Strona 25 z 44 PierwszyPierwszy ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #241
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Panowie, przecież każdy zdrowo myślący człowiek bez ograniczeń intelektualnych powie, że zarówno Diesel ma swoje zalety, jak i benzyniak. Wszyscy mamy indywidualne potrzeby i inne sytuacje życiowe, które często prowadzą do takiego a nie innego wyboru. Ja swego czasu robiłem prawie 40 tyś rocznie autem prywatnym za własne pieniądze i głupotą i jazda JTD pozwoliła mi wiele oszczędzić (i nie tylko na paliwie...). Co do odgłosów pracy Diesel'a to 1,9 jakoś nimi nie zachwyca ale porównując np JTDm do np TDi przepaść jest duża na korzyść alfy i pisałem już o tym wcześniej, że podczas jazdy w trasie można o tym silniku zapomnieć.

    Oczywiście nie ma co porównywać elastyczności wolnossącego silnika na benzynę z Diesel'em wyposażonym w turbo.

    W momencie gdy silnik benzynowy otrzymuje turbinkę też jest "żywszy" i odczucia z jazdy są zupełnie inne a zakres obrotów użytkowych trochę maleje z racji turbo-dziury i zbędnego wkręcania go na obroty.

    Był bym hipokrytą, gdybym powiedział, że jazda alfami z TS lub V6 jest bez sensu i droga, bo są awaryjne i paliwożerne. Akurat tych aut się nie kupuje dla oszczędzania (chyba, że z dobrym LPG) tylko raczej dla wrażeń (miedzy innymi akustycznych) i osiągów a odpowiednie traktowanie, każdego silnika daje nam satysfakcję z jego użytkowania.

    Zresztą chciałem zauważyć, że jeśli się jest o co unosić to raczej powinna to być dyskusja odnośnie różnic i zalet silników TBi i "klasycznych" jednostek w AR.

    Dajcie na luz i lepiej idźcie umyć auto bo pogoda ładna a brud do alfy nijak nie pasuje. (nawet mniej niż JTD lub LPG...)

    ---------- Post dodany o godzinie 12:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:11 ----------

    Cytat Napisał Ducrider Zobacz post
    w sumie temat milion razy wałkowany, jedynie co mnie ciekawi to ile szanowni koledzy Wujek i Pingwin robią rocznie km ?
    Pingwin? Albo nie doczytałem albo nie ma jego postów w tym temacie? Czy może nick zmienił?

  2. #242
    Użytkownik Świeżak Avatar BartekL
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin
    Auto
    Giulietta Veloce Rosso Competizione, 156 GTA SW, 159
    Postów
    172

    Domyślnie

    W końcu jakiś głos rozsądku w tym temacie Słuchanie jak diesel bez problemu objeżdża benzynę, to już się robi nudne. Przecież nie o to chyba chodzi w tych Alfach...

  3. #243
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolin Zobacz post
    Diesel zawsze będzie gnojony za wszystko przez użytkowników PB. A tylko dlatego że zaczął dorównywać nowoczesnym jednostką benzynowy. Przyspiesza tak samo, elastyczność ma lepszą, spala mniej.

    Mnie to wsio ryba, śmigam czym lubię. Wszyscy tacy fanatycy tych super benzynówek powiem wam jedno. Irytuje mnie jak taki koleś mi wyskakuje przy wyprzedzaniu tego " Tira " i mnie hamuje bo jego benzyna nie ma siły by uciec temu żałosnemu dieslowi co kopci, hałasuję i nie jedzie tak samo na obwodnicy. A przy redukowaniu i butowaniu go do 5-7 tys zaczyna lecieć grafitowy dym ( tak wiem wszyscy mają igiełki silniki ). Kolega też pisał że w dieslu trzeba co chwile zmieniać biegu, sorry a ty w swoim nie musisz redukować biegów żeby sprawnie tego Tira wyprzedzić ? Bo ja nie muszę...

    Ja uważam że każda jednostka napędowa ma swoje wady i zalety, nie ważne czy to PB, ON czy jakiś nowoczesne TFSI. Jeden silnik nie może być aż tak wspaniały że jest lepszy od innych. Jeśli ktoś tak myśli to niech zmieni lekarza i dawkę zażywanego leku.
    Kolin ale teraz porównałeś nie osiągi silników tylko umiejętności kierowców - już wcześniej ustaliliśmy (polecam lekture całego tematu) że "pozafabryczna elastyczność" jest porównywalna i ja w swoim 1,8 mam taką jak ty w swoim 2,4 - owszem ja muszę zredukować do 3 (kiedy ty sobie polecisz na 5) ale gwarantuje Ci że nie będziesz musiał na mnie czekać. napisz dlaczego kupiłeś diesla - co zadecydowało?

    Ps. nie wstydź się pisać że ważne było było niskie spalanie i tanie paliwo bo to największy +.
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  4. #244
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    0,4 * 90 = 36, nie bądźmy aptekarzami
    Off Topic: 40% nachylenia to jest 40m w górę na odległości 100m. To jednak będzie mniej niż 36°...
    100% nachylenia to jest 45° - 100m w górę na 100m odległości (mierzonej w poziomie)

    znalezione w linku powyżej:
    32% (17.7°)
    33% (18.3°)
    35% (19.3°)
    37% (20.3°)
    jest i "czterdziestka" 40% (21.8°)
    a tu już całkowity "hard core": 45% (24.2°)
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 24-09-2010 o 11:39
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  5. #245
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    dakoolk nie przypisuj mi cytatów innych użytkowników forum.
    Sorry, nie zauważyłem, dwa tagi koło siebie wywołały ten błąd, już poprawiłem


    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Off Topic: 40% nachylenia to jest 40m w górę na odległości 100m. To jednak będzie mniej niż 36 stopni...
    Czyli mamy bezdyskusyjne potwierdzenie, że drogi 40-stopniowe nie istnieją
    Ostatnio edytowane przez dakoolk ; 24-09-2010 o 11:34
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  6. #246
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    Kolin ale teraz porównałeś nie osiągi silników tylko umiejętności kierowców - już wcześniej ustaliliśmy (polecam lekture całego tematu) że "pozafabryczna elastyczność" jest porównywalna i ja w swoim 1,8 mam taką jak ty w swoim 2,4 - owszem ja muszę zredukować do 3 (kiedy ty sobie polecisz na 5) ale gwarantuje Ci że nie będziesz musiał na mnie czekać. napisz dlaczego kupiłeś diesla - co zadecydowało?
    Sam napisałeś umiejętności kierowcy, więc czasami czekam a czasami nie. Ale zapytałeś dlaczego kupiłem dieselka. Po pierwsze z czystej ciekawości wcześniej cały czas użytkowałem benzynowe silniki, postanowiłem kupić Diesla, chciałem się sam przekonać jaki on jest w mieście, trasa tak na dłuższą metę. Nie narzekam ani na brak osiągów czy też awaryjność. Brakuję mi czasami deptania pod czerwone pole jak to miało miejsce w benzynie i tego dźwięku. Pewnie gdybym znowu śmigał PB brakowało by mi elastyczność diesla na trasie. To tak w kółko. Polubiłem diesla fajnie się tym jeździ ale nie skreślam bezynowego silnika bo planuje zakup auta z takim motorem. Praktycznie jak kupiłem ON to znacznie więcej jeżdżę w cztery miesiące po kupnie zrobiłem prawie 10 tys km przy czym benzyną tyle robiłem w rok.

  7. #247
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Co do odgłosów pracy Diesel'a to 1,9 jakoś nimi nie zachwyca ale porównując np JTDm do np TDi przepaść jest duża na korzyść alfy i pisałem już o tym wcześniej, że podczas jazdy w trasie można o tym silniku zapomnieć.
    Tutaj się w pełni zgadzam, 2.0 JTDm jest bardzo kulturalnym silniczkiem i niejako nawet lekko nakłaniałem kolegę, żeby właśnie ten kupił do 159 SW. TBi aż takiego szału nie robi, no i był tysiąc zł droższy od diesla. Ale sam kupię Giuliettę w benzynie .

    bikermarek, dzięki, człowiek się zawsze czegoś nowego uczy
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 24-09-2010 o 12:17
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #248
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Czyli mamy bezdyskusyjne potwierdzenie, że drogi 40-stopniowe nie istnieją
    40° to byłoby jakieś 80-90%... taką drogą to tylko "z buta"
    BTW: kiedyś na rowerze pokonywałem 17% podjazd - drugi raz już tamtą trasą nie jechałem - wystarczył mi jeden raz . Myślałem, że mi się język w szprychy wkręci
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  9. #249
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Czy może nick zmienił?
    tak na Bartek Man

  10. #250
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=tomek evo;392285]
    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    Nie pisz bzdur o podjeździe 40 stopniowym bo to świadczy o braku elamentarnej wiedzy i poddaje w watpliwość twoje wypowiedzi, nawet jesli w pewnym stopniu możesz mieć racje (ale tylko w pewnym stopniu). Ty wiesz ile to jest 40 stopni? To jest prawie połowa kąta prostego. Pokaż mi droge publiczną z takim nachyleniem na świecie. Pod takie wzniesienie nie wjedzie żaden "normalny" samochód. Z takim nachyleniem kłotopy bedzie miał ratrak.
    Centrum Vigo, centrum Santander, starówka w Coimbra, nachylenie będące niemal połową kąta prostego, około 40 stiopni. Nawet znaki tam stoją i o tym informują. Byłem, jezdziłem. szukasz dalej to San Francisco, na przykład, niektóre ulice. I tam własnie pojawiają sie problemy. Co więcej, część tych ulic jest podporządkowana a podporządkowanie masz pod górę. Polecam wyjazd.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory