Strona 28 z 44 PierwszyPierwszy ... 181920212223242526272829303132333435363738 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 431

Temat: Alfy z silnikami benzynowymi gatunkiem na wymarciu?

  1. #271
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    jeżdże i jednym i drugim.
    Widać sporo idiotów po tym świecie chodzi bo nie kupują diesli ktore im się zwrócą po 12 tys.
    Mamy nową definicję prawdziwego alfisti - jeździ dieslem a osoby o innych poglądach określa mianem dna gówna, przydupasa.
    No widzisz - ja też jeżdżę jednym i drugim. Na dodatek mam porównanie od kilku turbo-benzynek. Najmniej paliło Audi 180km (9l/100km przy normalnej), 225-konne potrzebowało już 11l/100km, a AWD 14l/100km.
    Jak zaczniesz nimi szybko jeździć to pomnóż spalanie x2. Alfą TB nie miałem okazji jeździć, jednak jeśli Włosi osiągnęliby rewolucję w spalaniu, byłoby to sensacją na skalę światową...

    A spalanie 6-7l/100 można włożyć między bajki - chyba, że trafisz trasę bez ruchu i będziesz jechać na 5,6 biegu 100km/h - w takich warunkach to dieslem spalisz 4l.

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Wypisuję się z tego fanatycznego burdelu.
    Żegnam/y i ubolewam/y
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 24-09-2010 o 17:28

  2. #272
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Twardy - ale ostatnio było głosno o mniejszym spalaniu w nowych fiatach z nowymi silnikami benzynowymi wiec raczej bym jeszcze sie wstrzymał z zbednymi opiniami na ten temat.

    Prawda jest taka, że jtd kupiłem dla tańszej eksploatacji, LPG narazie odpada - no chyba żebym sobie sam założył bo u nas tylko partacze wg. opinii znajomych i ich perypetii z LPG, jeżeli miałbym nie patrzec na koszty paliwa (cena PB i spalanie) to tylko jakies V6 było by brane pod uwage, ale narazie z kasa troche krucho wiec odpada ta wersja, a teraz mam okres że dzienni wale po 40km na sam dojaz do pracy... + ewentualne wyjazdy, których już nawet nie licze.

    Nie oszukujny sie raczej każy by tak postąpił

    Ale to nie wyszstko! Dla zwolenników benzynek też cos mam... Wszyscy sie nad nimi spuszczją jakie to one nie są super, ale zapomnieli o najważniejszym. Tak jak diesel ma teraz turbo, dwumase, nowe już filtry czastek stałych, tak benzyniaki mają - nawet kilka sond lambda, silniczki krokowe, katalizatory, i pewnie by do każdego cos tam jeszcze można dopisac, ale nie chce mi sie już pisacj
    Drodzy koledzy myśle że już przestaniecie bic piane nad tym jaki to silnik lepszy.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 24-09-2010 o 17:38

  3. #273
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Twardy - ale ostatnio było głosno o mniejszym spalaniu w nowych fiatach z nowymi silnikami benzynowymi wiec raczej bym jeszcze sie wstrzymał z zbednymi opiniami na ten temat.
    I zaraz ja wyjdę na największego "chama", bo się odezwałem.
    Więc pozwolę sobie przypomnieć pierwszy post:
    Cytat Napisał TAS Zobacz post
    Przymierzam się powoli do zakupu Alfy 156 z silnikiem bezynowym, śledzię strony internetowe z ofertami sprzedaży i zastanawia mnie pewne zjawisko. Otóż w przedziale roczników do 2001 nie brakuje ofert samochodów z silnikami benzynowymi, natomiast wśród późniejszych roczników jest ich jak na lekarstwo, dominuje za to diesel. Sytuacja nie dotyczy tylko 156, ale również 159. Tutaj też ze świecą można szukać samochodów na benzyne. Czy ktoś potrafi wyjaśnić to zjawisko?
    Tak więc zajrzałem sobie w katalog Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego z przedziału 2000-2009 i spróbowałem odpowiedzieć na pytanie autora.

    Niestety znaleźli się niedowartościowani użytkownicy benzyniaków, którzy stworzyli niesamowitą lekturę na temat przewagi konstrukcji benzynowej nad dieslem. Do pewnego momentu użytkownika o nicku "Wujek" traktowałem z przymrużeniem oka myśląc że to prowokacja (zresztą nie tylko w tym temacie), ale od kilku dni wydaje mi się, że gościu wierzy w to co pisze, co bardzo mnie zmartwiło, bo to na prawdę przykre. Życzę mu powrotu do realiów.

    Cieszcie się ludzie tym co macie - ja idę się przejechać - dedykacja dla metana, który się wypisał z naszego "klanu", hehehe
    Ostatnio edytowane przez twardy ; 24-09-2010 o 17:54

  4. #274
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Tak jak diesel ma teraz turbo, dwumase, nowe już filtry czastek stałych, tak benzyniaki mają - nawet kilka sond lambda, silniczki krokowe, katalizatory, i pewnie by do każdego cos tam jeszcze można dopisac, ale nie chce mi sie już pisacj
    Drodzy koledzy myśle że już przestaniecie bic piane nad tym jaki to silnik lepszy.
    Piszę bo jeszcze admin konta nie usunął
    Benzynki mają też turbo i dwumasę a diesle sondy lambda.
    Fiatowskie silniki MA nie mają przepustnicy (itp silniczków krokowych) tego właśnie elementu którego nie ma w dieslu i powoduje straty ciśnienia w silniku benzynowym i gorszą sprawność tego silnika(choć nie tylko to). Mają coś gorszego bo multiair jeśli cos mu się stanie prawdopodobnie nie będzie łatwy w serwisowaniu szczególnie poza ASO. Ale to pokaże czas. Benzyny zawsze pójdzie więcej nawet przy tej samej sprawności bo ma niższą wartość energetyczną.
    Mercedes poczynił już Diesotto może to pogodzi zagorzałych fanów jednego i drugiego.

  5. #275
    BartekMan
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=tomek evo;392515]
    Cytat Napisał BartekMan Zobacz post

    Teraz niestety kolego dałeś przykład swojej niewiedzy. 40 stopni to ok. 85% nachylenia. ).
    Po co ten cały słowotok? Po co? Co ty mi przeliczasz?
    jakie procenty? O czym ty w ogóle mowisz?
    Ustaw sobie dłoń, pod kątem 45 stopni do poziomu. Wiesz jak? Nie wiesz? To już ci cierpliwie wyjasniam. Najpierw podnieś ramię lekko w bok. ustaw dłon grzbietem do góry POZIOMO. Zrobiłeś tak? to dobrze. Widzisz więc na grzbiecie dłoni poziom: jak postawisz na tym np. kubek, będzie stał i nie spadnie.
    Teraz łokiec w dół: Jednocześnie dłon pójdzie ci w góre. Gdzie masz grzbiet dłoni? Brawo! Stoi pionowo. Pod kątem prostym do podłogi. Nic na tym nie postawisz, wszystko spadnie od razu.
    A teraz podnoś z powrotem łokiec do góry ale powoli. Dojdz do połowy ruchu, ktory wykonałeś wcześniej. Jak jest ułożony grzbiet dłoni? Brawo! Skośnie: wyznacza ci dwusieczną kąta. I teraz lekko, lekko podnieś jeszcze łokieć w górę. Masz nachylenie grzbietu dłoni nieco mniejsze: to będzie 35-40 stopni własnie.
    A teraz jedź do Wrocławia, do Galerii Arkady. Wejdz na wjazd na parking wielopoziomowy. Zrób tam to samo doświadczenie z dłonią. Wyłapiesz kąt nachylenia podjazdu około 35 stopni.
    Tyle samo i nieco więcej mają uliczki w centrum Vigo i Santander. I skończmy tę nonsensowną wymianę zdań.
    Skala bredni opowiadanych przez właścicieli diesli jest porażająca. Metan nie wytrzymał kopania się z koniem. To jednak naturalne zachowanie: właściciele diesli będą się bronić wszelkimi siłami i udowadniać największe bzdury bo przecież bronią swojego wyboru.
    Za nic w świecie nie przyznają więc racji innym. A prawda jest taka, że kupili diesla jedynie po to, zeby miał większy zasięg na baku.
    W BEZWZGLĘDNIE wszystkich innych aspektach silniki benzynowe są lepsze. Oczywiście, silniki porównywalne w zaawansowaniu technicznym. Dlatego na zachodzie sprzedaż diesli (nie tylko na zachodzie: w całym świecie cywilizowanym) jest zdecydowanie mniejsza niż benzyn. I kropka.

    Metan, odpuść. Ja też już odpuszczę Bo jak ktoś fanatycznie broni swojego, nie licząc żadnych faktów, to dyskusja zamienia się w groteskę.

  6. #276
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Pingwin a ty dalej swoje.... piszeż że dieslowcy bronią diesli i inne głupoty - czasami poczytaj co piszesz... Naprawde nie rozumiem dlaczego obrażasz innych posiadaczy alf z silnikami diesla... ja tam jakos nie czuje sie gorszy, a mam pb i on (tak jak w podpisie) sam bronisz zawziecie benzynówek a innym wmawiasz co innego tak jak w tej sceni z filmu - mowa o książkach
    http://www.youtube.com/watch?v=AX4XFhp4Jg8

    A ogólnie to daj na luz

  7. #277
    Użytkownik Ogier Avatar turbodreamer
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Stargard
    Auto
    AR 166 3.0 V6, MINI Cooper S R53 '06
    Postów
    175

    Domyślnie

    [QUOTE=BartekMan;392587]
    Cytat Napisał tomek evo Zobacz post

    Po co ten cały słowotok? Po co? Co ty mi przeliczasz?
    jakie procenty? O czym ty w ogóle mowisz?
    Ustaw sobie dłoń, pod kątem 45 stopni do poziomu. Wiesz jak? Nie wiesz? To już ci cierpliwie wyjasniam. Najpierw podnieś ramię lekko w bok. ustaw dłon grzbietem do góry POZIOMO. Zrobiłeś tak? to dobrze. Widzisz więc na grzbiecie dłoni poziom: jak postawisz na tym np. kubek, będzie stał i nie spadnie.
    Teraz łokiec w dół: Jednocześnie dłon pójdzie ci w góre. Gdzie masz grzbiet dłoni? Brawo! Stoi pionowo. Pod kątem prostym do podłogi. Nic na tym nie postawisz, wszystko spadnie od razu.
    A teraz podnoś z powrotem łokiec do góry ale powoli. Dojdz do połowy ruchu, ktory wykonałeś wcześniej. Jak jest ułożony grzbiet dłoni? Brawo! Skośnie: wyznacza ci dwusieczną kąta. I teraz lekko, lekko podnieś jeszcze łokieć w górę. Masz nachylenie grzbietu dłoni nieco mniejsze: to będzie 35-40 stopni własnie.
    A teraz jedź do Wrocławia, do Galerii Arkady. Wejdz na wjazd na parking wielopoziomowy. Zrób tam to samo doświadczenie z dłonią. Wyłapiesz kąt nachylenia podjazdu około 35 stopni.
    Tyle samo i nieco więcej mają uliczki w centrum Vigo i Santander. I skończmy tę nonsensowną wymianę zdań.
    Skala bredni opowiadanych przez właścicieli diesli jest porażająca. Metan nie wytrzymał kopania się z koniem. To jednak naturalne zachowanie: właściciele diesli będą się bronić wszelkimi siłami i udowadniać największe bzdury bo przecież bronią swojego wyboru.
    Za nic w świecie nie przyznają więc racji innym. A prawda jest taka, że kupili diesla jedynie po to, zeby miał większy zasięg na baku.
    W BEZWZGLĘDNIE wszystkich innych aspektach silniki benzynowe są lepsze. Oczywiście, silniki porównywalne w zaawansowaniu technicznym. Dlatego na zachodzie sprzedaż diesli (nie tylko na zachodzie: w całym świecie cywilizowanym) jest zdecydowanie mniejsza niż benzyn. I kropka.

    Metan, odpuść. Ja też już odpuszczę Bo jak ktoś fanatycznie broni swojego, nie licząc żadnych faktów, to dyskusja zamienia się w groteskę.
    Nie wiesz o czym w ogóle piszesz. Poszukaj w google zanim zabierzesz głos. Ulice o nachyleniu około 40 stopni ledwo dałby radę pokonać Land Cruiser. Defender jest zdolny do pokonywania wzniesień o nachyleniu 45 stopni. Te Twoje uliczki mogą mieć co najwyżej 40 ale procent. Nie sprowadzajcie tego forum do poziomu onet.

  8. #278
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar prodigyboy
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była 156 2.4 JTD z przesiadką na X5 , obecnie 156 1.9 SW
    Postów
    267

    Domyślnie

    Panowie ,jaka pogoda jutro ?
    Bo od tych dywagacji to już mnie na wymioty zbiera...

  9. #279
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Thumbs down

    co chwilę ktoś chce załagodzić sytuację ale zdanie kończy:
    benzyna/diesel i tak są najlepsze!

  10. #280
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Najlepsze to są motory żużlowe na etylinę ! Bo fajnie śmierdzi jak jadą

    A tak ogólnie to każdy jeździ czym lubi i tyle, jeden lubi czuć niuton w plecach a drugi hałas silnika benzynowego wyskakującego z ramy przy butowaniu . Jeśli patrzeć to jedno i drugie śmierdzi z wydechu. Każdy chwali to czym śmiga.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2015, 14:50
  2. 166 z silnikami V6
    Utworzone przez jarek1986 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 06:47
  3. Potrzebne alfy z silnikami diesla
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-03-2012, 18:10
  4. [33] Różnice między silnikami 1,3 1,4 1,5 1,7 8v
    Utworzone przez mac1us w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:30
  5. Alfa Romeo 33 (na wymarciu?)
    Utworzone przez Kosiar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 19:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory