obroty na wolnych. Zawsze znajdzie sie jakis powod falowania

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Być może u tych co jeżdżą na LPG syczy częściej, bo benzyny ubywa niewiele, więc zawór przewietrzania nie ma zbyt wiele roboty, za to pary paliwa się wydzielają.
    Ja bym za bardzo nie polegał na opinii pana od tankowania LPG.
    Też jeżdżę na LPG, zawsze mi syczy jak raz na 2-3 miesiące otwieram korek, a nigdy nie mialem żadnych problemów z paliwem. Falowania też nie ma.

  9. #29
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Gosc od LPG - mialem na mysli serwisanta LPG (tzw. gaziarza), a nie obsluge na stacji.

  10. #30
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Być może u tych co jeżdżą na LPG syczy częściej, bo benzyny ubywa niewiele, więc zawór przewietrzania nie ma zbyt wiele roboty, za to pary paliwa się wydzielają.
    No to wyprostuję sytuację, nie mam LPG i syczy dość często prawie przy każdym tankowaniu, chyba za mocno przeciągam auta :/

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 02:45
  2. Pluje olejem z korka wlewu.
    Utworzone przez damianeq w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory