Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: 156 Silnik 1.8 TS odcięcie paliwa

  1. #1
    rudiszubert
    Gość

    Domyślnie 156 Silnik 1.8 TS odcięcie paliwa

    Czy w TS jest tak ,że po zdjęciu nogi z gazu,podczas hamowania silnikiem ,jest odcinany dopływ paliwa do wtrysków ? Czy dojeżdżać na luzie czy hamować silnikiem w celu oszczędności paliwa ?

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał rudiszubert Zobacz post
    Czy w TS jest tak ,że po zdjęciu nogi z gazu,podczas hamowania silnikiem ,jest odcinany dopływ paliwa do wtrysków ? Czy dojeżdżać na luzie czy hamować silnikiem w celu oszczędności paliwa ?
    Odcina.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    hamować silnikiem jak najbardziej. wtryski w okolicy 1500 obr/min zaczynaja dopiero podawać paliwo.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    wtryski w okolicy 1500 obr/min zaczynaja dopiero podawać paliwo.
    tzn jadę na dwójce mam na liczniku 2500 obrotów, puszczam gaz, paliwo jest odcięte, wskazówka obrotomierza opada a w momencie gdy dojdzie do 1500 to dalej jest podawane paliwo?

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dokładnie

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    To jak wytłumaczycie czas wtrysku rzędu nie całych 2ms?
    Podłączcie kompa i hamujcie silnikiem, popatrzcie sobie na wykres czasu wtrysku.
    Może wtedy ten parametr nie jest brany pod uwagę?
    Sonda pokazuję ubogą mieszankę i tyle.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    więc u mnie jest coś z wtryskami nie teges...
    dzięki kolego! nawet nie wiesz jak bardzo mi ta informacja pomogła
    u mnie jak jadę z górki na biegu (niższym) to gdy dojdzie wskazówka do tych 1500 obr to nie chce jej sama przeskoczyć i się tak buja 1500-1550 a przy tym szarpie i nie chce spaść dopóki nie wcisnę sprzęgła lub hamulca
    nasuwa mi się nie działający wtrysk, lub zabrudzony, teraz już wiem że to w ogóle wtrysk


    się nacieszyłem.... całe dwie minuty ;-)

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - cos jest namieszane w naszym ECu, tez nie widziałem wyłaczania wtrysków a wg. tego opisu powinien być !

    Odcinanie paliwa w czasie hamowania silnikiem (CUT -OFF)

    Odcinanie paliwa w czasie hamowania jest typu adaptacyjnego. Wtrysk paliwa zostaje odcięty kiedy centralka stwierdzi. że przepustnica jest zamknięta, a prędkość obrotowa przekracza 1700 obr/min. Funkcja odcinania zostaje wyłączona, kiedy silnik pracuje z zamkniętą przepustnicą z obrotami poniżej 1700 obr/rnin - włączona zostaje wówczas strategia zarządzania biegiem jałowym. Kiedy nastąpi przerwanie (lub drastyczne zmniejszenie) dopływu paliwa - prędkość obrotowa silnika zacznie spadać z szybkością zależną od aktualnych warunków. Szybkość spadku prędkości obrotowej wału korbowego silnika musi być ściśle kontrolowana przez centralkę aż do osiągnięcia fazy biegu jałowego. Jeżeli szybkość spadku jest większa od określonej wartości progowej, doprowadzanie paliwa zostaje częściowo przywrócone zgodnie z zaprogramowaną logiką, która umożliwia "łagodny powrót" prędkości obrotowej silnika do biegu jałowego <(dash pof). Po osiągnięciu tego stanu przywrócone zostają normalne funkcje biegu jałowego. Żeby uniknąć "szarpania" silnika odcinanie w czasie funkcji hamowania będzie przywracane tylko po przekroczeniu progowej wartości odcięcia paliwa. Progi doprowadzania i odcinania paliwa są zmienne i zależą od temperatury silnika. Centralka sterująca ma również inną logikę odcinania paliwa - potrafi odcinać paliwo dla częściowych hamowań, tj. kiedy wymagane jest mniejsze obciążenie silnika. Funkcja ta jest aktywna tylko wtedy, gdy stan utrzymuje się przez z góry ustalony okres czasu i po ustaleniu wyprzedzenia zapłonu stosownie do sytuacji.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    dziwne, jestem a raczej byłem przeświadczony iż następuje odcięcie paliwa. jeśli tak nie jest to znaczy że tzw. ecodriving jest nie możliwy w naszych alfach.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    możliwy, ale tylko gdy hamujemy biegami do tych 1700-1500 obrotów
    nie niżej bo już wtedy leci paliwko do cylindrów

Podobne wątki

  1. Dawki paliwa silnik 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Mirek w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 17:25
  2. [155] Silnik nie dostaje paliwa
    Utworzone przez LUCID LINES w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 14:38
  3. Odcięcie imobilaizera
    Utworzone przez FlaY w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-03-2010, 12:12
  4. [156] Odcięcie w 2.0 TS Euro3 (ECU ME7.3.1)
    Utworzone przez krzychoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 08:56
  5. [166] Odcięcie paliwa
    Utworzone przez zdziba w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-04-2008, 16:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory